Gjest Sletttet+98134 Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Takk for tips! Vet du forresten om jeg kan konfigurere nettverket ferdig "på stuebordet" før jeg setter alt på plass og kabler det etterpå? Ja, det er ikke noe problem. Utstyret husker innstillinger etter strømbrudd. Lenke til kommentar
roger Skrevet 10. september 2018 Forfatter Del Skrevet 10. september 2018 Ja, det er ikke noe problem. Utstyret husker innstillinger etter strømbrudd. Ok, og jeg trenger ikke å koble til fiberen mens jeg konfigurerer nettverket? (Tanken er jo å beholde FMGen med eksisterende nett til jeg får Unifi up and running.) Lenke til kommentar
Faller Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Det er mulig du må konfigurere noe med fiberen tilkoblet USG'en, men det aller meste kan du konfigurere uten internettilgang. Lenke til kommentar
Rim Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Tror neppe det er noen god idè å konfigurere direkte på selve boksen, da forsvinner alt når fiberen kommer. Altibox har laget et system der du legger inn all konfig på Min Side slik at din konfig er lagret sentralt og er "device agnostic". Som vil si at dersom boksen blir defekt og du får en ny så slipper du å konfe den opp på nytt. Selv om du får en annen type ruter. Lenke til kommentar
roger Skrevet 13. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2019 Tror neppe det er noen god idè å konfigurere direkte på selve boksen, da forsvinner alt når fiberen kommer. Altibox har laget et system der du legger inn all konfig på Min Side slik at din konfig er lagret sentralt og er "device agnostic". Som vil si at dersom boksen blir defekt og du får en ny så slipper du å konfe den opp på nytt. Selv om du får en annen type ruter. Men her er jo planen enten å fjerne FMG helt eller sette den i bridge mode. Da er det vel ikke så mye konfig å legge inn på Min Side? Lenke til kommentar
Rim Skrevet 17. mars 2019 Del Skrevet 17. mars 2019 Fjerner du den er det selvsagt en egen ting, men å sette den i bridge mode er en konfig, som forsvinner når den er koblet til fiber om du gjør det direkte i boksen. Hvorfor ikke bare bruke "min side" for dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå