Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Manglende arbeidserfaring pga. sykdom

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Bakgrunn:

Jeg er en 34 år gammel uføretrygdet mann. Jeg har svært begrenset arbeidserfaring. Det er fra uker til måneder her og der. Siden tenårene har jeg slitt med udiagnosert bipolar 2-lidelse, samt noen mindre somatiske plager. Først for fire år siden fikk jeg diagnosen bipolar-lidelse. For to år siden fikk jeg innvilget uføretrygd etter fire år eller noe på AAP. Har også nylig tatt studekompetanse på voksenopplæring, men funnet ut at studier nok ikke er noe for meg grunnet bipolar-lidelsen.

Siden den gang har jeg blitt mye mer stabil grunnet både medisiner og terapi. Nå vil jeg gjerne prøve meg i arbeidslivet. Men jeg hvordan forklarer jeg mangelen av arbeidserfaring? Jeg må jo nesten være ærlig om sykdommen, men vil noen da ha meg i det hele tatt? Hvorfor skal de ta sjansen på "en som meg" tenker jeg.

Mods: Usikker på om denne passer best her eller i Jobb og utdanning, men vil gjerne slippe å stå frem med nick så la den her.

Anonymous poster hash: fa6c9...8eb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hallaien! 

Selvsagt vil noen ha deg, men spørsmålet er bare hva du må gjøre for å få til noe. 

Har du hørt med NAV om de kan sende deg til en attføringsbedrift? 

Jeg vil tro det kan være veien inn igjen til arbeidslivet. 

Jeg er dessverre selv på vei inn i rekkene hos uføretrygdede da jeg sliter med mye av det samme du nevner her. 

Men jeg har god erfaring med attføringsbedrifter, da jeg hadde APS hos et av dem i nesten tre år,  og det gikk supert! Jeg fikk meg en jobb i et telemontørselskap og ble der inntil jeg mast jobben, og da gikk det dessverre nedover, men jeg vil si at du må prøve å høre med nav om de har et slik tiltak for deg og. Det kan hjelpe mye, men husk å ikke bare sitt og vent på at ting skal komme til deg, da kommer de aldri. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...