steinjarle Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 Kia varsler 485 kilometer rekkevidde for Niro Electric Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 (endret) Ser bra ut dette, synd det var kun 1000 biler på "first edition" spesielt siden det alt er over 4000 som har reservert bilen.Det blir stadig tyngre for el-bil haterne fremover ; -) Endret 7. september 2018 av bojangles 1 Lenke til kommentar
Pylons Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 Spennende at de går for CCS og ikke CHAdeMO. Hvordan er det, er det noen EU-direktiv bak dette? Da er det vel bare nye Leaf som beholder CHAdeMO for hurtiglading? (Selv om den morsomt nok til normallading nå har fått type 2, som jo brukes til kommunikasjonsdelen av CCS.) Lenke til kommentar
Lostfields Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 Er det ikke dumt at de har gått over til CCS? CHAdeMO er jo standardisert og har den samme pluggen overalt, mens det er verre med CCS på hurtigladere rundt i Europa? Lenke til kommentar
Tsenngu Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 Se testene til Teslabjørn på youtube. Niro er en ganske ålreit bil i utgangspunktet men den har pen rekkevidde og er ekstremt godt utstyrt til en forholdsvis billig penge. Den er rimelig selvkjørende også på motorvei/store riksveier som man kan se i videoen. 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 Usikkert med hengerfeste... blæ Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 En bil uten tilhengerfeste er som en øl uten alkohol. Hva faen er vitsen? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 En bil uten tilhengerfeste er som en øl uten alkohol. Hva faen er vitsen? Om en kikker rundt seg i trafikken har de færreste på henger Men, for de som bruker henger mye er det så klart ett problem! Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 Vel, jeg bruker hengerfestet omtrent én gang i måneden, minst annenhver måned. Hvis jeg skulle hatt en bil uten hengerfeste, måtte jeg enten hatt to biler eller lånt bil hver gang jeg trengte det. Da blir det bare krøkkete. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 Vel, jeg bruker hengerfestet omtrent én gang i måneden, minst annenhver måned. Hvis jeg skulle hatt en bil uten hengerfeste, måtte jeg enten hatt to biler eller lånt bil hver gang jeg trengte det. Da blir det bare krøkkete. Ja absolutt enig i det! Forhåpentligvis kommer det brukbare biler som passer slike behov fremover 1 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 Spennende at de går for CCS og ikke CHAdeMO. Hvordan er det, er det noen EU-direktiv bak dette? Da er det vel bare nye Leaf som beholder CHAdeMO for hurtiglading? (Selv om den morsomt nok til normallading nå har fått type 2, som jo brukes til kommunikasjonsdelen av CCS.) Det er vel greit at de kommer seg over til en felles standard. Chademo får man jo ikke brukt hjemme, da må bilene ha en Type 1 eller 2 ved siden av slik som Nissan, Kia osv har hatt før. Da er det bedre med Type 2 som kan kombineres med CCS. Lenke til kommentar
MC54 Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 Ser bra ut dette, synd det var kun 1000 biler på "first edition" spesielt siden det alt er over 4000 som har reservert bilen. Det blir stadig tyngre for el-bil haterne fremover ; -) Snarere tvert imot. Vente i flere år på et produkt som innen den tid er utdatert er idioti 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 Hvordan er en bil som nettopp er lansert og har lange bestilingskøer "utdatert om et par år"? Lenke til kommentar
Lasse Nessøe Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 Ser bra ut dette, synd det var kun 1000 biler på "first edition" spesielt siden det alt er over 4000 som har reservert bilen. Det blir stadig tyngre for el-bil haterne fremover ; -) Snarere tvert imot. Vente i flere år på et produkt som innen den tid er utdatert er idioti Ganske tydelig at du ikke vet hva du prater om. Sammenlign en fossilbil med elbil idag så ser du rimelig kjapt at elbilene er standard utstyrt med mye mer utstyr enn fossilebiler. Kia og Hyundai gir deg til og med ventilerte seter i biler til under 300k nytt. Kia Niro er en gamechanger og første elbil som vil dekke veldig mange sitt behov for bil Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 (endret) Ganske tydelig at du ikke vet hva du prater om. Sammenlign en fossilbil med elbil idag så ser du rimelig kjapt at elbilene er standard utstyrt med mye mer utstyr enn fossilebiler. Kia og Hyundai gir deg til og med ventilerte seter i biler til under 300k nytt. Kia Niro er en gamechanger og første elbil som vil dekke veldig mange sitt behov for bil Vel, det er jo ett problem, og det er at batteriteknologien utvikler seg lynraskt nå. Så hvis noen kommer (som et par produsenter har lovet, blant annet Hyundai) med faststoffbatterier i løpet av 2-3 år, er det fare for at prisene på alle brukte, nåværende elbiler vil falle voldsomt. Derfor blir jeg nok humpende rundt med min dieseldrevne XC60 2013 i 3-4 år til, før jeg går over til en elbil MED hengerfeste. Selvsagt sparer man på å kjøre elbil nå, men spørsmålet er om man sparer nok over de neste 3-4 årene til at det faktisk lønner seg, iallfall for meg som bor i Mandal og kjører gjennom bomstasjoner et par ganger i måneden. Dette virker som et siste sukk av nåværende generasjon. Endret 8. september 2018 av Mastiff Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 Sammenlign Leaf som kostet nesten 300 tusen når den kom i 2011, mot Niro som vil koste 350 tusen og kommer i 2019. Det er et kvantesprang mellom de bilene på de aller fleste områder. Det vil ikke komme noe som knocker ut dagens biler over natten, skjer ikke. Det som kommer er ørsmå drypp av oppgraderte batterier som på BMW i3, og noen nye modeller. Lenke til kommentar
WTEKNIKK2 Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 Vel, jeg bruker hengerfestet omtrent én gang i måneden, minst annenhver måned. Hvis jeg skulle hatt en bil uten hengerfeste, måtte jeg enten hatt to biler eller lånt bil hver gang jeg trengte det. Da blir det bare krøkkete. De har vel fortsatt ikke avgjort om denne skal kunne få hengerfeste eller ei. Mye mulig at de første 1000 ikke får det, men det er snakk om at det skal kunne bli en "opsjon". Da blir det sikkert en liten henger, omkring 750 kg snakker en om. Det er nå hva man "påstår" i enkelte motorsider i andre land. Det står vel litt på godkjenninger og slikt, for sånt papir arbeid tar tid. Her forsøker Kia å smi mens jernet er varmt, for å komme raskt på markedet. Så ikke umulig at det kommer hengerfeste, litt lenger frem i tid. En får vel vente og se. Lenke til kommentar
WTEKNIKK2 Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 Dette kan i løpet av 1 års tid, bli en bil som kan puste Nissan Leaf i nakken, når det kommer til salgstall i 2020 tror jeg. Det er nok ikke mange biler som vil ha tilsvarende rekkevidde med samme pris og garanti. Bagasje plass er også litt større enn hva Nissan Leaf har, så det er en spennende bil. Får den også hengerfeste, ja da vil nok mange kikke nærmere på denne tror jeg. Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 (endret) Vel, Tesla gjorde jo over natta at så å si alt annet som fantes da, ble leketøy (mye av det var jo også fabrikksombygde biler med vanlige blybatterier, som Citroen og Peugot, hvis jeg ikke husker feil, ellers var det jo Leaf og symaskinene til Mitsubishi og søsterbilen deres som kom det samme året, og iallfall de siste var ikke verd mange kronene etter noen år). Så jeg ville ikke være for sikker på at det ikke kommer et nytt kvantesprang de nærmeste 3-4- årene. Og hengerfeste med 750 kilo er ikke mye poeng, mange må kunne dra en båt hvis det skal være mulig å ha elbilen som eneste bil og da er vel 1500 kilo minimum. Endret 8. september 2018 av Mastiff Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 Det blir stadig tyngre for el-bil haterne fremover ; -) Det blir stadig tyngre for Tesla-elskere fremover Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå