Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hastigehet...mangel på hastighet.

Anbefalte innlegg

Hei folkens! Har nettopp fått fiber i huset med en hastighet på max 250 Mbps....vel det er det jeg betaler for.

Den første routeren ga 0.9 - 1.0 Mbps. Ny router er innstalert og den gir 81 Mbps...???

Når jeg går utenom routeren og rett inn på pc'en har jeg ca 250 - 260 Mbps...

Da er spørsmålet: er det routerensom er begrensningen? Når jeg har gjort denne testen har jeg plassert pc'en inntil routeren slik at det ikke skal være noe i veien for signalstyrken. Det er ingen andre på nett når testen utføres ...og ja jeg har testet ved flere ulike tidsrom.

Er løsningen en ny router....nok engang  :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei folkens! Har nettopp fått fiber i huset med en hastighet på max 250 Mbps....vel det er det jeg betaler for.

Den første routeren ga 0.9 - 1.0 Mbps. Ny router er innstalert og den gir 81 Mbps...???

Når jeg går utenom routeren og rett inn på pc'en har jeg ca 250 - 260 Mbps...

Da er spørsmålet: er det routerensom er begrensningen? Når jeg har gjort denne testen har jeg plassert pc'en inntil routeren slik at det ikke skal være noe i veien for signalstyrken. Det er ingen andre på nett når testen utføres ...og ja jeg har testet ved flere ulike tidsrom.

Er løsningen en ny router....nok engang  :-)

Begrensningen er wifi-mottakeren høres det ut som. Har du prøvd med noe annet enn PCen?

Lenke til kommentar

Heisann...igjen :-) 

Routeren er en ZyXEL P8702N. Nå kommuniserer den over 5 GHz , trådløst. Ble meget bedre ja men ikke den mengden jeg betaler for. Har kjørt flere tester og det varierer mellom 140 - 180 Mbps. Har veldig lite peil på dette men jeg synes det er mye som mangler før en når 250 Mbps. Pc'en er på trådløst , 5 GHz. 

Har lite peil på dette men jeg er av den oppfattningen at jeg bør få mye mere igjen for mine sparepenger....

Lenke til kommentar

Heisann...igjen :-) 

Routeren er en ZyXEL P8702N. Nå kommuniserer den over 5 GHz , trådløst. Ble meget bedre ja men ikke den mengden jeg betaler for. Har kjørt flere tester og det varierer mellom 140 - 180 Mbps. Har veldig lite peil på dette men jeg synes det er mye som mangler før en når 250 Mbps. Pc'en er på trådløst , 5 GHz. 

Har lite peil på dette men jeg er av den oppfattningen at jeg bør få mye mere igjen for mine sparepenger....

Takk for informasjon. Hva slags pc gjør du målinger/tester med? Merke og modell vil helt klart være hjelpende. Har du mange enheter (tablets, telefoner og andre pc'er) tilkoblet nettet samtidig som du tester?

Lenke til kommentar

min forbindelse hoppet over på 2,4 GHZ  da fluktuerte det fra 80-120..

Her er det mye som kan virke inn.

oppnår 250/250 på 5 ghz. med 

ASUS RT-AC66U AC1750 GIGABIT (Router) 

Asus PCE-AC88 AC3100 PCI-E Adapter (PC)

Sitter omtrent 10 meter fra router og har noe vegger og tjafs i mellom.

Lenke til kommentar

Heisann....igjen..

Jeg har en eldre Asus pc samt en eldre HP pc.  Router eller pc byttes ikke så jeg velger å gå ned i hastighet.

Penger spart samt da bør jeg få det jeg betaler for. Jeg har en mistanke om at hastighetsproblemet mitt ikke ville ta slutt med det første :-)

Takk&takk for alle tips !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...