3dman Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Har et loft på 32 kvadrat, der jeg plasserte pakken til ca 2000kr i et hjørne. Nå har jeg flyttet på alt som er av utstyr (brukt vegger/tak), men fremdeles trenger dette vidunderet mer rom. Alle ledninger er strukket maksimalt! Er det det mulig å bruke overganger/forlenge front-høytaler ledninger? Snodig at ingen har kommentert dette svært gode kjopet. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Dette settet er kult helt til du får smaken på ekte hifi, da blir Logitechen ganske liten og pysete i forhold Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Logitech er mye fart og morro for pengene, ikke fantastisk lyd Lenke til kommentar
3dman Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 Alt er relativt For 2000kr er det kjempelyd! Har kjenninger som er hifi-nuts, så jeg vet hvordan anlegg i 100000kr+ klassen låter, men det er en helt annen verden prismessig/kunnskapsmessig. Lenke til kommentar
rolfar Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Alt til sitt bruk sier nå jeg! Jeg har Z-5300 selv. Det er et kongekjøp. Ingen sett fra Creative kan måle seg i samme prisklasse. Når folk starter med; Vent til du får smaken på high-end osv....ler jeg! Z-5300 er pc-høyttalere til 2000, high-end får du for min 25-30k! Har forrestn et relativt bra anlegg i stua til film, musikk og tv. Har allikavel sett film på pc (med Z-5300), vil ikke si jeg hadde følelsen av å savne noe. (bortsett fra godstolen da!) Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) Alt til sitt bruk sier nå jeg! Jeg har Z-5300 selv. Det er et kongekjøp. Ingen sett fra Creative kan måle seg i samme prisklasse. Når folk starter med; Vent til du får smaken på high-end osv....ler jeg! Z-5300 er pc-høyttalere til 2000, high-end får du for min 25-30k! Har forrestn et relativt bra anlegg i stua til film, musikk og tv. Har allikavel sett film på pc (med Z-5300), vil ikke si jeg hadde følelsen av å savne noe. (bortsett fra godstolen da!) Alt til sitt bruk, kan ikke være mer enig. Når folk lirer av seg hvor fantastisk lydkvaliteten på disse settene er, ler jeg. Du får masse grei pc lyd til 2000, ikke noe særlig mer. Endret 17. desember 2003 av Peterman Lenke til kommentar
rolfar Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Ikke masse grei pclyd men masse BRA pclyd! Vet ikke hva andre er vant til, men regner med d ikke er mange som river ut et anlegg til >30k til pcen. Tror det er enkelte som liker rakke ned på ting selv om det er kanonbra. Lenke til kommentar
3dman Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 Får besøk av en bekjent som har høytalere til 58000kr på Fredag. Siden jeg stoler på han, skal jeg på forhånd fortelle prisen på "Z-5300" 2000kr. Han vil garantert be om bamhjertighet når jeg skrur opp desibel-nivået, men tipper på positive kommentarer ved normal bruk. Det bør nevnes at han ikke bruker pc/internett, så små dubbedingser imponerer svært lite he he. PS: Lurer fremdeles på om jeg kan forlenge ledningene til Z-5300 på en enkel måte, ingen jeg kjenner har erfaring med denne type plugger. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Vi har anlegg til over 10k men sånne småe anlegg er dritt bra også. Er ikke revulosjonerende forskjell. Det er ikke som natt og dag forskjell så eg skjønner egentlig ikke kritikken. Skal selv bare ha meg en 2.1 sett fra logitech z2200 eller noe. Lenke til kommentar
BlondGod Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Sitter selv med "storebror" Z-680 og det settet har ikke plugger.. kun ledningstumper(som er var for korte og av alt for dårlig kvadrat men men..) Kjøpte ihvertfall nye høytaler kabler og det gikk smertefritt. Når det gjelder lyd så er jeg enig med flere av dere, det er ikke Hi-Fi lyd, men får man det for 3500kr? Og ville en pc være riktig plattform å basere et Hi-Fi anlegg på? Jeg tror ikke det, lyd kvaliteten vil i utgangspunktet være dårligere enn hva man får med f.eks Elektrocompaniet. Sånn jeg ser det vil det å kjøpe Hi-end forsterkere og høytalere til en PC, være som å strø diamanter på møkk, ser kanskje fint ut, men to elementer som egentlig ikke hører sammen. Unntakene er studio pc'er etc. Z-680 har etter mitt syn oppfylt alle mine krav til et fullverdig 5.1 surround anlegg som jeg også bruker til hjemmekino. Det eneste jeg har å utsette er en litt for udefinert og overdrevet bass... Skulle ikke tro at du vil ha noe problem med å forlenge kablene ut til høytalerne 3dman. Lykke til iallefall! Lenke til kommentar
3dman Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 Takker for hjelpen BlondGod! Har faktisk store problemer med sub´n når jeg skrur opp nivået. Men det virker som om det kan være relatert til MP3 kvaliteten. Har noen gamle direkte-graverte plater liggende (Supertramp) etc. Skal prøve å brenne de til cd med minst mulig tap av kvalitet. Lenke til kommentar
3dman Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Min "bekjent" måtte melde avbud av naturlige årsaker! Han stod ovenfor en svært skremmende opplevelse idag. Han er skytebas, og en sprengning gikk fryktlig galt! Flere biler ble knust, og han selv var 2-3m ifra den visse død. Jeg tegner familiens nye hus, så jeg føler at han bør fokusere i den retning. Vi får ta testen etter jul, når han har fått det hele på avstand. Fikk nesten en 11.september følelse når han sa hvor redd han ble i ettertid. Lenke til kommentar
Sabotage Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Hei! Jeg har selv tenkt til å kjøpe et hjemmekino anlegg som også skal kobles til pcen og dette hørtes ut som en kandidat. Og da kommer det store spørsmålet - hvor kjøpte du det? Mvh, Anders Lenke til kommentar
3dman Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Billigste er: http://www.vsdata.no/ http://www.databutikken.com/no/ Kjøpte selv på Datakjeden grunnet tilgodelapp. Kan også skaffes for 126 "bucks" ifra Bushland, men så lever de i en annen verden enn oss bondesvikere oppe i nord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå