Gå til innhold

KOMMENTAR: Smarthøyttalere har vært en bortkastet Apple-mulighet

Anbefalte innlegg

En smarthøyttaler handler om å "være smart", der ligger denne homepod langt bak sine konkurrenter. Kjøper man en vanlig høyttaler i homepods prissegment får man langt bedre lyd for pengene.

Tja, kommer jo helt an på. Tradisjonelle høyttalere er som oftest langt mindre plasseringsvennlige enn hva en HomePod er og de fleste er ikke spesielt flinke til å i det hele tatt forsøke å sette et høyttalerpar i noen form for ideell posisjon. Mange har jo også begynt å bevege seg en del, så man har gjerne ikke nødvendigvis en fast sitteposisjon hvor man pleier å høre på lyden så det er gjerne en fordel med høyttalere som er en smule mer dynamiske og er bedre til å spre lyden jevnt i hele rommet kontra tradisjonelle høyttalere med en vanlig venstre og høyre kanal hvor lyden skytes i en rettning.

Hvilke høyttalere mener du gir LANGT bedre lyd for pengene til under 3500 kr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apple roter det stadig til, macbook pro er et prakteksempel. Et lite google søk understreker hvor kraftig apple har hatt en tendens til å rote det til i de senere år, både når det gjelder hw og sw. At homepod ikke kom til å bli en suksess var rimelig åpenbart da siri er rimelig ubrukelig i forhold til konkurrentene, når de i tillegg priser seg totalt ut av markedet og homepod er så godt som låst til apple enheter og tjenester var dette en garanter fiasko.

Googlesøk sånn generelt understreker vel en temmelig klar trend som tilsier at det spres langt flere negative meninger på Internett for hvert år som går helt uavhengig av grunnlaget. Baserer meg seg på søkeresultater i fra Google så skulle man trodd at Jorda var et temmelig håpløst sted å bo og leve.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Som en som eier av Sonos Play Bar, Play Base, One, Play 3, Play 5 og Play Sub så vil jeg si at HomePod er langt bedre enn Sonos One. Jeg vil si den er bedre enn Sonos Play 5 også, men det avhenger litt av hvor gode muligheter du har i forhold til plassering av høyttaleren. Sonos Play 5 skyter lyden i en retning og må plasseres deretter, hvorpå HomePod er langt bedre til å fylle hele rommet med lyd helt uavhengig av hvor du plasserer den.

Jeg refererte kun til tester, jeg har også hatt de fleste av de sonosene men har ikke selv hatt homepod. Har du kjørt igjennom romjusteringen for sonos one? 

Lenke til kommentar

Har kjørt igjennom True Play på alle sammen ja, på rommene med surroundoppsett så er det jo et krav når du setter opp. Personlig synes jeg True Play alt for ofte reduserer lydkvaliteten og gir forskjellig resultat for hver gang jeg kjører igjennom den så har ikke blitt helt overbevist av den funksjonen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...