obese Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Såvidt jeg skjønner ligger de billigste steadycam-løsningene på rundt 40k kr opp til 400k. Jeg har funnet en litt simpel løsning som jeg tror kan fungere bra til kamerat jeg skal kjøpe. en løsning der jeg baserer meg på å fjerne småvibrasjoner med bruk av en ramme og strikk-løsning. Uansett. Noen som har noen tips ellerno for slike løsninger. Helst en løsning som er temmelig bærbar sverre Lenke til kommentar
obese Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 fant denne nå... hvem melder seg frivillig til å lage den til meg? koser 14$ .. .omtrent 100 kr http://www-2.cs.cmu.edu/~johnny/steadycam/ Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Jeg har en løsning som faktisk er kjempenklere men noe dyrere........ 1. Kjøp et vanlig stativ 2. snu festeplaten 90 grader under kameraet og skru godt fast 3. bruk gaffateip til å teipe noe tungt nederst på stativet 4. hold venstre hånd i håndtaket og høyre hånd i selve stativet, like under der kameraet er festet. Nå skal du kunne løfte hele stativet, og bruke det til å stabilisere kameraet. venstrehånden og håndtaket sørger for stabilisering på "rulle"-aksen og "panorere"-aksen. Mens det tunge stativet sørger for stabilisering på "rulle"-aksen og "tilte"-aksen. Det vil i praksis si: stabilisering av alle de tre aksene som er mulig! Jeg går personlig god for at denne løsningen fungerer LANGT bedre enn f.eks steadysticken til studio1productions(.com) som altså koster 1500 kroner eller noe sånt eksklusive moms og frakt. Mine venner og jeg har døpt oppfinnelsen "Andycam" etter mitt majestetiske navn "Andreas", da jeg er oppfinneren av dette geniale system. Lykke til. Det er enklere enn det høres ut når jeg forklarer det. Lenke til kommentar
obese Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 cool. høres logisk ut. men det blir ikke så ulikt den linken da... Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Det blir på akkurat samme prinsipper som steadycamen i lenka ja. Men ikke la deg lure bare fordi det er så lett! Løsninga funker rett og slett like bra som å bygge den i lenka. lykke til. Lenke til kommentar
obese Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 har du noen tips ang hvordan bruken av dette gir best resultat... Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Det er ikke så veldig mye annet enn å prøve å ha fjæring i kroppen. VELDIG viktig er det med fjæring i beina (bøy i knærne). Men siden du ser litt teit ut er det veldig få som tør å gjøre det. Men det er altså viktig om du ønsker MEST stabil video for såpass lite penger. Det går også an å lage en dolly av stativet også ved å feste det til et par planker spikret sammen parallellt. Så kan du "skli" kameraet fram og tilbake. De fleste tror at du trenger skikkelig dyrt utstyr for å få "tilfredsstillende" video/film. Men de på Filmskolen i Lillehammer bruker massevis med isopor f.eks til reflektorer og dollyer laget av planker og rullebretthjul og sånn. Selvfølgelig, dem har jo også en dolly til 800K og flere linser oppmot 1000K da.... Det viktigste er å hente fram entusiasmen og engasjementet og lage det som trengs! ALLE kan gjøre det, og INGEN er for dårlige eller har for lite penger.. Det handler rett og slett om å "slite" seg til å få tak i et borr og noen skruer. Når alt kommer til alt er det resultatet som teller! Tør man ikke å bruke utstyr fordi det ser dumt ut, så har man heller ingenting i mediebransjen å gjøre heller. For da betyr utseendet sitt mer enn historien man forteller. (Dette var ikke rettet mot obese, men til alle ) Lykke til! Lenke til kommentar
obese Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 jeg skjønner hva du mener... derfor er det bare viktig å få opp vekta på kameraet. for det gir fin stabiliet i bildet og etter det jeg har hørt må man bruke samme metode uansett om man bruker en til 40k eller 100 kroner. viktig å lære seg å bruke sin ting tror jeg. prøve og feile er tingen... sverre Lenke til kommentar
obese Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 her er en hjemmelaget glidecam: http://www.angelfire.com/movies/nobudgetsfx/glidecam.html her er glidecam, noen som har peil på hvordan man lager en armbrace?: http://www.glidecam.com/bodypod.html - den til høyre s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå