Håvard Hofstad Ruud Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 Mobilspillet har tjent 21 millioner kroner i snitt <em>hver dag</em> siden juni.Pokémon Go raker fortsatt inn penger Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 Niantic tjener nok minimalt på community day fordi få kjøper ting den dagen men imorgen er det raid versjonen av comunity day som beløning av oppgaver ble fullført forrige, da har alle gym moltres i 3 timer og mulighet for shiny og de fleste kjøper da ihvertfall 30-40 raid pass, 1 raid pass koster 10 kr, blir fort 4-500 per bruker da. Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 Du mener de fleste kjøper 30-40 raid pass? Virkelig? Her jeg bor er det stort sett barn i 8-13 års alder eller der omkring som spiller. Jeg har snakket med flere av de, da sønnen min er en av de, og det er ingen av de jeg har snakket med som bruker 1 krone på spillet. Jeg vil tro det stemmer bra med at de fleste "voksne" spillere bruker såpass med penger, da min erfaring med et par voksne spillere gjerne kaster penger på spillet. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 og det er ingen av de jeg har snakket med som bruker 1 krone på spillet.Hele F2Pmodellen er basert på at 90% av spillerne ikke betaler en krone for noe som helst, mens de resterende 10% betaler for alle sammen. I stedet for ti personer betaler ti kroner hver i gjennomsnitt, er det en som betaler en hundrelapp, og de andre ni betaler ingenting. Profitten blir den samme uansett. Og ja, jeg skal gjerne innrømme at jeg alt for ofte er blandt de 10% som betaler for hele kalaset. Elder Scrolls Online er for eksempel helt gratis å spille, men jeg abonnerer med glede. og har i tillegg kjøpt noe ekstrautstyr for ekte penger, som kostymer osv. Er spillet bra, har jeg ingenting imot å bruke litt ekstra på det. Betaler heller en hundrelapp mer for et spill jeg elsker, enn fem hundrelapper for et spill som blir liggende urørt i månedsvis i backloggen. On-topic er det ikke lenge til Let's Go Picachu/Eevee på Switch, og vet det vil ha diverse koblinger mot Pokemon Go. Tror f.eks man kan bruke samme pokemons i begge, så en man fanger i PG kan brukes i LG, og vice versa. Da blir det nok kjapt en del ekstra spillere i PG. Og btw, de tjener fint lite på selve Commnity Day, men det er en fint måte å få mange flere spillere på. DET tjener de på i lengden. Er ikke uten grunn de gjør sånt. 1 Lenke til kommentar
Yopaz Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 Du mener de fleste kjøper 30-40 raid pass? Virkelig? Her jeg bor er det stort sett barn i 8-13 års alder eller der omkring som spiller. Jeg har snakket med flere av de, da sønnen min er en av de, og det er ingen av de jeg har snakket med som bruker 1 krone på spillet. Jeg vil tro det stemmer bra med at de fleste "voksne" spillere bruker såpass med penger, da min erfaring med et par voksne spillere gjerne kaster penger på spillet. Det er fint mulig å kjøpe 30-40 raid-pass uten å bruke penger da de har lagt inn muligheten til å få coins ved å ta over gymmer, men kanskje ikke helt sannsynlig. Jeg kjøpte boksen som hadde 10 fordi ejg også fikk med litt andre ting som jeg ville ha. Selv har jeg brukt rundt 300 kroner på spillet siden jeg startet (litt over 2 år siden) og jeg er fornøyd med det. Jeg liker spillet nok til at jeg kan støtte det med noen kroner, men ikke nok til at jeg bruker mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå