Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Plutselig over

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg møtte ei jente i april. Vi hadde møttes flere ganger og gjort masse fine ting sammen. Det har vært kjempeflott hele veien. Jeg ble oppriktig glad i denne jenta og ble forelsket som jeg trodde ikke jeg klarte lengere. Vi hadde delt så masse med hverandre. Ble glade av å være sammen med hverandre og hadde det fint på alle måter liksom. Vi datet rundt 4 måneder. En dag da hun inviterte meg til middag etter jobb neste dag så skjedde det noe merkelig. Dagen kom å jeg gledet meg.. Fikk jeg melding at hun hadde tenkt hele natten og at hun ikke ville mer. Det var så masse som ikke stemte mente hun. Det er så uforståelig for alt har vært så koselig hele veien.  Neste som hun skiftet personlighet over natten... Ingen smileys eller lange svar lenger. Noen som kan forklare hva som egentlig kunne skjedd? Jeg ble veldig knust pga følelsene jeg hadde fått for henne. Jeg dro til henne et par dager etterpå. Vi snakka litt og ente opp med å være veldig intime..  Både Hun og jeg gråt og hun var veldig lei seg. Jeg lå over og vi holdt rundt hverandre. Dagen etter var ting bare over liksom.. Hun sletta meg fra alle sosiale medier.. enda jeg insisterte på at vi kunne være venner fordi jeg likte henne så godt som menneske og med tanke på alt sammen vi hadde delt sammen. Jeg ble syk noen dager av kjærlighetssorg.. helt jævlig.. men det går fint med meg nå.. men hun dukker stadig opp i tankene mine. Så jeg er da usikker på om jeg noen gang vil glemme denne jenta...  Noen som har et fornuftig svar til meg hva som kan ha fått hende til å skifte mening og ikke vil mer over ei natt når vi hadde planlagt å møtes å spise middag. ? hvorfor vil hun plutselig over ei natt brenne alle broer etc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare hun som vet hvorfor, spør henne. Kanskje dukket det opp en eks, kanskje fikk hun høre noe om deg fra noen andre, kanskje skjedde det noe drastisk i livet hennes som ikke passet med forholdet osv. 

Hun har kommet med litt forskjellige unnskyldninger som blant annet at hun er "skada" pga ting hun har opplevd. så hadde hun vel noen problemer med eks med barn etc og noen i famile som var syk..hun slet med å stole på menn osv Jeg har prøvd å få mer forklaring fra henne siden det er en del vi ikke har snakka om... men hun vil ikke... det er bare så uforståelig..

Endret av Oceanblue
Lenke til kommentar

Hun er vel umoden og har kanskje truffet noen andre. Jeg har inntrykk av at når folk plutselig endrer adferd mot en romantisk interesse så er det vanligvis på grunn av at noen andre kom inn i bildet.

Umoden fordi fraser som "vanskelig for å stole på kvinner/menn" , "dårlig erfaring" og "blitt såret før" gir meg dårlig smak i munnen. -som om ikke alle har hatt erfaringer med motsatt kjønn. Om man føler seg så spesiell er man mest sannsynlig umoden.

Also; du trenger ikke gruble på dette. Det har liten hensikt å prøve å tolke hennes signaler når hun vil gjøre det slutt. Its over. Og gratulerer; du har fått et "pity fuck" - how do you like them apples?

Endret av Invader Zim
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Heisann.

Jeg møtte ei jente i april. Vi hadde møttes flere ganger og gjort masse fine ting sammen. Det har vært kjempeflott hele veien. Jeg ble oppriktig glad i denne jenta og ble forelsket som jeg trodde ikke jeg klarte lengere. Vi hadde delt så masse med hverandre. Ble glade av å være sammen med hverandre og hadde det fint på alle måter liksom. Vi datet rundt 4 måneder. En dag da hun inviterte meg til middag etter jobb neste dag så skjedde det noe merkelig. Dagen kom å jeg gledet meg.. Fikk jeg melding at hun hadde tenkt hele natten og at hun ikke ville mer. Det var så masse som ikke stemte mente hun. Det er så uforståelig for alt har vært så koselig hele veien.  Neste som hun skiftet personlighet over natten... Ingen smileys eller lange svar lenger. Noen som kan forklare hva som egentlig kunne skjedd? Jeg ble veldig knust pga følelsene jeg hadde fått for henne. Jeg dro til henne et par dager etterpå. Vi snakka litt og ente opp med å være veldig intime..  Både Hun og jeg gråt og hun var veldig lei seg. Jeg lå over og vi holdt rundt hverandre. Dagen etter var ting bare over liksom.. Hun sletta meg fra alle sosiale medier.. enda jeg insisterte på at vi kunne være venner fordi jeg likte henne så godt som menneske og med tanke på alt sammen vi hadde delt sammen. Jeg ble syk noen dager av kjærlighetssorg.. helt jævlig.. men det går fint med meg nå.. men hun dukker stadig opp i tankene mine. Så jeg er da usikker på om jeg noen gang vil glemme denne jenta...  Noen som har et fornuftig svar til meg hva som kan ha fått hende til å skifte mening og ikke vil mer over ei natt når vi hadde planlagt å møtes å spise middag. ? hvorfor vil hun plutselig over ei natt brenne alle broer etc?

Det er alltid en annen fyr. Når hun gir deg beskjeden er hun over deg allerede, derfor fremstår hun som kald. Det er ikke spesielt attraktivt med en kjærlighetssyk fyr som til og med begynner å sippe når forholdet tar slutt. Jo mer på knærne etter henne du oppfører deg, jo lettere lar hun seg tiltrekke av en sterkere og ikke fullt så patetisk mann. Og saklig at du ønsker å forbli venner med denne jenta. Ut og finn deg noen andre, så glemmer du denne på no time.

Lenke til kommentar

Heisann.

Spiller det noen rolle hvorfor? Kanskje det var en annen. Kanskje hun egentlig har gått lenge og prøvd å finne en måte å avslutte det på og bare "spilte med" i mellomtiden. Kanskje hun fikk vite at hun har kreft, har 5 måneder igjen å leve og ikke ville utsette deg for det å skulle se henne sakte, men sikkert dø.

Det spiller ingen rolle. Ta vare på de positive minnene, fjern henne fra sosiale medier og telefonlista, og gå videre med livet ditt.

Anonymous poster hash: 8c9d7...e5e

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har vært i forhold i 15 år og 3 år som singel.. Trodde endelig jeg møtte ei som var den jeg skulle være sammen med for livet... men neida.. fikk en skikkelig støkk der... Som sagt så hadde hun noen problemer fra tidligere i livet hun slet litt med, men jeg tror ikke det er årsaken til dette.. Men nå er jeg ekstra skeptisk til å åpne meg igjen for ei jenta.. Kjærlighetsorg er noe jeg ikke unner noen... Hun hadde fjernet meg på snap, fb og insta. Det som er så merkelig igjen er at hun hadde andre gamle flørter/kjærester som venn her og der... Men måtte fjerne meg fullstending.  Skjønner det bare ikke... men nå  er det vel sånn at mann aldri kan forstå så helt på jenter heller da :S

Lenke til kommentar

Skjønner det bare ikke... men nå  er det vel sånn at mann aldri kan forstå så helt på jenter heller da :S

Du kan enten forstå eller elske jenter, men ikke begge deler.

For det er strengt talt ikke så vanskelig å forstå hva som har skjedd her, problemet er at du for tiden er i en så følelsespreget tilstand at du ikke ser ting klart. Klassisk monkey branching.

"Nei, hun er ikke slik..." .... "hun er annerledes..." ... "hun ville aldri ha gjort noe sånt..." hun gråt jo, det må bety at...."  ..... feil.

Det har helt sikkert vært flere varselsignaler du burde ha fanget opp, men som du har rasjonalisert bort under påskudd av at hun har "problemer" eller at hun er annerledes. 

Fire måneder er ikke spesielt lenge, det er da den ekte personligheten som regel begynner å vise seg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hun er vel det man kaller skadet gods... ;) pris deg lykkelig.

Word

Til deg oceanblue: skadet gods er ikke noe du vil ha et emosjonelt og langvarig forhold til. Hun har gjort deg en tjeneste med å slå opp med deg.

Les Beware of pity av Stefan Zweig og du kommer til å forstå at dette var til det bedre.

Anonymous poster hash: 955fb...aa4

Lenke til kommentar

Hun er vel det man kaller skadet gods... ;) pris deg lykkelig.

For en forferdelig kynisk ting å skrive!?

Ts: man bør alltid prøve å la andre komme tvilen til gode. Hvis det ho sier er sant, så vil, eller i det minste kan, det være veldig skadelig for ho om du reagerer med sinne.

Hvis ho driver med manipulasjon og spill, så skal du prise deg lykkelig for at du ikke er sånn, og bare gå videre.

Kanskje ho bare trenger en pustepause, en time-out?

Det er alltid trist når det blir sånn. Men det beste er antageligvis for deg å si at ho alltid er velkommen til å ta en prat og fortsette kontakten, så klart hvis du orker. Nå virker det som du ble ganske involvert, så det beste kan også være at du sier at du ikke vil takle eventuell frem-og-tilbake-holdninger, siden du har brydd deg så mye over så lang tid. Si at det gjør for vondt. For det er vel sannheten?

Husk at det er ikke uvanlig at forhold går skeis. Det skjer oftere enn du tror.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...