Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Standard gateway ikke tilgjengelig/ problemer med nett som hopper ut


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Trenger sårt hjelp fra noen nettverks kyndige mennesker, etter utallige forsøk på å rette opp feilen selv.

 

Jeg og samboer har to stasjonære pcer, hans er bygd med deler fra komplett og min er en Acer predator G3620. 

Begge har hvert sitt wifi adapter, da det ikke er trådløst bygd inn i noen av pcene. 

Problemet ligger hos samboer sin PC; jeg re installerte (via windows 10-slettet alt) hele for et par dager siden da det var mye tull med den, da i sær Internett som konstant hoppet ut. 

Internettet har nå blitt betraktelig bedre, men så hopper det ut igjen fra tid til annen med beskjeden "standard gateway er ikke tilgjengelig". Han spiller en del da især Battlefield, som krever stabilt Internett og ja man kan tenke seg frustrasjonen derfra. 

Midt i spillingen så lagger det ekstremt, ping opp i 900 osv osv, og internettet som da hopper ut med den beskjeden. 

Kjører man nettverks diagnose så retter det alltid feilen, men det kommer tilbake. 

Tidligere har han hatt pcen koblet til router med kabel, og da var det aldri noe problemer med Internett. 

 

Vi har fibernett fra altibox (5 GHz), med en wifi pluss "sentral" som står i 2 etg. hvor pcene befinner seg som forsterker signalene. Han har wifi adapter fra asus koblet i pcen. 

Vel og merke så har vi i tillegg koblet en dlink router til hjemmesentralen for bedre signaler ved tanke på gaming. 

 

Jeg har googlet feilen, da "standard gateway" men skjønner svært lite, annet enn at det kan ha noe med router å gjøre. 

Det jeg syntes er rart er at jeg aldri har problemer med internettet, eller får de feilmeldingene- selv om vi har samme oppsett ifht wifi. 

 

Noen råd/hjelp? 

 

Meget takknemlig for alle innspill. 

Endret av bsj123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg milevis fra noe god på dette her med router osv, alt vi gjorde var å koble den med kabel inn i hjemmesentralen og ja da fungerte det. 

Har ikke gjort noe med routeren siden vi kjøpte den, da jeg har svært lite peiling. 

Det kommer opp da både altibox og d link som jeg kan koble med til trådløst, og har bare koblet meg opp på d link. 

Men burde ikke jeg ha problemer med min pc også? om det hadde vært noe med routeren? 

Evt forklar meg litt, så sjekker jeg opp alt jeg kan. 

tusen takk :)

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Om du ikke har gjort noe konfigurering av Dlinken så bør du fjerne den. Mest sannsynlig er grunnen til at du mister nettet at du har to trådløse nett (ett fra Altiboxen og ett fra Dlink) og at du hopper i mellom dem. Skal du bruke Dlinken til å utvide / forsterke et eksisterende nett kan du ikke bare plugge den rett i routeren, du må også konfigurere den riktig. Tror du vil løse problemet ved å fjerne Dlinken.

Lenke til kommentar

ok, da forsøker jeg dette- også gir jeg en oppdatering:). 

Ja vi tenkte det var en løsning på bedre signal med d linken, men er kanskje ikke helt optimalt ved tanke på at jeg ikke har noen oppsett på den. 

Men, jeg syntes det fortsatt er litt merkelig at det bare skjer med hans pc, og aldri min.. 

Han har fortsatt kontakt med routeren men mister da internett tilgangen med den feilmeldingen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...