Enceladus Skrevet 9. september 2018 Del Skrevet 9. september 2018 (endret) CPU: i7 6700k Hovedkort: Asus Z170-A Kabinett: Fractal Design Define R5 Hvilken vannkjøler er anbefalt til dette systemet? Pris er ikke sånn veldig viktig. Jeg vil ha noe som er relativt lett å montere og kjøler godt. Planen er å forsøke å overklokke litt. Endret 10. september 2018 av Enceladus Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 9. september 2018 Del Skrevet 9. september 2018 Jeg ville gått for en kraken x62, deilig pumpetopp, stor radiatoroverflate og grei å montere. jeg ville dog byttet ut viftene til noen andre, som f.eks corsair sine svarte ml140 vifter. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 9. september 2018 Forfatter Del Skrevet 9. september 2018 (endret) Jeg ville gått for en kraken x62, deilig pumpetopp, stor radiatoroverflate og grei å montere. jeg ville dog byttet ut viftene til noen andre, som f.eks corsair sine svarte ml140 vifter. Takk Men hvorfor bytte viftene? Har det noen merkbar effekt på kjøling? Endret 9. september 2018 av Enceladus Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 9. september 2018 Del Skrevet 9. september 2018 Det har ikke så mye å si på selve kjølinga, men det hjelper veldig på lydnivå. Bedre vifter kjøler også bedre ved lavere viftehastighet hvis du sammenligner med de som allerede sitter på. dessuten, når du først har kjøpt deg bra vifter, så kan du beholde de til neste build. Jeg brydde meg ikke så mye om lydnivå når jeg var yngre og bygget mine første pc'er, men gud som jeg angrer på at jeg ikke kjøpte meg vifter da, som jeg kunne tatt med meg videre. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 9. september 2018 Forfatter Del Skrevet 9. september 2018 Det har ikke så mye å si på selve kjølinga, men det hjelper veldig på lydnivå. Bedre vifter kjøler også bedre ved lavere viftehastighet hvis du sammenligner med de som allerede sitter på. dessuten, når du først har kjøpt deg bra vifter, så kan du beholde de til neste build. Jeg brydde meg ikke så mye om lydnivå når jeg var yngre og bygget mine første pc'er, men gud som jeg angrer på at jeg ikke kjøpte meg vifter da, som jeg kunne tatt med meg videre. Blir kjøler i første omgang og så får jeg vurdere om jeg trenger å bytte vifter. Kabinettet mitt demper støy ganske bra. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 (endret) Jeg har CLC 280 fra Evga som jeg er fornøyd med. Bruker den med en 5820k @ 4.4 Ghz @ 1.18v. Men hvis pris er uvesentlig, så går du for EK. De har ferdigløsninger som er en del bedre enn det andre som er ute der. https://www.ekfluidgaming.com/ek-kit-a240 Endret 10. september 2018 av RRhoads Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå