Gå til innhold

PST: Sannsynlig at Sandbergs mobil er misbrukt av Kina og Iran

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tydelig at Erna og Siv har behov for å rettferdiggjøre sparkingen av Per Sandberg, selv etter at de fleste aktører mente det ikke forelå noen "Irangate"

PST og DSS hadde begge motsatt syn enn av det som forsøkes vris til nå.

Vi husker:

PST: – Vi er ikke veldig bekymret for Sandbergs mobiltelefon

https://www.nrk.no/norge/pst_-_-vi-er-ikke-veldig-bekymret-for-sandbergs-mobiltelefon-1.14166967

"- Vi i PST jobber fortløpende med svært alvorlige saker som gjelder ulovlig etterretning fra fremmede makter, og dette er nok ikke en sak som vil nå opp som den mest alvorlige saken som PST jobber med, sier Bjørnland til NTB."

"– Men meg bekjent er ikke dette en telefon som har vært bærer av sikkerhetsgradert informasjon. Så det som er grunnleggende nasjonale interesser, det har ikke befunnet seg på den telefonen, sier hun."

DSS: Ingen innlogginger da Sandbergs telefon var i Iran

https://www.nrk.no/norge/dss_-ingen-innlogginger-da-sandbergs-telefon-var-i-iran-1.14170564

"Politiets sikkerhetstjeneste tok hånd om Sandbergs telefon idet han kom tilbake til Norge, og de har den fortsatt for å undersøke om iranske myndigheter kan ha brutt seg inn i den. PST-sjef Benedicte Bjørnland har langt på vei avdramatisert de sikkerhetsmessige konsekvensene av at telefonen ble tatt med til Iran."

"DSS har på sin side ikke funnet spor av misbruk i form av innlogginger under Iran-oppholdet. Departementet understreker på sin side at det ikke var lagret data fra saksbehandlingssystemet lokalt på telefonen."

Med andre ord, Ernas "seier" nå (sannsynligvis etter å ha presset fram et "svar" hun ønsket seg) er "kan ikke utelukke"

:nei:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Tydelig at Erna og Siv har behov for å rettferdiggjøre sparkingen av Per Sandberg, selv etter at de fleste aktører mente det ikke forelå noen "Irangate"

PST og DSS hadde begge motsatt syn enn av det som forsøkes vris til nå.

Vi husker:

PST: – Vi er ikke veldig bekymret for Sandbergs mobiltelefon

https://www.nrk.no/norge/pst_-_-vi-er-ikke-veldig-bekymret-for-sandbergs-mobiltelefon-1.14166967

"- Vi i PST jobber fortløpende med svært alvorlige saker som gjelder ulovlig etterretning fra fremmede makter, og dette er nok ikke en sak som vil nå opp som den mest alvorlige saken som PST jobber med, sier Bjørnland til NTB."

"– Men meg bekjent er ikke dette en telefon som har vært bærer av sikkerhetsgradert informasjon. Så det som er grunnleggende nasjonale interesser, det har ikke befunnet seg på den telefonen, sier hun."

DSS: Ingen innlogginger da Sandbergs telefon var i Iran

https://www.nrk.no/norge/dss_-ingen-innlogginger-da-sandbergs-telefon-var-i-iran-1.14170564

"Politiets sikkerhetstjeneste tok hånd om Sandbergs telefon idet han kom tilbake til Norge, og de har den fortsatt for å undersøke om iranske myndigheter kan ha brutt seg inn i den. PST-sjef Benedicte Bjørnland har langt på vei avdramatisert de sikkerhetsmessige konsekvensene av at telefonen ble tatt med til Iran."

"DSS har på sin side ikke funnet spor av misbruk i form av innlogginger under Iran-oppholdet. Departementet understreker på sin side at det ikke var lagret data fra saksbehandlingssystemet lokalt på telefonen."

Med andre ord, Ernas "seier" nå (sannsynligvis etter å ha presset fram et "svar" hun ønsket seg) er "kan ikke utelukke"

Oija Statsministreren har presset organisasjoner med å komme med svar som fritar deres blundere. Den kommer du aldri til å klare å bevise og dermed kan dine rykter avskrives som intet mindre enn brønnpissing.

Lenke til kommentar

Dette er jo ikke til Ernas fordel.

Sandberg brøt to regler som var å ikke fortelle hvor han dro, og ta med jobbtelefon til land han ikke kan ta med jobbtelefon uten videre.

Dette er klar grunn til at Sandberg må gå av. Hvis du bryter arbeidskontrakten så har arbeidsgiver 100% legitim grunn til å sparke deg. Hvis du jobbet for et privat selskap og kontrakten innebar disse reglene og du hadde brutt dem så er det åpenbart at du hadde blitt sparket. Og du kunne ikke gått til fagforening eller rett og klage, fordi du brøt kontrakten.

Om telefonen din ble hacket eller ikke er irrelevant. Du har reglene av en grunn. Om noe skjedde basert på det eller ikke er ikke relevant så lenge reglene er brutt. Ingen har arbeidskontrakt som sier du ikke får ta med jobbtelefon til Iran, men om det viser seg at du ikke ble hacket i Iran så er det ok likevel?

Så om myndigheter går ut og mener det kan ha skjedd noe hacking av Sandberg sin telefon så skader dette helt klart regjeringen. Det er ingen som har satt spørsmål med grunnlag for å gi han sparken. Folk i FrP var jo ute tidlig og sa dette ikke var ok. Altså Sandberg er kjæreste med en flyktning (som FrP ikke vil ha) og han reiste tilbake til hennes hjemland (folk i FrP sier da de ikke bør få komme hjem siden de åpenbart ikke er flyktninger. Dette er både brudd med statsminister og eget parti. Han ble ikke bare kastet som minister, men også nestleder i FrP. Dette er ikke Erna. Erna tok ikke vekk Sandbergs stilling i FrP. Så beklager, men her er du nok langt ute på viddene.Det beste før Høyre er at denne saken dør, og verden går videre.Fortsatte rapporter om hva som kan ha skjedd svekker regjeringen. Det ser du av nylige målinger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Håpløst å lese at Norsk media brukes til å skape et fiendebilde av disse. Landene har aldri gjort oss noe, og tvilsomt at de gjør det.

Er vel ganske sansynelig at BSA ver på Erna sin mobil når ho var der?

Tror du ikke Iran og Kina slår seg sammen og seiler 1 million soldater opp til Norge og okkuperer landet og innfører kommunistisk-sharia-Norge?

Norsk media følger jo bare amerikansk utenrikspolitikk. Det er det som virkelig er tragisk. Strekker seg mye lengre enn å fremstille disse som fiender.

Nestle betalte USA for å true land til å ikke fremstille en FN resolusjon om at morsmelk er det beste for spedbarn og at alle FNs medlemmer skal fremme morsmelk. USA gikk og truet land som Equador at om de gjør det så blir de straffet! Bare fordi selskap som Nestle som selger morsmelkerstattning og driver med direkte ond politikk:

https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Publikasjoner/Representantforslag/2000-2001/dok8-200001-079/2/7/

Betaler amerikanske politikere.

Så kom Russland inn til slutt  og reddet dagen. De fremmet resolusjonen, som lett ble stemt for. Hvor er Norge? Hvorfor sier ikke vi at vi står for dette? Og enda viktigere, hvor er norsk media? Hvorfor skriver de ikke om dette? Vi gir masse penger i støtte til fattige land. Så kommer selskap som Nestle inn og utnytter dem for penger og får dem til å kjøpe noe de ikke trenger, faktisk gjør dem avhengige. Og når det kommer opp i FN så bare lar vi dem bestikke USA og få dem til å true folk? Og media sier ingenting? Istedenfor får vi endeløse oppslag om at kanskje så kan noe skjer i Iran. Noe kan kanskje skje overalt i verden. Hva med å rapportere på ting som faktisk skjer? Verden blir ikke bedre med hundrevis av oppslag om Sandberg. Om de fokuserer på hva Norge gjør i FN derimot, det hjelper faktisk svakere stilte mennesker i verden med gode resolusjoner. Men nei, viktigere å finne fiender blant folk som aldri har gjort oss noe...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tror du ikke Iran og Kina slår seg sammen og seiler 1 million soldater opp til Norge og okkuperer landet og innfører kommunistisk-sharia-Norge?

Det toget har allerede gått !

Hundretusenvis med mennesker har allerede kommet hit fra Afrika og Midt-Østen, og er godt på vei til å innføre både det ene og det andre i Kongeriket Noreg, gi det noen år til, samt Støre som statsminister i en periode eller to, så er slaget tapt lenge før kineserne og perserne kommer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hundretusenvis med mennesker har allerede kommet hit fra Afrika og Midt-Østen, og er godt på vei til å innføre både det ene og det andre i Kongeriket Noreg, gi det noen år til, samt Støre som statsminister i en periode eller to, så er slaget tapt lenge før kineserne og perserne kommer.

Å hvor du utbasunerer dine manglende kunnskaper om det å forandre grunnloven vår.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å hvor du utbasunerer dine manglende kunnskaper om det å forandre grunnloven vår.

Meh, det skal ikke mer til enn at to tredjedeler av Stortinget, i to stortingsperioder adskilt med et valg, stemmer for en grunnlovsendring.

Når det er sagt, så har jeg aldri nevnt noe om hverken Grunnloven eller endring av denne, så jeg ville kanskje feiet for egen dør først var jeg deg?

Lenke til kommentar

De vil nok komme frem til en lignende konklusjon når det gjelder hans kjæreste Bahareh. Nemlig at det er stor sannsynlighet for at hun har kontakt med det iranske regimet gjennom sitt arbeide for den iranske ambassaden og hennes høye status på tross av at hun er en kvinne.

Dessverre for de rød-grønne kan ikke Gahr Støre gjøre noe med dette siden han allerede har spilt ut sitt kort. Men kan likevel føre til mistillit mot regjeringen og et skifte til sentrum-Høyre. 

EDIT: mistillitsforslaget vil komme fra SV, høyst sannsynligvis. 

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Håpløst å lese at Norsk media brukes til å skape et fiendebilde av disse. Landene har aldri gjort oss noe, og tvilsomt at de gjør det.

Er vel ganske sansynelig at NSA var på Erna sin mobil når ho var i USA?

Erna sin, og andre politikere, og sivile, i mange land  ble beviselig overvåket og tappet av USA over flere år.

Både Støre og Stoltenberg + noen andre politikere har også tatt med tjenestemobil til Russland, Kina m.fl. land

Så dette er nok  "bevislig", "sansynlig" kun partipolitikk, presset inn  av Ap som er desperate i forhold til kommende valg.

Og det er ikke mange månedene siden Iran var en  (vel- ) kommende handelspartner, innen fisk spesielt. - Men Jotun hadde jo også i det siste bygget opp en handelsorganisasjon der.

Så knipser USA, og viser at:

Norge har ingen egen utenrikspolitikk.

Trist. Og farlig.

Lenke til kommentar

De vil nok komme frem til en lignende konklusjon når det gjelder hans kjæreste Bahareh. Nemlig at det er stor sannsynlighet for at hun har kontakt med det iranske regimet gjennom sitt arbeide for den iranske ambassaden og hennes høye status på tross av at hun er en kvinne.

Dessverre for de rød-grønne kan ikke Gahr Støre gjøre noe med dette siden han allerede har spilt ut sitt kort. Men kan likevel føre til mistillit mot regjeringen og et skifte til sentrum-Høyre. 

EDIT: mistillitsforslaget vil komme fra SV, høyst sannsynligvis. 

Kanskje du ønsker mistillit, men det kommer åpenbart ikke til å skje. Sandberg brøt to regler, og ble sparket pga det. De kunne stilt mistillit mot Sandberg om de ikke sparket han, men siden de gjorde er det ingenting å stille mistillit for. 

Det var ellers Rødt som tok ut mistillit mot Listhaug. Og jeg vet ikke hvor bra du kjenner SVs politikk, men SV er ikke grunnløs konflikt. Og konfliktene våre med Iran er grunnløse. Så hvorfor skulle de nære opp om en oppkonstruert konflikt? Det er ikke likt SV i det hele tatt. SV ønsker fred og samarbeid. AP og Høyre ønsker fred og samarbeid med mindre USA forteller dem at de skal gjøre noe annet.

Virker som du virkelig vil kaste ut FrP, men det kommer ikke til å skje. Mistillit er ikke bare noe du gjør fordi du er misfornøyd med valgresultat. Det er misbruk av systemet. Sandberg sitt regelbrudd var ikke veldig alvorlig, det er heller ikke knyttet til Erna. Erna og Siv var raskt ute og sa det var galt.Stiller du mistillit basert på det så ødelegger du politisk miljø i landet. Jeg skal si deg det, at enhver Stortingsrepresentant som hadde stemt ja for det hadde mistet all tillit fra meg. AP hadde garantert tapt mye stemmer på det. De tapte allerede med Listhaug.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Meh, det skal ikke mer til enn at to tredjedeler av Stortinget, i to stortingsperioder adskilt med et valg, stemmer for en grunnlovsendring.

Når det er sagt, så har jeg aldri nevnt noe om hverken Grunnloven eller endring av denne, så jeg ville kanskje feiet for egen dør først var jeg deg?

Når de tingene du hevder skal skje, kun kan skje ved grunnlovsendring, så trenger du ikke nevne det, men du viste vel ikke at det må en grunnlovsendring til...

Lenke til kommentar

Når de tingene du hevder skal skje, kun kan skje ved grunnlovsendring, så trenger du ikke nevne det, men du viste vel ikke at det må en grunnlovsendring til...

Det må kun en grunnlovsendring til, dersom man tar hensyn til Grunnloven. 

Dersom noen okkuperer landet, å merk spesielt at det er det jeg svarer på, så er de neppe særlig opptatt av grunnlovsendringer.

Det er kun i din lille verden at det kreves en grunnlovsendring. For okkuperende styrker, enten de kommer med båter fra Kina eller som innvandrere fra Somalia er det sikkert ikke like viktig å endre lovverket.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det må kun en grunnlovsendring til, dersom man tar hensyn til Grunnloven. 

Dersom noen okkuperer landet, å merk spesielt at det er det jeg svarer på, så er de neppe særlig opptatt av grunnlovsendringer.

Det er kun i din lille verden at det kreves en grunnlovsendring. For okkuperende styrker, enten de kommer med båter fra Kina eller som innvandrere fra Somalia er det sikkert ikke like viktig å endre lovverket.

Det du skriver om å innføre, vil kreve en grunnlovsendring. Dessverre ser du ikke det.

Det er da vitterlig forskjell på den som skjedde 9 april 1940, og de innvandrerne som kommer i dag. Men om det er vanskelig å forstå, så skjønner jeg dine innlegg bedre som uvitende rabbel, enn noen opplysende informasjon.

Men du velger jo selv hvordan du vil fremstå på nettet.

Lenke til kommentar

Hundretusenvis med mennesker har allerede kommet hit fra Afrika og Midt-Østen, og er godt på vei til å innføre både det ene og det andre i Kongeriket Noreg

...har jeg aldri nevnt noe om hverken Grunnloven eller endring av denne

Det du skriver om å innføre, vil kreve en grunnlovsendring. Dessverre ser du ikke det.

Jeg skriver for det første "det ene og det andre", som neppe krever grunnlovsendring, for det andre er det snakk om okkupasjon, som heller neppe krever noen grunnlovsendring, du bare surrer og roter, å ser ut til å ha hengt deg i opp i at det kreves grunnlovsendringer ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg skriver for det første "det ene og det andre", som neppe krever grunnlovsendring, for det andre er det snakk om okkupasjon, som heller neppe krever noen grunnlovsendring, du bare surrer og roter, å ser ut til å ha hengt deg i opp i at det kreves grunnlovsendringer ?

Å innføre sharialover vil nok kreve en grunnlovsendring.

Lenke til kommentar

Å innføre sharialover vil nok kreve en grunnlovsendring.

Det kan nok være, men jeg kan ikke se at jeg har skrevet at det skal innføres Sharia ?

På den andre siden er Grunnloven et forholdsvis kort dokument, som for det meste omhandler Hans Majestet Kongen, Regjeringen, valg og rettssystemet, det er ingenting i veien for å innføre Sharia uten grunnlovsendring i samme form som man har gjort for eksempel i England, hvor det i stor grad er tazir-delen som er innført utenfor det ordinære rettsystemet.

Men igjen, dersom Norge okkuperes av utenforstående makter, eller at befolkningen har en slik sammensetning at to tredjedeler av Stortinget vedtar å innføre Sharia, eller "både det ene og det andre", så er Grunnloven irrelevant.

Endret av adeneo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det kan nok være, men jeg kan ikke se at jeg har skrevet at det skal innføres Sharia ?

På den andre siden er Grunnloven et forholdsvis kort dokument, som for det meste omhandler Hans Majestet Kongen, Regjeringen, valg og rettssystemet, det er ingenting i veien for å innføre Sharia uten grunnlovsendring i samme form som man har gjort for eksempel i England, hvor det i stor grad er tazir-delen som er innført utenfor det ordinære rettsystemet.

Men igjen, dersom Norge okkuperes av utenforstående makter, eller at befolkningen har en slik sammensetning at to tredjedeler av Stortinget vedtar å innføre Sharia, eller "både det ene og det andre", så er Grunnloven irrelevant.

Du svarer til en som hevder "innfører kommunistisk-sharia-Norge?" at det toget allerede er gått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...