henriklh Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) Er primært interessert i snowboard spill til ungene (og meg...) - SSX 3 først og fremst. Hva anbefaler dere - PS2 eller XBOX? Vi har PS og noen spill til den, men overlever å måtte bruke den videre hvis vi får oss XBOX. Tenkte at med XBOX kan vi også få oss Ampede 2, selv om jeg mistenker at den blir mindre morsom for ungene (10 og 13). Vi er alle snowboardere og er vel egentlig ikke på jakt etter realisme - heller suget i magen i de luftige svevene i SSX. Egentlig er det sykt at ikke snowboard spill har kommet på PC. Det er jo en mye kraftigere plattform enn PS2 og XBOX. Endret 16. desember 2003 av henriklh Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Personlig syns jeg det bare er tull å kjøpe en utdatert konsoll som PS2, men siden dere har PS1 fra før, og kan bruke PS1-spill på PS2, er ikke den så altfor dum. Hadde dere stått på bar bakke, derimot, hadde jeg ikke nølt med å anbefale Xbox.. mindre spillbibliotek per dags dato, men så har også PS1/2 et par års forsprang. Grafikken er som oftest et par hakk bedre på Xbox, og chipper du den og installerer større harddisk, har du den beste konsollen som kan oppdrives i dag. Det finnes emulatorer for fjørti andre konsoller, inkludert NES, SNES, GBA og PS1. I tillegg kan du bruke den ganske geniale media-avspilleren Xbox Media Player. Lenke til kommentar
Betongmannen Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Utdatert? Jeg kjøper flere spill til PS2'en enn det jeg gjør til Gamecuben og Xbox'en. Jeg vil ikke starte en PS2 vs Xbox krangel, men jeg vil bare poengtere at det faktisk er spillene, ikke hvor heftig maskinen er, som bestemmer hva som er det beste valget. Uansett: Hvis du skal ha snowboardspill så er nok Xbox det beste alternativet. Der har man SSX 3, Amped 2 og Transworld Snowboarding. Så vidt jeg vet har PS2 "bare" SSX-serien. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Jeg har både xbox og PS2. For ett år siden ville jeg anbefalt PS2, men i dag bør du nok gå for en xbox. Grunnen til dette er at utvalget av spill begynner å bli veldig stort også på xbox, og som Betongmannen sa er det flere snowboard-spill på xbox. Når man i tillegg kan kose seg med nye versjoner av Grand Theft Auto-spillene til xboxen som har langt bedre grafikk enn GTA til ps2 burde det ikke være tvil om hva som er smartest å velge...eller? Lenke til kommentar
Zork Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Om dere er interessert i å spille online, så kan det være verdt å merke seg at for SSX 3 er dette kun mulig på PS2. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Kjøp en gamecube med SSX 3 og 1080:Avalanche. Da for du triksing med SSX og fart med 1080, til en billigere penge enn en Ps2 eller X-box med bare et av spillene. Amped 2 virker forsåvidt også bra da, men det er det eneste av de jeg ikke har prøvd. Lenke til kommentar
henriklh Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 Er grafikken og spillopplevelsen den samme på Xbox og PS2? Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Er grafikken og spillopplevelsen den samme på Xbox og PS2? Grafikken på SSX 3 er vel pittelitt bedre enn på Ps2, og pittelitt dårligere enn på X-box. Ikke noe å snakke om egentlig. Kontrollene er også identiske, så det er vel bare hvilken håndkontroller du liker best. 1080: Avalanche er grafisk mer imponerende enn SSX 3, men ikke mye. Jeg har også hørt at noen sier det har bedre grafikk enn Amped 2, men jeg tviler ganske mye etter å ha sett screenshots for Amped 2. Uansett er 1080 et sinnsykt fett spill, og det føles totalt forskjellig fra SSX. Lenke til kommentar
Covenant Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 kjøp xbox, så kan du både kjøpe ssx3 og amped2. snowboard freaker må eie de to xbox er ps2 overlegen med sin kraft og ytelse. grafikken er også vesentlig bedre. xbox er det klare valget! Lenke til kommentar
Covenant Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Kjøp en gamecube med SSX 3 og 1080:Avalanche. Da for du triksing med SSX og fart med 1080, til en billigere penge enn en Ps2 eller X-box med bare et av spillene. økonomisk sett er det bra med den billige prisen, men så har gc'en litt mindre å tilby enn de to andre. muligheten for dvd-avspilling og chipping f.eks. Lenke til kommentar
Betongmannen Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) Kjøp en gamecube med SSX 3 og 1080:Avalanche. Da for du triksing med SSX og fart med 1080, til en billigere penge enn en Ps2 eller X-box med bare et av spillene. økonomisk sett er det bra med den billige prisen, men så har gc'en litt mindre å tilby enn de to andre. muligheten for dvd-avspilling og chipping f.eks. Jo, men man kan også skaffe seg Freeloader som gjør samme nytten som en chip. (Vel, nesten iallefall.) DVD-avspilling på konsoll er elendig i forhold til en ordentlig DVD-spiller. Endret 17. desember 2003 av Betongmannen Lenke til kommentar
Zork Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) økonomisk sett er det bra med den billige prisen, men så har gc'en litt mindre å tilby enn de to andre. muligheten for dvd-avspilling og chipping f.eks. Jo, men nå finnes det faktisk de som kjøper seg spillekonsoll basert på spilleopplevelsen den kan tilby, og ikke basert på hvorvidt en kan se dvd'er, surfe på nettet eller gjøre x-antall andre ting som fungerer mye bedre på andre maskiner en har (eller bør ha) i huset allikevel Endret 18. desember 2003 av Zork Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Kjøp en gamecube med SSX 3 og 1080:Avalanche. Da for du triksing med SSX og fart med 1080, til en billigere penge enn en Ps2 eller X-box med bare et av spillene. økonomisk sett er det bra med den billige prisen, men så har gc'en litt mindre å tilby enn de to andre. muligheten for dvd-avspilling og chipping f.eks. Gamecuben har de beste spillene. Og det er vel det som burde telle på en konsoll. Med mindre man er en av de som kjøper X-box for å ha en ekstra stygg DivX spiller. Lenke til kommentar
Betongmannen Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Det der må være den dummeste påstanden jeg har lest på lenge. Det kan vel ikke tenkes at det er opp til hver enkelt å avgjøre hvilken konsoll som har best spill? Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Det der må være den dummeste påstanden jeg har lest på lenge. Det kan vel ikke tenkes at det er opp til hver enkelt å avgjøre hvilken konsoll som har best spill? Det der må være den dummeste påstanden jeg har lest på lenge. Det kan vel ikke tenkes at det er den som skriver innlegget sin mening som blir presentert i innlegget? Eller trodde du at jeg skrev på vegne av f.eks. Kong Harald? Eller Jesus? Eller Osama "Big"Bin Laden? Dessuten kan du jo bare se på en hvilken som helst topp 10 liste over "beste" spill på de forskjellige konsollene, og du vil finne at det svært ofte er flere multiplatformspill(Som også finnes på GC) på Ps2'ens og X-boxens liste enn på Gamecuben sin liste. Så selvom mitt forrige innlegg var ment som min personlige mening, så er jeg nok ikke helt alene om den meningen. Var det noe mer? Lenke til kommentar
henriklh Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 Høres ut til at Xbox blir best for meg - billigere og bedre(?) enn PS2, og mer fremtidsrettet enn GC. Takk for alle innspill, folkens! Lenke til kommentar
Betongmannen Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) Det der må være den dummeste påstanden jeg har lest på lenge. Det kan vel ikke tenkes at det er den som skriver innlegget sin mening som blir presentert i innlegget? Eller trodde du at jeg skrev på vegne av f.eks. Kong Harald? Eller Jesus? Eller Osama "Big"Bin Laden? Dessuten kan du jo bare se på en hvilken som helst topp 10 liste over "beste" spill på de forskjellige konsollene, og du vil finne at det svært ofte er flere multiplatformspill(Som også finnes på GC) på Ps2'ens og X-boxens liste enn på Gamecuben sin liste. Så selvom mitt forrige innlegg var ment som min personlige mening, så er jeg nok ikke helt alene om den meningen. Var det noe mer? Så du mener at påstanden om at det er opp til hver enkelt å avgjøre hvilke spill som er best for den personen er dum? Javel... "Jeg synes Gamecube har de beste spillene" er en mening. "Gamecube har de beste spillene" er en påstand. Lær deg forskjellen før du skriver. Var det noe mer du ville si? Endret 18. desember 2003 av Betongmannen Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) Så du mener at påstanden om at det er opp til hver enkelt å avgjøre hvilke spill som er best for den personen er dum? Javel... "Jeg synes Gamecube har de beste spillene" er en mening. "Gamecube har de beste spillene" er en påstand. Lær deg forskjellen før du skriver. Var det noe mer du ville si? Har du spist sytedrops til frokost i dag? Hvor godt et spill er vil ALLTID være en subjektiv vurdering(Så lenge spillet i alle fall er godt nok til at det er MULIG å spille det). Det er et spørsmål om smak. I tillegg kan jeg faktisk begrunne smaken min ganske godt. Ikke at det spiller noen rolle, for smak er jo smak uansett, men jeg kan det. Kan du? Tenk deg om bittelitt før du skriver neste gang, OK? Da gjør du livet enklere for deg selv. Endret 19. desember 2003 av Niskivara Lenke til kommentar
Betongmannen Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Hvor godt et spill er vil ALLTID være en subjektiv vurdering Jamen det er jo akkurat det jeg sitter her og skriver! Leser du ikke innleggene? I tillegg kan jeg faktisk begrunne smaken min ganske godt. Ikke at det spiller noen rolle, for smak er jo smak uansett, men jeg kan det. Kan du? Kan du fortelle meg hva dette har med saken å gjøre? Om jeg kan "begrunne smaken min"? Du liker Gamecube-spillene best. Det er din mening. Ditt innlegg hvor du skrev det var dårlig formulert. Slutt på visa. Tror det er flere som burde tenke seg om før dem skriver. Lenke til kommentar
Laman Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Hvordan gjør man übertriks på SSX3? Eller er det bare på SSX tricky? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå