Gå til innhold

Hjelp til å velge gamingstol

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg finner ingen kategorier som passer til dette emnet, så jeg poster det her. Håper det er greit!

Jeg trenger hjelp til å velge riktig gamingstol - ikke til meg selv, men kjæresten min. Vil så gjerne gi han det i gave, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem for å velge riktig. Per nå har han bare en streit kontorstol som ikke er egnet til å sitte i over lengre tid, han kan fint tilbringe 6 timer i strekk foran datamaskinen når han først er i gang. Han sliter med ryggproblemer, så tenker at en god stol er viktig når han tilbringer så mye tid foran maskinen. Jeg vet ikke eksakt hva man trenger å vite for å velge riktig stol, og hvilke preferanser man må ha. Jeg legger merke til at han ofte lener seg bakover med den stolen han har, men for det meste sitter han med rak rygg og fin positur når han spiller. Skyver som oftest stolen nærmere skrivebordet og lener seg bak når han har sittet en stund. Han er 175 cm høy og veier mellom 70 og 75 kg. Lang overkropp og korte bein. 

Eneste jeg vet om preferansene hans er at han syns denne stolen blir for stor, og ryggen for høy. Den var også noe hard å sitte i. Vi prøvde den når vi var på besøk hos broren min her forleden, så da kan jeg utelukke en såpass massiv stol. Han syns derimot den var behagelig og ble litt misunnelig på broderen, men kunne ikke tenkt seg å ha en så stor stol selv. ;) 

Budsjettet mitt sprenger om jeg må over 2500,-. Har sett på denne stolen, men litt usikker på hvor god støtten i ryggen er. Syns også denne stolen ser grei ut? Andre anbefalinger vil jeg så klart gjerne ha. Viktig at det er god støtte i ryggen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne har jeg brukt i flere år og er den beste stolen jeg har hatt. Relativt grei pris og! 

https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70261150/

markus-arbeidsstol-gra__0324506_PE517017

Den blir ikke mye god når sitteputa er utbrukt. Jeg vet... Ellers er stolen god.  Gamingstolene er ellers mye det samme syns jeg. Mitt valg ble en fra Komplett sitt husmerke: https://www.komplett.no/product/926427/datautstyr/pc-tilbehoer/stoler/stoler/svive-phoenix-tier-3-gamingstol-sort pga at den kostet 1990 på en kampanje i sommer. Grei stol, men disse stolene har sine svakheter.

Lenke til kommentar

https://www.elkjop.no/product/gaming/gamingstol-og-bord/AKRACBLACK/ak-racing-gamingstol-sort

Jeg har denne, har hatt den i 3 år nå.. veldig fornøyd, også det at jeg har muligheten til å justere armlenene opp og ned, var derfor jeg falt på denne, så jeg kan ha armlenet i vater med bordet :)

Eneste negative jeg har å si om stolen er at den har begynt å sige litt, etter ett par dager har stolen blitt ett par cm lavere.. (Muligens reklamasjonssak).

Lenke til kommentar

At det finnes et bruksområde "gaming" som skiller seg så mye fra generell kontorbruk at man trenger en egen stol til det, er et påfunn fra folk som ønsker å selge oss så mye skrot som mulig. Ikea Volmar er svært mye for pengene.

Jeg liker at jeg kan senke "Gaming" stolen min så lavt ned at den kan i praksis brukes ved et stuebord, ellers kan ryggen på stolen min legges så langt tilbake at det er behagelig å bare ligge der å se på film, justerbar høyde på armlenene for mer behagelig armstilling..  det er litt småting som dette som skiller en vanlig kontorstol fra en gamingstol tror jeg... Men for all del kan sikkert få en kontorstol som gjør tilnærmet det samme..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv Ikea Markus, beste stolen jeg har hatt noen gang og er fortsatt like hel og pen etter 4 år. Ryggen kan lenes noe bakover, men kan ikke låses på plass. Eneste negative er armlenene som ikke kan justeres. En stor pluss for min del er rygg som er av netting, da slipper man svett rygg. Perfekt for meg på 175cm høyde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...