AnonymDiskusjon Skrevet 9. september 2018 Del Skrevet 9. september 2018 He! Har noen spørsmål ang skatt relatert til selskap som er utenlandsk. Hvis jeg etablerer et selskap utenfor Norge som selger til kunder i utlandet, hvordan blir det da med skatt? Har et Markedsførings firma som jeg tenkte å drive i Australia, men registrere selskapet i et land der det er ingen inntektsskatt, ingen selskapsskatt, ingen skatt på kapitalgevinst, ingen arbeidsgiveravgift Ettersom dette er et nettbasert selskap, så kan jeg drive firmaet fra hvor som helst i verden. Kommer ikke til å ha noen norske kunder, og ingen produkter kommer heller ikke inn i Norge. Hvordan blir det da med skatt i Norge? Hvis jeg ikke gir meg selv inntekt direkte, men kun får utbetaling av akjeutbytte hvordan skatter jeg dette av, og hvor mye er det? Er det gunstigere å bare betale lønn til meg selv, og ikke ta noe ut i form av akjeutbytte? Takk på forhånd. Anonymous poster hash: 305e3...716 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. september 2018 Del Skrevet 9. september 2018 Du må skatte både av lønnsinntekter og aksjeutbytte så lenge du er skattemessig busatt i Norge, men det er to forskjellige berekningsmodellar for å rekne ut skatten. Tilsvarande må du skatte for eventuell formue i utlandet. Unntaket er dersom du skattar til det landet du har verdiane dine, og Norge har skatteavtale med det landet. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. september 2018 Forfatter Del Skrevet 9. september 2018 Du må skatte både av lønnsinntekter og aksjeutbytte så lenge du er skattemessig busatt i Norge, men det er to forskjellige berekningsmodellar for å rekne ut skatten. Tilsvarande må du skatte for eventuell formue i utlandet. Unntaket er dersom du skattar til det landet du har verdiane dine, og Norge har skatteavtale med det landet. Tusen takk for svar! Så da slipper jeg altså å betale bedriftskatt ettersom verken bedriften eller pengene ikke er på norsk jord? Kun skatt relatert til lønning og aksjeutbytte? Anonymous poster hash: 305e3...716 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå