kjarhen Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Så... Måtte prøve, men spørsmålet mitt på norsk ble litt for "avansert" for Google Assistent. Så jeg prøvde på engelsk som funka bra, men her fikk jeg meg en god latter. Hvis du spør [how long does it take for the Milky Way to rotate] så snakker hun til deg på engelsk med norsk aksent. Nesten Petter Solberg stil. Lenke til kommentar
Eldrach Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Per dags dato ganske ubrukelig. Lenke til kommentar
Bjarte Godvik Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Nå som Google Assistant er kommet på telefon og nettbrett, går det da an å sette den opp til å styre smart plugger feks. TP-Link HS100, eller trenger man en smarthøytaler for å gjøre dette? Hvordan går jeg eventuelt frem for å få dette til? Lenke til kommentar
Lzolbakk01 Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Jeg får ikke noe opp, har mobilen på norsk. Får ikke opp noen google assistant på play. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Nå som Google Assistant er kommet på telefon og nettbrett, går det da an å sette den opp til å styre smart plugger feks. TP-Link HS100, eller trenger man en smarthøytaler for å gjøre dette? Hvordan går jeg eventuelt frem for å få dette til? Ja, men ikke på norsk enda. Ligger uansett under Home control Lenke til kommentar
teitur Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Jeg får ikke noe opp, har mobilen på norsk. Får ikke opp noen google assistant på play.Det er ingen egen app, men integrert i Google-appen Lenke til kommentar
Lzolbakk01 Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Det er ingen egen app, men integrert i Google-appen Aha, fikk det til nå. Assistant er ganske laggy på meg, trykker på snakkeknappen men registrerer ikke. Kan man snakke uten å trykke på den mikrofonen? evt la den ligge på bordet. Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Noen som vet om man kan koble musikkbiblloteket sitt på iPhonen opp mot denne? Lenke til kommentar
TomOslo Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Hvordan får jeg den til å lese opp innkommet sms på Norsk? Jeg får til å hente den med engelsk kommando. "read message" men sa leser den meldingen som om den skulle være engelsk. Les tekstmelding Les melding Les sms Fungerer ikke Lenke til kommentar
TomOslo Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Det er ingen egen app, men integrert i Google-appenAha, fikk det til nå. Assistant er ganske laggy på meg, trykker på snakkeknappen men registrerer ikke. Kan man snakke uten å trykke på den mikrofonen? evt la den ligge på bordet. Ja men du må lære opp mobilen til din stemme. Innstillinger i Google appen gjør dette. Jeg sier OK Google, telefonen min plinger. Jeg forteller google hva jeg ønsker å vite. Eller ber den vekke meg klokka seks i morgen tidlig. Det fungerer. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 (endret) Ja men du må lære opp mobilen til din stemme. Innstillinger i Google appen gjør dette. Hvor? I Google-appen finner jeg Innstillinger -> Google Assistent -> Innstillinger, men ingen valg under denne for å lære den stemmen min. Tenkte det var Voice Match, men da står den og søker etter enheter på Wifi-nettet. Under Enheter -> Telefon er det et valg som heter "Få håndfri hjelp med Voice match", men valgene under denne ("Åpne med Voice Match" og "Stemmemodell") er grået ut. Endret 14. september 2018 av 1Dr.E Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Hvor? I Google-appen finner jeg Innstillinger -> Google Assistent -> Innstillinger, men ingen valg under denne for å lære den stemmen min. Tenkte det var Voice Match, men da står den og søker etter enheter på Wifi-nettet. Under Enheter -> Telefon er det et valg som heter "Få håndfri hjelp med Voice match", men valgene under denne ("Åpne med Voice Match" og "Stemmemodell") er grået ut. Samme hos meg, Galaxy S7... Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Samme hos meg, Galaxy S7... Funksjonen er ikke tilgjengelig på norsk. Lenke til kommentar
teitur Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Jepp, det står det også over de valgene som er grået ut. "Kompassknappen" i øvre høre hjørnet på assistenten fungerer heller ikke hos meg. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 28. oktober 2018 Del Skrevet 28. oktober 2018 (endret) Så nå gikk det an å laste ned assistent appen. Men den klarer ikke å koble til min TV som har innebygd google cast, selv om den er på samme wifi nettverk. Må jeg skaffe meg chromecast og google home (home mini) høyttaler? Sitter med kjøpsknappen. Endret 28. oktober 2018 av 8DX8QO0Y Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg