M.B.2 Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 Hei alle Tenker å flytte til Oslo-vest, men vil gjerne høre om trafikksituasjonen først, da jeg jobber utenfor Drammen. Er det rush ut av byen kl 7 på morgenen? Er det rush inn mot Oslo kl 15:30 på ettermiddagene? Får man rabatt ved forskuddsbetaling i bommen/e? PS: Offentlig transport til og fra jobb er utelukket pga tilbudet kollektivt er for dårlig. Takk for alle svar. \Magnus Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 Ja, ja og sannsynligvis ja. De fleste bommer har vel 50% rabatt om man fyller noen tusen på brikka. Får jeg spørre hvorfor kollektiv er for dårlig? Min far jobber på Skøyen og tar daglig tog en times tid grytidlig på morgenen. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 Ny nasjonal standard er 20% rabatt så lenge du har autopass. Dersom oslo fremdeles har 50% rabatt, vil den forsvinne ganske snart, da alle skal over på 20% løsningen. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 (endret) Det er vel vesentlig mindre kø om du kjører mot rushet. I.e fra oslo om morgenen. Innover mot drammen kan det nok hende du møter noe kø igjen (kanskje). Litt avhengig av hvor du vil bo kan det være en del kø i bydelen. Særlig røa og smestadkrysset kan bli tett, og der må du gjennom om boligen er nord for sørkedalsveien. Det er 10% rabatt om du har bombrikke. Det blir 20% senere. Fra oslo vest er det imidlertid bare bærumsringen du må igjennom. Osloringen ligger ved ullevål/majorstua/skøyen Det blir uendret med de nye bomstasjonene. (Så de som bor i oslo vest drar gjerne heller til sandvika enn til oslo sentrum om man skal ha noe som ikke finnes lokalt) Får jeg spørre hvorfor kollektiv er for dårlig? Min far jobber på Skøyen og tar daglig tog en times tid grytidlig på morgenen. Skøyen er på en togstasjon. Ikke sikkert at TS har like gunstige forhold. Mestparten av oslo vest er også ganske langt unna tog Endret 8. september 2018 av sverreb Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 Sjekk "typisk trafikk" på Google Maps. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 Null problem å kjøre klokka sju om morgenen. Trafikken på Oslo vest tar seg opp etter halv åtte og min erfaring er at det er verst mellom 08:00 og 08:30. Hjem igjen kan det til tider bli kø, men da lærer du deg småveier hvor du unngår det verste. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå