SarahG Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Les andre del av vår serie om IT-bransjens forslag til løsninger på landets økende kompetansebehov.IT-bransjen vil samarbeide med skolene: – Bortimot umulig for utdanningsinstitusjonene å følge med i utviklingen [Ekstra] Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Jeg føler at den mangelen på kapasitet man opplever innen IKT, på helt generelt grunnlag, i hovedsak er et resultat av elendig kvalitet. Se design stamina av Martin Fowler. Løsningen later til å være mindre krav til utdanning så vi kan få flere folk involvert, og mer hype inn i skolen slik at disse folka kan den siste hypen industrien spinner. Er det bare jeg som tenker at dette i realiteten bare blir som å helle bensin på bålet? Hvis utilsiktet kompleksitet er den største årsaken til kapasitetsmangel vil ikke flere lavkvalitets "mythical man months" løse noe som helst. Men kanskje jeg tar feil og kvaliteten generelt er ok, og av lav kostnad. https://martinfowler.com/bliki/DesignStaminaHypothesis.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå