Gå til innhold

Reagerer på ulik praksis: Elbilforeningen vil ha nye regler for når elbiler skal betale bompenger

thelebrity68

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du glemte også å nevne at moms og avgifter er ikke-eksisterende ved kjøp av elbil i norge.

Det er ikke helt riktig. Avgiftene er lave, men ikke ikke-eksisterende ved kjøp av ny elbil i Norge. Man må betale CO2-avgift på kjølemediet i klimaanlegget og pant som for alle andre biler. Kanskje jeg flisespikker, men jeg synes det er greit mot en såpass bastant uttalelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke helt riktig. Avgiftene er lave, men ikke ikke-eksisterende ved kjøp av ny elbil i Norge. Man må betale CO2-avgift på kjølemediet i klimaanlegget og pant som for alle andre biler. Kanskje jeg flisespikker, men jeg synes det er greit mot en såpass bastant uttalelse.

Det er korrekt, skulle påspandert en "nesten" foran der :)

Vet derimot ikke om jeg ville klassifisert pant som en avgift.

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For et latterlig dumt forslag. En batteribil tar like mye plass innenfor bomringen som det en vanlig bil tar. Hvorfor skal det være noen prosentandel knyttet til dem?? Og hvorfor i all verden skal prisen være knyttet opp mot prosentandel av antallet? Rosa biler utgjør kun 5% av antallet. Kanskje de bør få betale 5% av prisen da?

Luftkvalitet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...