Tonben Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 Har fått et eldre anlegg bestående av en Sanyo DCX 4000L, to Tandberg hifi 11 høyttalere og en Lenco L90 platespiller. Platespilleren har fungert fint med tidligere anlegg, men har stått 3 år uten å bli brukt. Når jeg forsøker med vinyl er det voldsom ulyd og skurring fra anlegget. Har fått sjekket høyttalerene, de skal være helt i orden. Har vært hos noen med Sanyoen på service, den skal også nå være helt i orden, men problemet vedvarer. Jeg har null peiling på dette og vet snart ikke hva mer jeg kan forsøke. Lydbildet er såpass dårlig at det ikke er mulig å høre på. Noen som har noen idé om hva dette kan skyldes? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 Er platespiller koblet til inngangen merket "Phono"? Har du sjekket med en annen lydkilde, f.eks en telefon / MP3 avspiller koblet til AUX inngangen? Lenke til kommentar
Tonben Skrevet 8. september 2018 Forfatter Del Skrevet 8. september 2018 Er platespiller koblet til inngangen merket "Phono"? Har du sjekket med en annen lydkilde, f.eks en telefon / MP3 avspiller koblet til AUX inngangen? Takk for svar:) Platespiller er koblet til phono ja. Har ikke riktig aux kabel for å teste aux inngangen, men radio gir ren og fin lyd så det virker jo som det er hos platespilleren problemet ligger:/ Den fungerer noe bedre med gamle brukt vinyl enn splitter nye vinylplater. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 Kanskje stiften er ødelagt. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 Kanskje stiften er ødelagt. Min første tanke er også at det kan være noe med stiften. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå