Daniel strickert Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 Har en SMC Barossa 50cc som er veldig sprek når den er kald, men når den blir varm blir den lat. Når den er kald kan jeg spøle på asfalt, men når den blir varm går det ikke i hele tatt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 (endret) Juster forgasseren. Høres ut som den får for mye bensin. Du kan også prøve å rense luftfilteret først og sørge for at luftfilterboksen er hel og uten sprekker og at den ikke trekker falskluft noe sted. Endret 8. september 2018 av sedsberg Lenke til kommentar
Daniel strickert Skrevet 8. september 2018 Forfatter Del Skrevet 8. september 2018 Har renset luftfilter men skal sjekke pluggen i morgen. Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 Se på fargen på pluggen når den er varm, skal være brun som sjokolade om den er justert rett. Kan sikkert justere forgasser og rense den. Mulig det er for stor dyse på. Lenke til kommentar
Daniel strickert Skrevet 9. september 2018 Forfatter Del Skrevet 9. september 2018 Pluggen var ikke byttet på en stund så skal kjøpe ny i morgen. Lenke til kommentar
Daniel strickert Skrevet 13. september 2018 Forfatter Del Skrevet 13. september 2018 Har byttet plugg og plugghette, men syns den ble latere. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 For høy kompresjon kanskje? Om det er formye olje kan det gi problemer, ellers så kan det også tenkes at stempelring eller stempel er skadet og utvider seg formye når det blir for varmt? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Disse er kresne på forgasserinstillingene, samt på luftfilter. Jeg holder en knapp på det. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Sjekket- og eventuelt justerte du pluggåpningen så gapet ble riktig? Lenke til kommentar
Daniel strickert Skrevet 17. september 2018 Forfatter Del Skrevet 17. september 2018 Har sjekket pluggåpningen og den er 0,7 så er vell sikkert sylinder eller små justeringer. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Når motoren går bra kald men dårlig varm så er det i 99% av tilfellene forgasseren. Som regel for mye bensin. I noen få tilfeller kan det være coilen men da pleier de enten å stoppe fullstendig eller fuske voldsomt. Kompresjonen forandrer seg ikke av seg selv og hadde det vært sylinderen hadde den gått dårlig hele tiden. Høres ut som noen har justert forgasseren inn med kald motor. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Når motoren går bra kald men dårlig varm så er det i 99% av tilfellene forgasseren. Som regel for mye bensin. I noen få tilfeller kan det være coilen men da pleier de enten å stoppe fullstendig eller fuske voldsomt. Kompresjonen forandrer seg ikke av seg selv og hadde det vært sylinderen hadde den gått dårlig hele tiden. Høres ut som noen har justert forgasseren inn med kald motor. Personlig tenkte jeg på ett tilfellet med en gressklipper jeg fikk inn på service.. Kunden hadde skråstilt den for å fylle på olje, den startet opp fint og gikk helt normalt helt til den ble varm.. Rente ut olje da vi skulle peile nivået. Hele stemplet ble jo nesten presset ned i olje på nedslaget, og skaper motkompresjon, noe av det jeg tenkte på.. Men som jeg ser jeg ikke forklarte så mye.. Tappet for olje og gikk fint selv når den ble varm, årsaken var trolig oljen ble varm og friga gasser som skapte unaturlig trykk i selve blokken.. Men nå er det jo skrukork på gressklippere, og ikke på alle mopeder, så det er vel trolig ikke tilfellet her forstår jeg Følte bare en liten trang til å forklare hvorfor jeg nevnte det jeg gjorde Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 SMC Barossa 50cc er 2-takter så det er ikke olje under stempel. Olja kommer med bensinen. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 (endret) SMC Barossa 50cc er 2-takter så det er ikke olje under stempel. Olja kommer med bensinen. Aha, vel da er ikke det tilfellet iallefall, eller hva mener du nå egentlig? Råden/veivakslingen som drar opp og ned veivstanga må jo ligge i olje? Edit: Altså jeg snakker om underkompresjon, altså det er motstand for stempelet å bli trykket nedover i sylinderen grunnet trykk i motorrommet/blokka hvor det er motorolje.. Ikke totaktsolje... Endret 18. september 2018 av Krozmar Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 (endret) Nei. Totaktere har ikke olje i veivhuset. Veivlagre, rådelagre og alt får smøring inn via olja i bensinen. Edit: Som minner meg om en annen ting som kan være galt. Veivhuskompresjon. Men igjen så burde den da ikke svive bra når den er kald, så jeg holder fremdeles en knapp på forgasseren. Endret 18. september 2018 av sedsberg Lenke til kommentar
Daniel strickert Skrevet 18. september 2018 Forfatter Del Skrevet 18. september 2018 Jeg sjekket den nye pluggen og den var rimelig svart, sist gang jeg sjekket på den gamle pluggen var den brun. Så får vell justere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå