Firelude Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Hei folkens! Har nettopp fått fiber i huset med en hastighet på max 250 Mbps....vel det er det jeg betaler for. Den første routeren ga 0.9 - 1.0 Mbps. Ny router er innstalert og den gir 81 Mbps...??? Når jeg går utenom routeren og rett inn på pc'en har jeg ca 250 - 260 Mbps... Da er spørsmålet: er det routerensom er begrensningen? Når jeg har gjort denne testen har jeg plassert pc'en inntil routeren slik at det ikke skal være noe i veien for signalstyrken. Det er ingen andre på nett når testen utføres ...og ja jeg har testet ved flere ulike tidsrom. Er løsningen en ny router....nok engang :-) Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Er det her trådløst? Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Hei folkens! Har nettopp fått fiber i huset med en hastighet på max 250 Mbps....vel det er det jeg betaler for. Den første routeren ga 0.9 - 1.0 Mbps. Ny router er innstalert og den gir 81 Mbps...??? Når jeg går utenom routeren og rett inn på pc'en har jeg ca 250 - 260 Mbps... Da er spørsmålet: er det routerensom er begrensningen? Når jeg har gjort denne testen har jeg plassert pc'en inntil routeren slik at det ikke skal være noe i veien for signalstyrken. Det er ingen andre på nett når testen utføres ...og ja jeg har testet ved flere ulike tidsrom. Er løsningen en ny router....nok engang :-) Begrensningen er wifi-mottakeren høres det ut som. Har du prøvd med noe annet enn PCen? Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 (endret) 250mbit er raskt, så det kan være mange flaskehalser. Du må først og fremst forsikre deg om at PC og router kommuniserer over 5 GHz trådløst, ikke 2,4 GHz. Endret 10. september 2018 av kim_InnleggNO Lenke til kommentar
Faller Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Det blir enklere å hjelpe hvis du oppgir hva slags router(e) du har tilgjengelig, hva slags pc du forsøker hastighetstest med og generelt utstyr. Akkurat nå er alle forsøk et skudd i blinde som kanskje kan hjelpe hvis man har flaks. Lenke til kommentar
Firelude Skrevet 11. september 2018 Forfatter Del Skrevet 11. september 2018 Heisann...igjen :-) Routeren er en ZyXEL P8702N. Nå kommuniserer den over 5 GHz , trådløst. Ble meget bedre ja men ikke den mengden jeg betaler for. Har kjørt flere tester og det varierer mellom 140 - 180 Mbps. Har veldig lite peil på dette men jeg synes det er mye som mangler før en når 250 Mbps. Pc'en er på trådløst , 5 GHz. Har lite peil på dette men jeg er av den oppfattningen at jeg bør få mye mere igjen for mine sparepenger.... Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Ikke den beste ruteren dyrere netgear\asus etc er nok mye bedre. Prøvd å bytte kanal eller sjekke om det er problemet? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Heisann...igjen :-) Routeren er en ZyXEL P8702N. Nå kommuniserer den over 5 GHz , trådløst. Ble meget bedre ja men ikke den mengden jeg betaler for. Har kjørt flere tester og det varierer mellom 140 - 180 Mbps. Har veldig lite peil på dette men jeg synes det er mye som mangler før en når 250 Mbps. Pc'en er på trådløst , 5 GHz. Har lite peil på dette men jeg er av den oppfattningen at jeg bør få mye mere igjen for mine sparepenger.... Takk for informasjon. Hva slags pc gjør du målinger/tester med? Merke og modell vil helt klart være hjelpende. Har du mange enheter (tablets, telefoner og andre pc'er) tilkoblet nettet samtidig som du tester? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Hvis du kobler PC direkte i router med kabel, hva får du da? Jeg vil anta det er Wifi, distanse/hindringer og/eller forstyrrelser fra andre Wifi-nett som gjør at du ikke får noe bedre hastighet. I tillegg er ikke routeren blandt de beste. Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 min forbindelse hoppet over på 2,4 GHZ da fluktuerte det fra 80-120.. Her er det mye som kan virke inn. oppnår 250/250 på 5 ghz. med ASUS RT-AC66U AC1750 GIGABIT (Router) Asus PCE-AC88 AC3100 PCI-E Adapter (PC) Sitter omtrent 10 meter fra router og har noe vegger og tjafs i mellom. Lenke til kommentar
Firelude Skrevet 13. september 2018 Forfatter Del Skrevet 13. september 2018 Heisann....igjen.. Jeg har en eldre Asus pc samt en eldre HP pc. Router eller pc byttes ikke så jeg velger å gå ned i hastighet. Penger spart samt da bør jeg få det jeg betaler for. Jeg har en mistanke om at hastighetsproblemet mitt ikke ville ta slutt med det første :-) Takk&takk for alle tips ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå