Gå til innhold

Ulemper med å låse mobilen til kun 4g?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Samsung S7, med Telenor og VoLTE. Og har jo stort sett 4g overalt.

Men på hytta "faller" den av og til ned Edge, og bruker laaang tid på å finne 4g igjen.

Nå har jeg valgt "Bare LTE" på nettverk, og har 4g hele tiden. Det ser ut til å virke fint så langt. Men er det noen (gode) argumenterer mot å gjøre dette?

post-389626-5992_thumb.jpg

Endret av Loppa75
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er vel når man ikke har 4G/3G dekning i det heletatt, da vil man miste mobiltbredbånd totalt, ellers er det litt mer slitsomt for mobilen og scanne og finne LTE nettverk hele veien, da den vil trolig booste signalstyrken den selv klarer å gi som vil tappe batteriet på mobilen noe raskere...

 

Utenom det jeg har nevnt ser jeg ikke noen større problem med å låse mobilen på LTE nettverk :)

Lenke til kommentar

Nja, jeg hadde iPhone 4 som ikke har 4G, det kom likevell opp LTE ikon til tider.. Så det er vel litt forskjellige defenisjoner om nettop hva LTE innebærer..

 

 

Motsatt, det er mange definisjoner av 4G, det er en definisjon fra ITU, og en fra 3GPP. LTE er ingen tvil om hva er.

 

Ikke alle releaser av LTE er 4G kompatible etter ITU sin definisjon.

Endret av MegaMann2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nja, jeg hadde iPhone 4 som ikke har 4G, det kom likevell opp LTE ikon til tider.. Så det er vel litt forskjellige defenisjoner om nettop hva LTE innebærer.. 4G og 3G innebærer.

 

Redigerte meg litt her etter kommentar fra MegaMann2

I USA og noen andre land ble 3G m/HSPDA (tror det var rett navn, den har opptil 42 mbps nedlasting) merket som 4G på iPhone og et par andre før «ekte 4G/LTE» var lansert og operativt. Apple iPhone 4 og 4s støttet ikke den 4G vi kaller 4G Idag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I USA og noen andre land ble 3G m/HSPDA (tror det var rett navn, den har opptil 42 mbps nedlasting) merket som 4G på iPhone og et par andre før «ekte 4G/LTE» var lansert og operativt. Apple iPhone 4 og 4s støttet ikke den 4G vi kaller 4G Idag.

Ja, det stemmer..  Jeg hadde 40mbit ned på LTE (3G) på min iPhone4... Men det er altså nettverkene selv som bruker feil defenisjon når det kommer til dette trolig... Jeg er uansett fornøyd med 4G nå som jeg har med min iPhone 6.. og tenker ikke så mye over dette lenger...

 

Ellers ser jeg TS nevner at strømforbruket har gått ned.. Noe som kan trolig stemme så lenge man er innenfor god rekkevidde til noen som kan tilby LTE... Så snart man faller utenfor vil trolig mobilen gå litt berserk for å finne en tilbyder og bruke mer strøm.. :)

Lenke til kommentar

Jeg har en Samsung S7, med Telenor og VoLTE. Og har jo stort sett 4g overalt.

Men på hytta "faller" den av og til ned Edge, og bruker laaang tid på å finne 4g igjen.

Nå har jeg valgt "Bare LTE" på nettverk, og har 4g hele tiden. Det ser ut til å virke fint så langt. Men er det noen (gode) argumenterer mot å gjøre dette?

Hva slags mod bruker du? "Bare LTE" er ikke et standard valg på Samsung. Tror at du fint kan ha den låst til 4G, men da må du kunne forvente å være uten reell dekning av og til.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...