Gå til innhold

Elon Musk røyket marihuana, snakket om kunstig intelligens og kolonisering av verdensrommet

Anbefalte innlegg

"Bare å søke"? Det var din påstand. Jeg har ikke funnet noen tester som viser at Tesla vinner. Så enten så finner du dem, ellers så finnes de ikke.

Var da veldig vanskelig dette da, her har du en jeg fant på 2 sekund.. 

https://www.motortrend.com/news/testing-semi-autonomous-cars-tesla-cadillac-hyundai-mercedes/

Igjen listen jeg linket til putter  Tesla helt nederst. Så om du vil argumentere med det, så er det bare å vise til kilder som viser at dette ikke skal stemme. Alt jeg ser her er egentlig noe du påstår. Og dessverre av erfaring har jeg lært at i diskusjoner om Tersla så skriver folk mye som ikke stemmer.

Se over. 

Kina sin utbygging var et eksempel på at hurtig utbygning er veldig mulig. Så når du sier Teslas ladenett er fordel så sier jeg det kan snus på et år. Og grunnlaget for den påstanden er eksempelet mitt i Kina. Siden jeg foretrekker å underbygge mine argumenter. Hvem som helst kan si Ionity kan bygge 10K ladestasjoner på et år. Betyr ikke at det er mulig. Derfor viste jeg til at med god planlegging og forberedelse så kan du faktisk få til så mye.

Hjelper ikke om det er ikke er planen til ionity. Om de kan bygge mer hjelper ikke de som skal lade. Det er det hele. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var da veldig vanskelig dette da, her har du en jeg fant på 2 sekund.. 

https://www.motortrend.com/news/testing-semi-autonomous-cars-tesla-cadillac-hyundai-mercedes/

Se over. 

Hjelper ikke om det er ikke er planen til ionity. Om de kan bygge mer hjelper ikke de som skal lade. Det er det hele. 

Vanskelig å finne noe når jeg ikke vet hva jeg leter etter :)

Det er heller ikke en test av selvkjørende systemer, men eksisterende kjøreassistenter.  Det er Tesla veldig gode på. Skal ikke argumentere mot deg på det.

Ionity har planer om 400 innen 2020. Hva om de finner ut de vil ha 5000 innen 2021 og 10.000 innen 2022? Vi vet ikke. Selskapene bak Ionity har jo ikke videre planer for noe videre elbilsatsing før etter 2020.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er heller ikke en test av selvkjørende systemer, men eksisterende kjøreassistenter.  Det er Tesla veldig gode på. Skal ikke argumentere mot deg på det.

Ja, en kan jo ikke teste så mye annet da det ikke eksisterer noe annet. Det var hele poenget mitt, de som er kommersielt tilgjengelig i dag. 

Ionity har planer om 400 innen 2020. Hva om de finner ut de vil ha 5000 innen 2021 og 10.000 innen 2022? Vi vet ikke. Selskapene bak Ionity har jo ikke videre planer for noe videre elbilsatsing før etter 2020.

Absolutt, men det er jo ganske lenge til. det er mange biler på vei nå, og de må lades. For all del, jeg vill gjerne ha mange ionity jeg, men pr i dag og i nærmere fremtid er det en fordel tesla har. Altså at det er lettvint å eie om en skal langt på vei. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Premissene bør vel være at det er ganske banalt å ville lovliggjøre noe som som er avhengighetsdannende og helseskadelig, og har ingen positive effekter annet enn til medisinsk bruk, bare fordi noen hipstere synes det er tøft å røyke marihuana.Marihuana er narkotika og ulovlig, så får dere syte så mye dere vil. Ta dere en blås ulovlig da vel, men ikke tving oss andre til å være med å betale mer skatt som følge av den ekstra belastningen på helsevesenet en lovliggjøring mest sannsynlig ville ført til. Vi har foreløpig mer en nok med alkoholrelatert vold og skader.

Fantastisk retorikk. Du legger selv premissene for debatten, tilsynelatende ufravikelig, og ekskluderer relevante punkter. Ja, alt, uansett tema, er forferdelig hvis du kan legge premisset om at det positive ikke skal telles. Det å si at "X er ulovlig og fyfy" hjelper heller ikke noe i denne debatten, og misser hele poenget. Vi er alle klar over at marijuana er forbudt. Debatten går på om det burde være forbudt eller ikke. Som mange andre ting er lovverk dynamiske. Det som ikke var lov før i tiden kan godt hende at er lov nå, og vice versa.

Nå har ikke jeg noen sterke meninger om narkotikadebatten egentlig, mitt syn er snarere at forbud ikke ser ut til å funke spesielt godt. Om avkriminalisering/legalisering gir noen positiv endring vet jeg ikke, men som vanlig kan jo vi her oppe i nord se åssen det funker for andre land og ta stilling til det om et par-tre årtier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...