Eriksendrul Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 (endret) Jeg ser etter strategi spill som er av typen Age of empires, Red alert, Command & Conquer. Altså strategi spill som er litt simpelt, Jeg orker ikke disse Total war spillene med diplomati og massevis av tall, Har lyst på et som man kan enkelt hoppe inn og ut av, spille skirmish osv. Bygge base, Samle resurser, krige, Enkelt og greit, kan jo ha andre elementer også selvfølgelig men liker ikke disse som har for mye avansert innhold, Diplomati og slike systemer med glade/ikke glade innbyggere og lignende. Takk for svar og tips noen som har spilt Ancestors Legacy ? Ser bra ut Endret 10. september 2018 av Eriksendrul Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Det er da ikke diplomati som er i høysete på Total war-spillene, iallefall ikke de jeg har spilt i serien; Rome, Shogun og Shogun II. Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Det er da ikke diplomati som er i høysete på Total war-spillene, iallefall ikke de jeg har spilt i serien; Rome, Shogun og Shogun II. Diplomati er meget sentralt om man skrur opp vanskelighetsgraden. Stronghold Crusader HD er et meget bra spill og virker å være et spill for deg, men noe gammelt. Fikk seg en remake for noen år siden. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Diplomati er meget sentralt om man skrur opp vanskelighetsgraden. Jeg har spilte det spillet ganske lenge og aldri brydd meg nevneverdig om diplomati iallefall. Det er mye av grunnen til at jeg har likt spill i den serien kontra spill i Civilization-universet. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Du har 8-Bit serien av Petroglyph, som består av mange fra Westwood Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Hva med Supreme Commander? 1 Lenke til kommentar
paraxsystemz Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Har du prøvd Rise of nations? Ikke så ulikt aoe bare man går opp i høyere age. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Act of Aggression er en spirituell etterfølger av C&C Generals. Verdt en sjekk. Ellers er det Rise of Nations, Age of Mytology og de andre over som er aktuelle. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 0AD er fortsatt i utviklingsfasen, men synes det fortjener litt oppmerksomhet. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 (endret) Skulle gjerne sett et nytt spill i C&C serien. 5 Reasons Why EA Isn't Making a New Command & Conquer RTS. Det nærmeste jeg har kommet i nyere spill er Warhammer 40,000: Dawn of War II og Dawn of War III. Endret 16. september 2018 av DJViking Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Kan Anno være noe å vurdere? Annon 1404 er min favoritt, og kommende Anno 1800 tror jeg blir knall. Anno 2070 er i nyere tid, som tittelen antyder. Ellers er det en hel serie med Settlers fra 90-tallet og opp til idag som kommer i ny versjon om en liten måneds tid som skal støtte moderne oppløsninger. Et nytt Settlers spill kommer høsten 2019. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 (endret) Cossacks 3(egentlig en remake av Cossacks 1) Bygg byer, høst in ressurser som gull, jern, kull, mat , tre osv, ganske mye research å gjøre. Største forskjellen mellom Cossacks og age of empire er størrelsen. En fult oppgradert mine kan ha 90 arbeidere. Enheter kan være opp mot 300 store osv. Endret 17. september 2018 av Gunfreak Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Starcraft 2 er eit alternativ. Det er på ein del måtar ganske ulikt AoE og RA. Primært at det går fortare og ein runde ofte tar kortare tid. Du kan velje hastigheit sjølv, og om du vil ha litt aktiv speling så går det mykje fortare enn AoE og RA. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Total annihilation anbefales sterkt! Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Total annihilation anbefales sterkt! Ikke akkurat *nytt* Men forøvrig en slags forgjenger til Supreme Commander. Elsket TA i sin tid Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Tja, remaken av Age of Empires 1 er ganske bra. Lenke til kommentar
afterall Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 Ser av forslagene at det mest er gamle spill som mer eller mindre faller inn i det TS spør om, eller remakes. Er denne spillsjangeren virkelig så død? Lenke til kommentar
Kaffeleif Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 Ashes of the Singularity er relativt nytt (høst 2016). https://store.steampowered.com/app/507490/Ashes_of_the_Singularity_Escalation/ Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 (endret) Total annihilation anbefales sterkt! Supreme Commander er en slags oppfølger, samt Planetary Annihilation. Alle tre lagd av stort sett samme folka Kjøpte akkurat PA: Titans til 42kr på play-asia. https://store.steampowered.com/app/386070/Planetary_Annihilation_TITANS/ Endret 14. oktober 2018 av Nwader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå