Gå til innhold

Apples kommende «billigmobil» heter angivelig iPhone XC

Anbefalte innlegg

Med konfigurert, så mener jeg etter installering av apper jeg bruker etc. Etter dette så suger dem strøm. Har stort sett hatt Samsung, bortsett fra en Sony og en LG. LG’en var den flrste smart telefonen jeg hadde tror jeg. Har hatt samsunger etter dette som har hatt dårligere batterikapasitet.

Om 59% på 48 timer er vertfall veldig mye bedre enn alle andre telefoner jeg har hatt. Men det kommer så klart ann på bruken etc.

IPhone har nå i skrivende stund stått på i 13 timer og jeg har mistet kun 1% med batteri. Dog med svært lite bruk.

Du skrev:

Det hjelper jo lite hvor konfigurerbar telefonen er når man sitter der uten strøm etter noen timer

Så er det lettere å installere apper på Android enn iOS da...? Konfigurere betyr vanligvis endringer til hvordan telefonen fungerer.

Men uansett. Alle dine nylige telefoner har vært Samsung som jeg trodde. En viktig ting som mange virker å ikke skille er at Samsung != Android. Hvorfor tror du jeg ikke kjøpte en Samsung denne gangen? Det er ingen hemmelighet at Samsung har problemer med SW når det kommer til ytelse, effektivitet og strøm. Det er Samsung. Android derimot? Har ikke. Og Huawei og legger litt på, men igjen mye bedre enn Samsung.

UjdS3MQ.jpg

Her ser du ganske detaljert bruken. Jeg kan gå time for time og sjekke hver app og hvor mye den brukte når, men det får jeg ikke inn på et skjermbilde.

Her kan du og se at om jeg ikke skrur på skjermen på en stund, så våkner den svært sjeldent opp også. Den ser at nå sover jeg, så da sparer den strøm. En telefon som mister 30% over natten vil ha prikker for våken stadig vekk. De to store "skjerm på" strekene her er litt over 1 time video og litt over en time nettlesing til info for skala. Video var streaming og ikke lokalt.

Og til slutt ser du 50% strøm av å lade litt under en halvtime. Det er noe iPhone definitivt ikke klarer. Standard iPhone lader lader med under halv styrke. Og ladetid er svært viktig. Det store problemet med elbiler er jo ikke egentlig kapasitet, det tar mye lengre å "fylle tanken" enn bensin.

EDIT: Altså du må bare kjøpe iPhone, det er ikke det. Derimot å si at batteri på Android faller drastisk og at iPhone i praksis er mye bedre er en grov generalisering, og på ingen måte korrekt. Og du må gjerne si du opplevde det på dine Samsung telefoner, men det betyr ikke at andre telefoner med Android i bunn også er slik.

Endret av Lunaris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sier at alle mine telefoner av andre merker enn Apple har hatt vesentlig dårligere batterikapasitet med den bruken jeg har. Man vil alltid finne noen som kan motbevise dette, men det er mange faktorer som spiller inn så man kan ikke sammenligne batterikapasitet mellom to brukere sånn uten videre. 

Med konfigurering så mener jeg det mest elementære. Installering er apper er vel det mest elementære, men du vet... man skal ha en annen bakgrunn, legge til epost kontoer, koble seg til tjenester og diverse ting. En såkalt start konfigurering for å få telefonen til å fungere slik man vil.

Jeg har en hurtiglader til min iPhone, men sanheten er at jeg nesten aldri bruker den. Telefonen blir sjelden utladet og en vanlig lader har jeg ved sengen. Er ikke alltid jeg gidder å lade dne når jeg legger meg heller. har jeg 50% med strøm igjen så vet jeg at den holder glatt en dag til. 

Jeg har en Samsung S6 Edge liggene på pulten som er gjenopprettet til default modus. Jeg skal lade den opp og la den ligge og se hvor lenge den varer. I mellomtiden skal jeg bruke min iPhone X som normalt. Jeg er ganske sikker på at selv i standbymodus vil Samsungen slukke fortere enn iPhone. Riktignok er kanskje batteriet i S6 Edge ikke like stort, men hovedproblemet mitt er at de Samsung telefonene jeg har hatt har trukket så inn i gamperæva mye strøm i standby modus. 

Jeg er ingen Apple fanboy, og som dere ser så har jeg hatt omtrent 50/50 med iPhone og andre telefoner. jeg sverger også til PC (ikke mac). Men når det kommer til mobiltelefon så er Apple i mine øyne overlegne. iPad Pro'en jeg har kan jeg sitte og trykke på i timesvis, samt spille, se film, surfe på nett og gjøre andre ting og batteriet varer jo fanken meg en evighet der også. 

Hadde et Samsung nettbrett til låns når jeg byttert skjerm på iPaden etter at jeg mistet den i gulvet. Merket tydlige at batterikapasiteten ikke var den samme. Ikke ille... og sikkert bra nok og bedre enn forventet faktisk, men ikke like bra. Husker ikke modell. Var bare en demo jeg fikk med meg hjem.

Så til MITT bruk og med de telefonene/nettbrettene jeg har eid og prøvd så langt så er Aplle mye bedre på opplevd batterikapasitet. 

At andre har opplevd det motsatte kan så være, men da vil jeg tro det kanskje er bruken. At jeg hele tiden må tenke på og avslutte apper i bakgrunnen for at dem skal spare strøm burde ikke vært nødvendig mener jeg. 

Lenke til kommentar

Det å sammenligne telefoner for evigheter siden med i dag blir bare urealistisk. Alt er jo bedre i dag. Du fremstiller det som om jeg liksom bare kom her og fant liksom et tilfelle der iPhone ikke var så bra på batteri likevel. Dette er ikke bare et tilfelle. Verdens 2. og 3. største mobilprodusenter (BKK Electronics og Huawei) representert med toppmodeller som Huawei Mate 10 Pro og OnePlus 6 er strålende på batteritid, uten at de mister mye om natten ol. Scorer bra i alle tester, på YT, syntetiske, faktisk bruk. De selger begge mer telefoner enn Apple gjør.

Standardlader til iPhone er 5W. Det er faktisk trist. Lading om kvelden er ikke bra for batterihelsen. Og batterihelse er viktig på iPhone. Går den ned kommer iOS politiet og senker telefonens hastighet. 3 timer og 45 minutter for å lade en iPhone med kun 2700 mah.... Hurtiglading tar fortsatt 2 timer 40 min. Og kreve MINST 29W lader. Og ny kabel. Tingen er, den er ikke laget for iPhone. Den fungerer til det, men det er langt ifra det samme. Det ser du lett. Fordi en Huawei med 4000 mah bruker 1 time og 42 minutter med en 22,5W lader. Du kan bruke en 87W MacBook lader, og det går ikke raskere. Fortsatt ikke i nærheten av Huawei. Fordi det faktisk er en løsning laget for å hurtiglade mobiler. Apple sin løsning er å ta en laptoplader og stappe inn i mobilen.

Dette var ellers tall fra en test med screen-on tid. En Huawei Mate 10 Pro bruker litt over 1 time på 0-100. 20 minutter og du har nok til en dag. 30 minutter og du går fra 0 til 60%. Hurtiglading er helt klart en stor fordel. Om du kunne fult opp batteriet på et minutt, så hadde plutselig kapasitet vært lite relevant.

Du leser ikke hva jeg skriver. Har jeg sagt det du skriver om Samsung ikke stemmer? Noensinne? Det jeg har skrevet er at jeg byttet fra Samsung av en grunn. Din erfaring av andre nylige produkter er jo utelukkende Samsung. Hvilke telefoner snakker jeg om? Ikke en eneste Samsung. Og så tenker du at ja Samsung, Huawei, OnePlus samme greiene? Men det er ikke. Det er som å si Apple og Samsung er samme greiene. Avslutte apper i bakgrunnen? Jeg gjør ikke det. Jeg trenger ikke det. Som jeg sa, jeg har alt på alltid. Bruker aldri strømsparemodus. Hvorfor? Fordi jeg forventer at telefonen min intelligent skrur ting av slik at jeg ikke trenger å passe på batteriet. Og det gjør den, hver dag. Jeg har masse apper på telefonen min. Den er langt ifra ny.

Det er en grunn til at kineserne øker helt latterlig år etter år. De har svært gode produkter, ofte til lavere priser enn konkurransen. Lykke til med å finne noen som mener en Mate 10 Pro eller en P20 Pro har dårligere batteri enn en iPhone X.

Du klarer vel å se det? At selv om en Samsung telefon trekker mye i idle, så betyr det ikke at en Hauwei, Google, Sony, LG, Oppo, OnePlus osv vil gjøre det? Du klarer vel å se at om Samsung legger SW oppå Android som fører til strømtrekk, så betyr det ikke at det samme skjer for noen andre? Jeg forstår ikke hvorfor du er så opptatt av Android vs iOS. Det er ikke noe Android vs iOS. Og du kan ikke generalisere "Android telefon" som en Samsung telefon. Hvis du vil kun se på Android som OS, se på en Google Pixel. Du kan fortsette å ignorere det jeg sier og trekke frem Samsung som "bevis" for at 85% av mobiler i verden trekker mye strøm, fordi du har noen modeller fra en produsent i verden som gjør det, men du overbeviser ingen. Jeg kunne ikke brydd meg mindre hva S6 testen din gir som resultat. Fordi jeg snakker ikke om Samsung. Jeg sier ikke de er gode.

Lenke til kommentar

Jeg er langt på vei enig med deg og ser hvor du vil. Det jeg mener er at MIN opplevelse av de mobiltelefonene jeg har hatt i nyere tid er at Apple har vesentlig bedre opplevd batteritid. Grunnene vet jeg som sagt ikke (som tidligere nevnt) og ikke merker jeg at jeg bryr meg så veldig heller. Men det er MINE erfaringer. 

Hvis du og eller andre har andre erfaringer så er jo det bra. Det er bare det at jeg deler dem ikke. Om det er Android, hardware, etc etc. som er problemet spiller liten trille. 

Jeg er ingen gadget freak når det kommer til mobiltelefoni annet enn at jeg liker å ha noe som ser bra ut. Hva som skjer under panseret og hvorfor det skjer etc. er noe andre får diskutere. I min verden skal telefonen være enkel og forholde seg til samt skape så lite hodebry som mulig, og det gjør iPhone best, i MITT tillfelle.

Lenke til kommentar

Måten android stenger ned apper på by random for å spare batteri er også irriterende. Godt mulig dette er brukerfeil, men jeg forstår ikke hvorfor den lukker eller ikke har apper kjørende så jeg får notifikasjoner. Kanskje for å spare batteri, men jeg vil jo ikke gp glipp av notifikasjoner heller! Jeg har også kun erfaring i fra Note 8 og 9 så har ikke prøvd noe annet, men ser for meg at dette er relativt likt.

Lenke til kommentar

Måten android stenger ned apper på by random for å spare batteri er også irriterende. Godt mulig dette er brukerfeil, men jeg forstår ikke hvorfor den lukker eller ikke har apper kjørende så jeg får notifikasjoner. Kanskje for å spare batteri, men jeg vil jo ikke gp glipp av notifikasjoner heller! Jeg har også kun erfaring i fra Note 8 og 9 så har ikke prøvd noe annet, men ser for meg at dette er relativt likt.

Dette er jo ikke riktig, du kan velge om du  vil ha på notifikasjoner på Samsung- Bare endre settingen.

Lenke til kommentar

Må ikke blande kortene her... Samsung er ikke Android.
Lenke til kommentar

Huawei er vel hissig på å stenge apper i bakgrunn synes jeg. Det kan overstyres per app, men default er at den lukker apper ganske fort. Med det resultat at man kan gå glipp av notifikasjoner. Eller at f.eks sporingsappen lukkes under trening fordi mobilen fant det for godt. Sparer batteri, men greit å være klar over. Har ikke opplevd dette som et problem på andre mobiler med Android.

Lenke til kommentar

Det er ingen telefon som har god batteritid når den ikke brukes som sitter aktiv og kjører apper hele tiden. Så tvangslukking av apper er svært vanlig.  Huawei er definitivt aggressiv ja. Jeg har lagt alle meldingsapper, mail og i unntak fordi ellers risikerer du at Huawei finner ut at denne appen går og sjekker alt for ofte og bruker for mye batteri og dreper den. Men har og merket at de faktisk lærer som de sa. Så om jeg plutselig bruker en app mye, så vil Huawei gå og drepe den, men om jeg bruker en app jevnt over lengre tid så er det helt greit da strømforbruket ligger innenfor normalen.

Lenke til kommentar

Det er ingen telefon som har god batteritid når den ikke brukes som sitter aktiv og kjører apper hele tiden. Så tvangslukking av apper er svært vanlig. Huawei er definitivt aggressiv ja. Jeg har lagt alle meldingsapper, mail og i unntak fordi ellers risikerer du at Huawei finner ut at denne appen går og sjekker alt for ofte og bruker for mye batteri og dreper den. Men har og merket at de faktisk lærer som de sa. Så om jeg plutselig bruker en app mye, så vil Huawei gå og drepe den, men om jeg bruker en app jevnt over lengre tid så er det helt greit da strømforbruket ligger innenfor normalen.

Du har ikke eid iPhone på en stund?

Lenke til kommentar

Det er mye enklere om du bare sier hva du mener, hva du mener jeg tar feil i. Det er litt vanskelig på Internet å tippe hva folk mener når du ikke kjenner dem.

Jeg mente det jeg sa. Du kan ikke ha brukt iPhone på en stund for den stenger ikke ned apper by random, men de er svært gode på standby og apper som ligger fryst i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Jeg mente det jeg sa. Du kan ikke ha brukt iPhone på en stund for den stenger ikke ned apper by random, men de er svært gode på standby og apper som ligger fryst i bakgrunnen.

Jeg har ikke sagt random. Apple har veldig gode algoritmer for hvilke apper de stenger og når. Og jeg tror du misforstår. Det å avslutte prosesser og lagre all data til RAM/NAND er akkurat det samme som "fryst i bakgrunnen". Det er bare den tekniske beskrivelsen på det du gjør.

Og du trenger ikke å ha hatt telefon eller ikke for å vite det. Om strømtrekket er svært lavt over veldig lang tid, så betyr det at hoved SoCen er avslått. Selv med 0% last vil passiv strømtrekk fra transistorene umuliggjøre så lave strømtrekk Apple oppnår. Så du lagrer hvor du var i appen og legger det enten i RAM eller NAND avhengig av hvor mye strøm du vil spare. RAM trekker mer strøm da RAM må være aktivt på ellers mister den data. Og så når du starter appene igjen så tar det litt lengre tid å åpne, men du vil oppleve å være der du var (stort sett) og at appen ikke ble lukket. Og det er ikke hemmelig hvordan det fungerer. 

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt random. Apple har veldig gode algoritmer for hvilke apper de stenger og når. Og jeg tror du misforstår. Det å avslutte prosesser og lagre all data til RAM/NAND er akkurat det samme som "fryst i bakgrunnen". Det er bare den tekniske beskrivelsen på det du gjør.

Og du trenger ikke å ha hatt telefon eller ikke for å vite det. Om strømtrekket er svært lavt over veldig lang tid, så betyr det at hoved SoCen er avslått. Selv med 0% last vil passiv strømtrekk fra transistorene umuliggjøre så lave strømtrekk Apple oppnår. Så du lagrer hvor du var i appen og legger det enten i RAM eller NAND avhengig av hvor mye strøm du vil spare. RAM trekker mer strøm da RAM må være aktivt på ellers mister den data. Og så når du starter appene igjen så tar det litt lengre tid å åpne, men du vil oppleve å være der du var (stort sett) og at appen ikke ble lukket. Og det er ikke hemmelig hvordan det fungerer. 

Jeg ser at her må teskjeien frem.. Når iOS kjører en app i bagrunnen så er det veldig gode på å holde nødvendige funksjoner i live slik at appen virker for å kjøre for brukeren, men bruker minimalt med strøm. Denne opplevelsen er vesentlig. Alle skjønner at appene ikke ligger å kjører 100% som om når vi har de på skjermen, men forskjellen i mellom når android random stenger ned en app og når apple kjører den ned på svært lavt strømforbruk i bagrunnen er at appen har null funksjon i Android, men i iOS får jeg den notifikasjonen jeg ikke vil gå glipp av. Det kan være en påminnelse om en betaling i vipps som jeg ikke har brukt på 1uke + eller det kan være noen som sender meg en skype melding jeg ikke vil gå glipp av.  

Lenke til kommentar

Er jo helt meningsløst å forsøke å sammenligne "Android" vs "iPhone" uten å spesifiere svært nøyaktig hva bruken er, og hvilke faktiske modeller man sammenligner.

F.eks, om jeg går rundt med ungene på jakt etter Pokemon en dag, så er det en helt klar forskjell i batteribruk. Eller kanskje mer riktig formulert; en stor forskjell i gjenværende batteri. Når deres iPhone SE har gått tom, har jeg som regel 30-40% igjen. Men jeg har en Huawei Mate 9 Pro, med 4000mAh, så det skulle kanskje bare mangle.

Lenke til kommentar

Jeg ser at her må teskjeien frem.. Når iOS kjører en app i bagrunnen så er det veldig gode på å holde nødvendige funksjoner i live slik at appen virker for å kjøre for brukeren, men bruker minimalt med strøm. Denne opplevelsen er vesentlig. Alle skjønner at appene ikke ligger å kjører 100% som om når vi har de på skjermen, men forskjellen i mellom når android random stenger ned en app og når apple kjører den ned på svært lavt strømforbruk i bagrunnen er at appen har null funksjon i Android, men i iOS får jeg den notifikasjonen jeg ikke vil gå glipp av. Det kan være en påminnelse om en betaling i vipps som jeg ikke har brukt på 1uke + eller det kan være noen som sender meg en skype melding jeg ikke vil gå glipp av.  

Min gode venn, tror du virkelig en app på være aktiv for å kunne motta notifications? Tror du at på android så må folk gå inn og åpne Vipps hver dag for å sjekke om de har noen notifications? Det er ikke sånn det fungerer på hverken iOS eller Android. Vipps appen din gir deg ikke notification fordi den har ligget og kjørt i bakgrunnen i 1 uke. Fordi den har ikke. Jeg tror ikke du leste. Det har ikke noe å si om Vipps ligger på 0.0001% CPU. Så lenge SoCen er aktiv vil passiv strømtrekk umuliggjøre batteritiden iPhone får. Alle transistorer har to former for strømtrekk. Aktivt når de bytter fra '0' til '1' eller motsatt. Og passivt som er strøm som bare renner ut. Eneste måte å hindre passivt strømtrekk er å skru av all strøm.

Og Android stenger aldri ned apps tilfeldig? Hva er det du babler om?

Generelt du er helt lost. Tror du virkelig Android brukere må hele tiden gå inn på apper for å få notifications? Du vet at notifications i iOS er kopiert av Android, ikke sant?

Tror du kanskje og at folk med Android må åpne medlingsappen også for å se om de har fått SMS? Har du flere "interessante teorier" om hvordan du føler Android fungerer?

https://android.stackexchange.com/questions/40990/how-do-push-notifications-work

The advantage of using push notifications is that apps don't have to run at regular intervals to check for new data, saving both power and data. The advantage of having a centralized mechanism like GCM is that the device only needs one open network connection and the Android GCM system is the only thing that needs to keep running, rather than each app having to stay running in the background to keep its own network connection to its own server.

Apple gjør akkurat det samme.

Så du vet Vipps? Vipps sender en push-notifikasjon til din mobil via Apple sine servere. Din iPhone har lukket Vipps, men iOS holder konstant kontakt med Apple sin server. Når de får den notifikasjonen fra Vipps viser de den, og om du trykker så starter den opp Vipps på nytt. Vipps sitter ikke aktivt i bakgrunnen med kontakt til Vipps sin server. Det ville vært idiotisk og oppskrift på elendig batteritid. Så fin historie om hvordan "ting fungerer" men dessverre helt feil.

Lenke til kommentar

Min gode venn, tror du virkelig en app på være aktiv for å kunne motta notifications? Tror du at på android så må folk gå inn og åpne Vipps hver dag for å sjekke om de har noen notifications? Det er ikke sånn det fungerer på hverken iOS eller Android. Vipps appen din gir deg ikke notification fordi den har ligget og kjørt i bakgrunnen i 1 uke. Fordi den har ikke. Jeg tror ikke du leste. Det har ikke noe å si om Vipps ligger på 0.0001% CPU. Så lenge SoCen er aktiv vil passiv strømtrekk umuliggjøre batteritiden iPhone får. Alle transistorer har to former for strømtrekk. Aktivt når de bytter fra '0' til '1' eller motsatt. Og passivt som er strøm som bare renner ut. Eneste måte å hindre passivt strømtrekk er å skru av all strøm.

Og Android stenger aldri ned apps tilfeldig? Hva er det du babler om?

Generelt du er helt lost. Tror du virkelig Android brukere må hele tiden gå inn på apper for å få notifications? Du vet at notifications i iOS er kopiert av Android, ikke sant?

Tror du kanskje og at folk med Android må åpne medlingsappen også for å se om de har fått SMS? Har du flere "interessante teorier" om hvordan du føler Android fungerer?

https://android.stackexchange.com/questions/40990/how-do-push-notifications-work

Apple gjør akkurat det samme.

Så du vet Vipps? Vipps sender en push-notifikasjon til din mobil via Apple sine servere. Din iPhone har lukket Vipps, men iOS holder konstant kontakt med Apple sin server. Når de får den notifikasjonen fra Vipps viser de den, og om du trykker så starter den opp Vipps på nytt. Vipps sitter ikke aktivt i bakgrunnen med kontakt til Vipps sin server. Det ville vært idiotisk og oppskrift på elendig batteritid. Så fin historie om hvordan "ting fungerer" men dessverre helt feil.

Notification var gjerne et dårlig eksempel å nevne helt til slutt som du hang deg veldig opp i helt fra starten. Jeg bruker android på en Note 9 nå og ja, jeg må regelmessig inn å sjekke apper om de har notifikasjoner. Total fjern følelse når man er vandt til iOS. Facebook og skype er de appene jeg merker det best på. Ja notifications er på og de virker kanskje 90-95% av tiden, men man vet jo aldri når de 5-10% inntreffer så da må det sjekkes. Messenger virker bra på denne måten og står med samme settings. Men det er litt oftopic.. 

Har ikke lest meg noe opp på det, men ser det er flere huawei brukere som også klager av at apps stenges ned for tidlig og jeg opplever det samme med min Note9 nå. Dette skjedde ikkje på iPhone X. Apper kjører i bakgrunnen og SOC blir ikke skrudd helt av nei for da er telefonen død. Den stenger ned høyytelseskjernene ja, men ikke hele SOC da ville jo ikke telefonene virket engang.  Det passive strømtrekket på høyeffektivitetskjernen er lavere og generelt trekk fra disse kjernene er lavere slik at apper kan kjøre uten å trekke for mye strøm. A11 tror jeg har 2 høyytelse og 4 høy effektivitets kjerner. Snapdragon 845 har sikkert minst en høyeffektivitetskjerne den også. Android 8.1 har strupet enda mer inn på hvor mye apper kunne bruke i bakgrunnen og hvor ofte ikke-essensielle apper kunne spørre etter gps pos f.eks, men det er her apple er i en egen liga. For meg virker det også somsagt som android legger appemene mine døde by random, men mulig det er en unik bug her da selv om flere med huawei (til og med et annet merke med annen skin) bare i tråden her har nevnt det samme ^^ 

Endret av minim
Lenke til kommentar

Notification var gjerne et dårlig eksempel å nevne helt til slutt som du hang deg veldig opp i helt fra starten. Jeg bruker android på en Note 9 nå og ja, jeg må regelmessig inn å sjekke apper om de har notifikasjoner. Total fjern følelse når man er vandt til iOS. Facebook og skype er de appene jeg merker det best på. Ja notifications er på og de virker kanskje 90-95% av tiden, men man vet jo aldri når de 5-10% inntreffer så da må det sjekkes. Messenger virker bra på denne måten og står med samme settings. Men det er litt oftopic.. 

Har ikke lest meg noe opp på det, men ser det er flere huawei brukere som også klager av at apps stenges ned for tidlig og jeg opplever det samme med min Note9 nå. Dette skjedde ikkje på iPhone X. Apper kjører i bakgrunnen og SOC blir ikke skrudd helt av nei for da er telefonen død. Den stenger ned høyytelseskjernene ja, men ikke hele SOC da ville jo ikke telefonene virket engang.  Det passive strømtrekket på høyeffektivitetskjernen er lavere og generelt trekk fra disse kjernene er lavere slik at apper kan kjøre uten å trekke for mye strøm. A11 tror jeg har 2 høyytelse og 4 høy effektivitets kjerner. Snapdragon 845 har sikkert minst en høyeffektivitetskjerne den også. Android 8.1 har strupet enda mer inn på hvor mye apper kunne bruke i bakgrunnen og hvor ofte ikke-essensielle apper kunne spørre etter gps pos f.eks, men det er her apple er i en egen liga. For meg virker det også somsagt som android legger appemene mine døde by random, men mulig det er en unik bug her da selv om flere med huawei (til og med et annet merke med annen skin) bare i tråden her har nevnt det samme ^^ 

Ok, du fortsetter å bare skrive masse påstander som ikke stemmer, men virker ikke som du har noen planer om å lese det jeg skriver. Så vi får gjøre det sånn at du får komme med bevis for dine påstander. Ellers gidder jeg ikke å kommentere/motbevise siden du bare ignorerer det jeg skriver og fortsetter med ting jeg allerede har motbevist.

Alltid masse folk på forum som er raske å dele sine teorier, men mye sjeldnere at folk faktisk har grunnlag for det. Tingen er derimot om du vet der er slik. Da vet du det fra et sted, ikke sant? Og da kan du finne det frem og vise. Som er vanlig i en debatt. Kommer du med påstander, må du kunne basere dem på noe.

Og et lite tips. Det å skru av A11 skrur ikke av telefonen. Hvorfor tror du de har co-prossesorer som M-serien? Separat ifra A11 brikken? Har du noengang prøvd hvilemodus på PCen? Dvalemodus? Du er klar over at prosessoren skrus helt av, men PCen fortsatt er på? Jeg mener dette er et rimelig grunnleggende prinsipp som brukes av alle. Så det at du kommer og sier det går ikke an er litt overraskende må jeg si. 

Lenke til kommentar

Ok, du fortsetter å bare skrive masse påstander som ikke stemmer, men virker ikke som du har noen planer om å lese det jeg skriver. Så vi får gjøre det sånn at du får komme med bevis for dine påstander. Ellers gidder jeg ikke å kommentere/motbevise siden du bare ignorerer det jeg skriver og fortsetter med ting jeg allerede har motbevist.

Alltid masse folk på forum som er raske å dele sine teorier, men mye sjeldnere at folk faktisk har grunnlag for det. Tingen er derimot om du vet der er slik. Da vet du det fra et sted, ikke sant? Og da kan du finne det frem og vise. Som er vanlig i en debatt. Kommer du med påstander, må du kunne basere dem på noe.

Og et lite tips. Det å skru av A11 skrur ikke av telefonen. Hvorfor tror du de har co-prossesorer som M-serien? Separat ifra A11 brikken? Har du noengang prøvd hvilemodus på PCen? Dvalemodus? Du er klar over at prosessoren skrus helt av, men PCen fortsatt er på? Jeg mener dette er et rimelig grunnleggende prinsipp som brukes av alle. Så det at du kommer og sier det går ikke an er litt overraskende må jeg si. 

Jeg sier jo at jeg opplever det selv på min egen telefon.. Det er også andre som poster her på forumet regelmessig om at apper går ned by random for dem også og da fra andre merker igjen. Jeg har ingen planer om å bruke tiden min på å filme at det skjer og poste det her bare for å gni det inn. 

Fant faktisk en egen tråd om random lukkingen. Ser jammen at du har svart i den også :) Nå er ikke dette samme telefon, men det samme skjer her med annen bloatware på toppen.. 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1820713&page=1&&do=findComment&comment=24550592

Jeg er rimelig sikker på at M-serie chippene er integrert i SOCen. A11 har M11 innebygget. Gidder ikke å bruke tid på å finne kilde, men tenker du er en ræser på google! 

Edit: 

litt på wikipedia. Motion processoren sitter i AXX SOC ja men veldig begrenset bruksområde på dem. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Apple_A11

https://en.wikipedia.org/wiki/Apple_motion_coprocessors

Endret av minim
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...