fjarle Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Kan ta med seg en ny revolusjon.Derfor er lanseringen av Google Assistant i Norge så viktig Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Om man sideloader Android Auto fra APK-Mirror, så er appen på norsk og fungerer med norsk talestyring. Det gjorde den også før assistenten var lansert i Norge. Appen er ikke tilgjengelig i Norge fra Play, men det fungerer fint likevel. Har brukt assistentfunksjonene i Android Auto i mange uker til å navigere, ringe og sende tekstmeldinger. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 (endret) Kan det hende at Google vil møte samme problematikk som i video, som med Amazon Alexa? Uansett så intervjues en programmerer, og hans vitnemål er absolutt verdt å lytte til. Han med mye hår på hode og ansikt Endret 11. september 2018 av G Lenke til kommentar
AlexArn Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Spiller det noen rolle hvor i verden man kjøper en av disse høytalerne? Lenke til kommentar
lavizh_ Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Ser frem til den dagen hvor man kan klappe med hendene og slå av og på lyset. Kjører i dag LifX LED smartpærer, er det noen klappe-løsning for Google Assistent eller Alexa pr. dags dato? Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Ser frem til den dagen hvor man kan klappe med hendene og slå av og på lyset. Kjører i dag LifX LED smartpærer, er det noen klappe-løsning for Google Assistent eller Alexa pr. dags dato?Nei, ikke klapping, men jeg sier "OK Google, goodnight", så slås TV av, alle lys i huset slås av, bortsett fra gang nede, trapp og gang oppe som alle settes på behagelig kveldsbelysning. Etter 10 min slås gang nede av og etter 30 min slås trapp og gang oppe av. Har noe lignende for "OK Google, goodbye", og så slås lys på når jeg sier "OK Google, I'm Home". Når assistenten kommer på norsk på høyttalerne også, gjør jeg disse om til norsk også. Klappestyring har man kunnet få i mange år, trenger ikke assistenten til det ? Lenke til kommentar
Hojjoj Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Spiller det noen rolle hvor i verden man kjøper en av disse høytalerne? Nei, eneste du evt trenger er en adapter hvis du kjøper i et land med annen type stikk-kontakt. Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Før de er offisielt til salgs i Norge kan de kjøpes på komplett.no og kjell.com, husk adapter til stikkontakt. Lenke til kommentar
<generisk_navn> Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Før de er offisielt til salgs i Norge kan de kjøpes på komplett.no og kjell.com, husk adapter til stikkontakt. Husk også at det kun er mobilappen som har norsk språk. Høyttalerne får støtte senere på høsten ifm offisiell lansering i Norge. Lenke til kommentar
Zappy1 Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 (endret) Kan det hende at Google vil møte samme problematikk som i video, som med Amazon Alexa? Uansett så intervjues en programmerer, og hans vitnemål er absolutt verdt å lytte til. Han med mye hår på hode og ansikt Klart opptak kan i teorien komme på avveie. Men Google har god kontroll på dataene, så er veldig lite sannsynlig vil jeg si. Om man muter Google Home, så har jeg lest at den skal være koblet slik at så lenge lysene verifiserer at den er mutet, så er det fysisk umulig for mikrofonen å være på. Er ikke noe som jeg bekymrer meg nevneverdig av, men kan jo være verdt å sjekke nærmere opp i om det er et viktig tema for deg. Vet forøvrig ikke om Alexa er laget på samme måte. Endret 11. september 2018 av Zappy1 Lenke til kommentar
Paradigm82 Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Jeg handlet min google Home mini på netonnet og den kom tydeligvis fra Tyskland da den pratet tysk til meg da jeg koblet den til ? men poenget var at denne kom med standard euplugg så du slipper adapter ! Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Hadde vært mye enklere for alle, om produktene kom med Engelsk som standard, så kunne vi ha fått produktene samtidig i hele verden og de som vil ha de på deres språk, får vente mye lengre og betale ekstra for funksjonen 1 Lenke til kommentar
Tiwas1 Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Om man sideloader Android Auto fra APK-Mirror, så er appen på norsk og fungerer med norsk talestyring. Det gjorde den også før assistenten var lansert i Norge. Appen er ikke tilgjengelig i Norge fra Play, men det fungerer fint likevel. Har brukt assistentfunksjonene i Android Auto i mange uker til å navigere, ringe og sende tekstmeldinger. Problemet er den idiotiske avgjørelsen om at assistant tydelig vis skal fungere på systemspråket på telefonen, så for oss som ikke liker norsk UI kan det bli en stund til vi får lov til å snakke norsk med den. Løsningen for min del var å sette den til irsk, for da forstår den norsk-engelsken min bedre Lenke til kommentar
G Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 (endret) Klart opptak kan i teorien komme på avveie. Men Google har god kontroll på dataene, så er veldig lite sannsynlig vil jeg si. Om man muter Google Home, så har jeg lest at den skal være koblet slik at så lenge lysene verifiserer at den er mutet, så er det fysisk umulig for mikrofonen å være på. Er ikke noe som jeg bekymrer meg nevneverdig av, men kan jo være verdt å sjekke nærmere opp i om det er et viktig tema for deg. Vet forøvrig ikke om Alexa er laget på samme måte. Har ikke en slik enhet. Men det er jo artig med den teknologiske utviklingen så.. Her er en video som sikkert er mer i det spøkefulle hjørnet enn virkelighet. Men Amazon har vel av konspiratorikere blitt utpekt å stå i "ledtog" med NSA før. Artig uansett: Endret 12. september 2018 av G Lenke til kommentar
Selectaa Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Jeg har engelsk Android (8.1) på min mobil, og jeg har allerede Google Asisstant. Men jeg får ikke opp norsk som valg under språk jeg kan velge. Noen som har noen idee om hva som skal til for å bytte til norsk? Lenke til kommentar
LD93 Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Nei, ikke klapping, men jeg sier "OK Google, goodnight", så slås TV av, alle lys i huset slås av, bortsett fra gang nede, trapp og gang oppe som alle settes på behagelig kveldsbelysning. Etter 10 min slås gang nede av og etter 30 min slås trapp og gang oppe av. Har noe lignende for "OK Google, goodbye", og så slås lys på når jeg sier "OK Google, I'm Home". Når assistenten kommer på norsk på høyttalerne også, gjør jeg disse om til norsk også. Klappestyring har man kunnet få i mange år, trenger ikke assistenten til det ? Hva slags enheter har du som gjør at du kan styre alt lys? Har sett en del på fibaro Z-wave Men skal søke litt mer siden jeg har dimmere på alt og det kan vell fort bli kluss regner jeg med. Samt spotter i hele huset hehe så det blir vell å finne om noe kan brukes til dette Lenke til kommentar
Bjarte Godvik Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Nå som Google Assistant er kommet på telefon og nettbrett, går det da an å sette den opp til å styre smart plugger feks. TP-Link HS100, eller trenger man en smarthøytaler for å gjøre dette? Hvordan går jeg eventuelt frem for å få dette til? Lenke til kommentar
Viggo Stenbekk Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Den vekker ikke min iPhone 6S slik Siri gjør. Kanskje det kommer med IOS 12. Må ha appen åpen for å kunne snakke med den via «OK Google». Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 Kan assistenten ringe bå og bestille meg en hårklipp? Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 Den vekker ikke min iPhone 6S slik Siri gjør. Kanskje det kommer med IOS 12. Må ha appen åpen for å kunne snakke med den via «OK Google».Apple har et svært lukket grensesnitt, og vil nok aldri åpne for å la brukerne ha goder av konkurrentene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg