appelsinbrus Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 (endret) Asus R510L. Svart skjerm ut av det blå. Kikker på den for en bekjent, men sliter litt med å få liv i den. Fungerer med ekstern skjerm. Har reinstallert Win 10 uten at det hjalp. Han som eier den sa at den ble svart over natta. Har googla litt, og en del har flasha bios for å fikse det. Har ikke testa det enda. Andre har nevnt at en avbrutt Win-oppdatering kan forårsake dette, men nå har jeg jo lagt inn Win på nytt så da skulle vel den muligheten være strøket fra lista. Ingen varselsymboler i enhetsbehandlingen, men den finner bare den eksterne skjermen.De første par gangene kom det et blink midt på skjermen da jeg slo den på, men det får man ikke lenger. Sikkermodus hjelper ikke, heller ikke å gå inn i bios. Skjermen er stein dau. Håper i det lengste at jeg slipper å skru den opp.. Kanskje langskudd i mørket, men kan skjermkabelen ha falt ut?Forslag? Edit: Flasha bios nå, hjalp ikke. Endret 8. september 2018 av appelsinbrus Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 Prøvd å trykke fn + f7? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 Hva skjer om du holder inne Windows-tasten og trykker p ? På min ASUS er det FN + F8 som er velger skjerm-projeksjon. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 8. september 2018 Forfatter Del Skrevet 8. september 2018 (endret) ...har også testa alt av FN-funksjoner.. Skulle ikke også disse funksjonene resettes når jeg installerer Win på nytt? Endret 8. september 2018 av appelsinbrus Lenke til kommentar
vidor Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 (endret) Høres ut som en feil på hardware. Sjekk gjerne intern kabling på hovedkort og skjerm, ellers er det vel reparasjon som er opsjonen. En kan jo alltids fyre opp en live Linux, men det har neppe så mye hensikt. Bytte av skjerm-projeksjon skal fungere før du kommer inn i Windows. Endret 10. september 2018 av vidor 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå