AnonymDiskusjon Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 Har fått påvist en alvorlig grad depresjon av legen, da jeg sliter med å fungere rett å slett. Er mye sengeliggende, klarer ikke være på jobb o.l . ( Mann 29 ) Har gått på cipralex 20mg i 5-6år mot angst uten at jeg tenkte noe mye over dette. Fikk for 3uker siden utskrevet effexor 75mg. Skulle begynne å ta en tablett daglig i 14 dager å så trappe opp til 150mg. Har ikke turt å trappe opp pga alle bivirkningene jeg allerede har på 75mg som er mange. Søvnløshet, munntørrhet, mageproblemer, svetting, kvalme, øresus, svimmelhet. Kan disse bivirkningene komme av slutt på cipralex eller er det kun start på effexor? Værste bivirkningen er jo at jeg ikke får sove. sovet gjennomsnitt 2-3timer natta etter oppstart, men sitter alikevell med en følelse av at ting er blitt bedre mtp depresjon angst. Noen som har lignende erfaringer? Hvor lang tid tok det før de værste bivirkningene ga seg? Anonymous poster hash: 37bf6...10a Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 Ble mer deprimert av Effexor og det er noe dritt å slutte med Husker ikke hvilke bivirkninger jeg hadde i starten men jeg hadde munntørrhet og problemer med utløsning (sex) Cipralex hadde liten til ingen virkning, men jeg hadde heller ikke noen bivirkninger Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 (endret) (...) Søvnløshet, munntørrhet, mageproblemer, svetting, kvalme, øresus, svimmelhet. Kan disse bivirkningene komme av slutt på cipralex eller er det kun start på effexor? (...) Det kan være begge deler eller en blanding. Det høres ut som klassiske abstinenssymptomer, men det meste kan også passe med bivirkningene til Effexor. Jeg ville sett det an. De verste bivirkningene pleier å gi seg etter et par uker til en måned etter oppstart. Jeg har aldri gått på Cipralex, så jeg veit ikke hvor lenge abstinenssymptomene varer der, men da jeg bråslutta (aldri gjør det med mindre du er nødt, jeg var nødt) på Effexor så ga det verste seg etter rundt en ukes tid. Nå går jeg på Seroquel og der har jeg lest skrekkhistorier om folk som har gått med kvalme i over et halvt år etter at de slutta. Så det er store individuelle forskjeller fra medikament til medikament. Håper dette hjalp deg litt med det du lurte på. Ta uansett alt du leser på forumet med en klype salt. Ingen av oss er leger (vel, det henger et par av de her, men det er svært få hvertfall), så alt du får er brukererfaringer og lekmannsråd. Ta kontakt med legen din om det blir for ille. Endret 8. september 2018 av L4r5 Lenke til kommentar
Langen Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 Blir en tur til fastlege til uka for å diskutere alternativer. Synes iaffal det ikke er greit slik som det er nå. Takker for svar og vil gjerne ha flere synspunkter. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. september 2018 Forfatter Del Skrevet 11. september 2018 Har gått på Escitalopram i to år mot panikkangst, fungerte veldig bra mot det. Som følge av panikkangsten fikk jeg å en depresjon, det hjalp dem dessverre ikke mot. Nå har jeg bestemt meg for å prøve meg uten SSRI for å se hvordan det går, har vært 2 uker uten medisinen nå å merker ingen ting bortsett fra litt ubehag som såkalte "brainzaps" (eller støttfølelse i kroppen) Anonymous poster hash: c7fcf...1d2 Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Antidepressiva må prøves ut, og man begynner gjerne med "førstevalgspreparater" som har minst bivirkninger. Med tiden er det flere som gjerne må prøve et annet preparat, da første preparat mister effekt eller at sykdommen utvikler seg. Det er ikke uvanlig med slike symptomer under nedtrapping av Cipralex, du kan lese om Cipralex på legemiddelhåndboka.no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå