rrhhrr Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Er Bahamas for vått og regntungt i mai? Ønsker å reise til et sted som har - ikke-europeisk kultur - palmer og strand - sol, varme!! Ville dere heller lagt reisen etter annet sted? Lenke til kommentar
*NORGE* Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Bahamas er etter mitt syn helt klart for vått og regntungt i mai dersom det er sol du er ute etter. Sjansen for regn er nær 30 % og i gjennomsnitt 3.3" eller ca 80 mm pr dag disse dagene. Selv første uke ligger regnsannsynligheten på 20 % og gjennomsnittsnedbøren de dagene på 2.4" eller 61 mm. Jeg har også tipset til akkurat hvor jeg anbefaler i mai dersom du orker en litt krevende reise dit. Det sender jeg deg pr meldingsystemet. Ikke alt behøver ligger åpent for alle og det var dessuten du som spurte. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Lurer litt på hva du vektlegger i - ikke-europeisk kultur, Du har temmelig bredt spekter av kulturer i europa, og det meste av de finner du i resten av verden.. Australia er vel kanskje det eneste stedet jeg klarer å tenke meg som har Sol, Varme og Palmer i Mai og ikke for regntungt i perioden, men det er jo en Britisk koloni, så da blir det utelukket? Personlig har jeg forelsket meg i Sørkysten av Gran Canaria hvor det regner tilnærmet aldri.. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Lurer litt på hva du vektlegger i - ikke-europeisk kultur, Du har temmelig bredt spekter av kulturer i europa, og det meste av de finner du i resten av verden.. Australia er vel kanskje det eneste stedet jeg klarer å tenke meg som har Sol, Varme og Palmer i Mai og ikke for regntungt i perioden, men det er jo en Britisk koloni, så da blir det utelukket? Personlig har jeg forelsket meg i Sørkysten av Gran Canaria hvor det regner tilnærmet aldri.. Vel, Sydney har noe mindre regn enn Singapore, men ikke mye. Og begge har mer enn Bahams. Og hele området rundt Singapore er jo bra for ferie med Malaysia, Indonesia, Fillipinene, Vietnam, Thailand. Så derimot at mai var ekstra regnfull i Thialand, så er nok ikke beste sted å dra i mai. Ellers opplevde jeg ikke regn som noe problem i Singapore. Det er tropisk regn, så det kan regne mye og fort, men så stopper det jo og raskt. Finnes nok steder som er en del bedre, men jeg vet ikke om dem. Sannsynligvis noen steder som ikke er godt kjente. Med mindre du liker å være et sted med masse folk lagt opp for turister er jo vanligvis lite kjente steder best. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 (endret) Mai er en av de varmeste månedene i Sør-øst Asia. Så om du vil ha 30+ og høy luftfuktighet, så er det en perfekt tid å dra. Men ikke dra for sent, regntiden begynner tidlig i Juni. Endret 12. september 2018 av Skurupu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå