Trikkeren Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 (endret) Etter å ha vært avslått siden i sommer får jeg denne feilmeldingen når jeg prøver å boote..."your computer restarted because of a problem. Press a key or wait a few secounds to continue starting up" Så prøver den på nytt, og på nytt, og på nytt, helt til den bare skrur seg av. Noen tips? bilder: https://photos.app.goo.gl/n5TwrFCNwyoJ2PuW7 https://photos.app.goo.gl/7s7M6Q8op7dRQid38 ...Og noen som vet hva som har skjedd med mac1.no? Endret 10. september 2018 av Trikkeren Lenke til kommentar
Svar Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Det første bildet er en kernel panic, blå skjerm på windows-språk Det andre bildet tyder på at maskinen ikke finner noe OS å boote fra, kan være at oppstarts delen ihvertfall er korrupt. Mac1.no? Der har det vell ikke vært noe liv på evigeheter.Ser folk holder liv i forumet, men ingen oppdatering på forsiden siden 2016.Admin var i det minste sist innlogget fre 31.08.2018 11:44 men jeg tror vi kan si at mac1.no egentlig er dødt. Ser ut som folk mistet interessen litt samtidig som Apple beveget seg fra å være ett datamaskin selskap til å bli ett selskap som mest fokuserer på mobile enheter. Lenke til kommentar
Trikkeren Skrevet 11. september 2018 Forfatter Del Skrevet 11. september 2018 Takk for svar! Prøve å innstallere OSX på en ny disk da, tenker jeg. Det første bildet er en kernel panic, blå skjerm på windows-språk Det andre bildet tyder på at maskinen ikke finner noe OS å boote fra, kan være at oppstarts delen ihvertfall er korrupt. Mac1.no? Der har det vell ikke vært noe liv på evigeheter.Ser folk holder liv i forumet, men ingen oppdatering på forsiden siden 2016.Admin var i det minste sist innlogget fre 31.08.2018 11:44 men jeg tror vi kan si at mac1.no egentlig er dødt. Ser ut som folk mistet interessen litt samtidig som Apple beveget seg fra å være ett datamaskin selskap til å bli ett selskap som mest fokuserer på mobile enheter. 1 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Ikke bruk mer tid på å piske en død hest. Skift Harddisk, og hold inne "Option + R" under oppstart, så får du nytt OS inn på maskinen. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Noen tips? Har du prøvd perkussivt vedlikehold? Det vil si at du gir Mac'en noen velplasserte rapp med hånden - med maskinen avslått! -, men ikke for hardt. Hvis harddisken har "stivnet" kan dette løsne den opp igjen. Noen har hell med å oppbevare disken (tatt ut av Mac'en) i en lufttett pose i kjøleskap eller fryser en tid, for så å varme den opp igjen til romtemperatur, montere den inn igjen og prøve på nytt. Hvis det ikke ligger noe på disken som du trenger, så er det nok like greit å gå for en ny harddisk. (Eller SSD, om det går.) Lenke til kommentar
ozone Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 (endret) Har du prøvd perkussivt vedlikehold? Det vil si at du gir Mac'en noen velplasserte rapp med hånden Da har jeg vært moderne lenge uten å vite om det, jeg da! Når ting ikke virker som det skal, ender det ofte opp med et et ganske kraftig "perkussivt vedlikehold" for min del Til og med kjerringen trenger slikt vedlikehold av og til For de lettkrenkede med samtidig innskrenket humor, så var siste setningen en SPØK Endret 14. september 2018 av ozone Lenke til kommentar
johanf Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 Ikke bruk mer tid på å piske en død hest. Skift Harddisk, og hold inne "Option + R" under oppstart, så får du nytt OS inn på maskinen. ...dette er løsningen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå