RobsHeggz Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 (endret) Hei!Som overskriften sier har jeg en Suzuki XL7 2004 modell som ikke starter. Dette er en 2.0 diesel 109 hk som er gått 166.000 km. Jeg har gjort diverse sjekk av bilen, men uten hell. Problemet er at dieselpumpen bak som henger utenfor tanken ikke starter og leverer ikke diesel. Så derfor når jeg vrir tenningen står bilen bare å prøver å starte uten at det skjer noe mer. Jeg har fått beskjed om at dette kunne være relé framme med motor som var feilen, men etter bytte av dette er det fortsatt ikke start i pumpen (noe som var på bilen som den kom ifra). Som på bilde 2 ved å sette en kabel mellom 2 punkter i kontakten istedet for å ha i relé da starter dieselpumpen og leverer diesel fram, men bilen starter ikke ettersom dette antageligvis slår ut noen andre systemer ved å ikke ha i relé(?). Dieselpumpen får kun ca 3,4V bak ved "tjuvkobling" i releet og 0V med releet i. Feil jeg får ved OBDII avlesning er: P0230 - Matespenning drivstoffpumpe lavt trykk; kortslutning til jord eller åpen kretsP1107 - Signal solenoid virvelspjeld; kortslutning til jord eller åpen kretsNå er jeg noe desperat etter hjelp og håper noen her inne som har forslag til hva som er neste punkt jeg kan prøve for å få start på bilen? Evt andre som har erfaring med lignende feil på en slik bil?Takker på forhånd for alle svar! Endret 8. september 2018 av RobsHeggz Lenke til kommentar
Tom.A.To Skrevet 9. desember 2021 Del Skrevet 9. desember 2021 (endret) D-LRY1 (30A sikring) i motorrommet som trengs å byttes. (Jeg vet posten er noen år gammel men det kan være noen som ser etter svar og kan få noen ledetråder) Endret 9. desember 2021 av Tom.A.To Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå