NTB - digi Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Skattedirektøren: For lett å jukse med ID Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 2016? Planen var å ta disse kortene i bruk i 2008, det er 10 år siden. https://flysmart24.no/2018/05/05/10-ar-forsinket-id-kort-fremdeles-i-det-bla/ Lenke til kommentar
galasb Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Skattedirektøren og andre globalister vil innføre diktatur i Norge. Eller.. Vi har jo autoritært EU diktatur allerede. Så hvorfor ikke overvåke alle Nordmenn med ansiktsgjennkjenning også? De som styrer Norge bør byttes ut. 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Skattedirektøren og andre globalister vil innføre diktatur i Norge. Eller.. Vi har jo autoritært EU diktatur allerede. Så hvorfor ikke overvåke alle Nordmenn med ansiktsgjennkjenning også? De som styrer Norge bør byttes ut. Nei, de vil ikke innføre diktatur. 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Nei, de vil ikke innføre diktatur.... ettersom man allerede har det. 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 ... ettersom man allerede har det. Nei, det har man ikke. 1 Lenke til kommentar
missi Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Disse nye ID-kortene har ett formål. Fjerne passet i EU/EØS for å nå målet om Europas Forente Stater. Jeg klare meg fint med passet mitt. Lenke til kommentar
missi Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Nei, de vil ikke innføre diktatur. Ja og nei. De prøver å innføre et system der makten ligger hos internasjonale bedrifter og ikke hos den enkelte stat. 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Ja og nei. De prøver å innføre et system der makten ligger hos internasjonale bedrifter og ikke hos den enkelte stat. Nei. 1 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Hvorfor spammer kidsa alle diskusjonene i dag? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Jeg skjønner at de ikke ønsker identitetstyveri osv., men jeg merker jeg er veldig skeptisk til et sentralt register for fingreavtrykk og ansiktsgjenkjenning for alle. Vi må ikke regulere og sikre oss i hjel. Intensjonen er god, men veien til helvete og brolegging og alt det der. Dette er mer enn selv Stasi gjorde. 3 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Hvorfor spammer kidsa alle diskusjonene i dag? Jeg aner ikke hvorfor du gjør det. Det må du nesten svare på selv. 2 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Disse nye ID-kortene har ett formål. Fjerne passet i EU/EØS for å nå målet om Europas Forente Stater. Jeg klare meg fint med passet mitt. Disse nye ID-kortene har som hovedformål å faktisk sikre at man HAR godkjent legitimasjon i Norge for de som ikke har førerkort. Det er ganske pinlig at en stat ikke er i stand til å utstede legitimasjonsdokumenter til innbyggerne sine. Pass er lite praktisk å bære rundt i lomma til daglig. 3 Lenke til kommentar
XIFXEGLO Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 På en rutinekontroll fikk jeg beskjed om å oppdatere sertifikatet mitt. Bildet var tatt når jeg tok lappen som 18-åring, og nå, mange år senere har jeg både mistet håret og anlagt skjegg. Jeg ligner ikke i det hele tatt på personen på bildet. Jeg tok med pass (der jeg ligner på meg selv), da jeg regnet med at det kanskje ville bli litt spørsmål, men damen bak skranken brydde seg så lite om jobben sin at hun ikke engang gadd å si "hallo" når det ble min plass i køen. Hun så ikke skikkelig på meg, spurte ikke ett eneste spørsmål, hun bare kopierte informasjonen fra det gamle sertifikatet, og satt fram bankterminalen. Etter den opplevelsen er jeg helt sjokkert over at et sertifikat er gyldig legitimasjon for noe som helst. Lenke til kommentar
missi Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Disse nye ID-kortene har som hovedformål å faktisk sikre at man HAR godkjent legitimasjon i Norge for de som ikke har førerkort. Det er ganske pinlig at en stat ikke er i stand til å utstede legitimasjonsdokumenter til innbyggerne sine. Pass er lite praktisk å bære rundt i lomma til daglig. Enda en lettlurt innbygger. En kunne ha fikset passene, en kunne fikset ID på mange andre måter enn å erstatte pass. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Disse nye ID-kortene har som hovedformål å faktisk sikre at man HAR godkjent legitimasjon i Norge for de som ikke har førerkort. Det er ganske pinlig at en stat ikke er i stand til å utstede legitimasjonsdokumenter til innbyggerne sine. Pass er lite praktisk å bære rundt i lomma til daglig. Det er intet behov for obligatorisk legitimasjon ... bortsett fra i Politistater. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Det er intet behov for obligatorisk legitimasjon ... bortsett fra i Politistater. Det stemmer ikke. Det er viktig å kunne identifisere personer med størst mulig sikkerhet. Enda noe som svikter totalt i statsløse samfunn. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Det er intet behov for obligatorisk legitimasjon ... bortsett fra i Politistater. Ingen har sagt at dette skal være obligatorisk. Vanlige folk kan ønske seg dette kortet for å kunne ha godkjent legitimasjon i lommeboken eller mobilen, og de som ikke har behov for pass eller førerkort kan ønske dette for å kunne legitimere seg ved behov. Bortsett fra ved rekommanderte brev er det kun når jeg reiser med fly eller utenlands jeg har behov for legitimasjon som norsk statsborger. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 (endret) Det er intet behov for obligatorisk legitimasjon ... bortsett fra i Politistater. Ja, eller i andre stater der man har behov for legitimasjon ved utlevering av pakker, husleie, hotellinnsjekk, pga. hvitvaskingsregler, for å disponere over gjenstander eller andre rettsgoder, f.eks. pantsette ting e.l. Eller bare komme inn på et utested. Enda en lettlurt innbygger. En kunne ha fikset passene, en kunne fikset ID på mange andre måter enn å erstatte pass. Dette ER nettopp en måte å fikse ID på uten å erstatte pass... Endret 19. september 2018 av NgZ 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 Ingen har sagt at dette skal være obligatorisk. Ja, for Futen er kjent for å være forkjemper for frivillige ordninger! Kanskje heller spørre seg hvorfor skattedirektøren overhode er opptatt av dette tema. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå