Gå til innhold

Hjelp meg noen: Elkjøps 30 dagers returrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En Elkjøp butikk er en Elkjøp butikk. Kommer du med varen i "samme stand som da du kjøpte den" og kvittering skal de uansett ta den tilbake uten spørsmål. 30 dagers angre / bytte retten gjelder på alle varer utenom cd plater, filmer, spill osv og hygieniske produkter som nesehårsfjernere, barbermaskiner osv...

Du får levert tilbake ALLE produkter som er kjøpt på elkjøp. Det er kun spill/filmer/software som må ha forseglingen i orden.

 

Du får levert tilbake en barbermaskin eller en nesehårklipper selv om du har brukt den i 30 dager! Du får ale pengene tilbake og elkjøp kasserer deretter produktet.

 

Jobber deltid på elkjøp, så dette har jeg erfart mang en gang.

 

Til en som skrev lengere opp at man må vente i 30-40 min for å få hjelp;

Det er kun en grunn til dette, og det er ledelsen i elkjøp. De kutter ned på bemanningen systematisk for å se hvor få ansatte de kan ha i butikken uten å få for mye negativ omtale, fra kunder, i pressen. Det kan også virke som at de ansatte bare står ved pc'n og gjør minst mulig, og det er nesten det vi gjør. Vi gjør ingenting ved pc'n, vi venter! Elkjøp butikken jeg jobber på bruker 2 isdn linjer til ca 20pc'er. maskina bruker ca 2min for å åpne www.elkjop.no (da serveren ikke tillater cache). Det tar ca 15min å registrere et telenor ab (burde tatt maks 2min). Dette er fordi ledelsen ser på bredbånd som en utgift.

 

Som om dette ikke er nok så er vi som selgere nødt til å stå å vente på at kunden bestemmer seg, selv om dette tar f.eks 5min. I mellomtiden kan vi ikke ekspedere andre kunder med mindre kunden selv sier at jeg kan gjøre det.

 

For å summere opp hvorfor ting tar tid på elkjøp:

- Vi har drittmaskiner som burde vært kassert for lenge siden

- Vi har drittlinjer som ikke engang holder for å laste ned epost til èn maskin

- Vi har ikke mulighet til å ekspedere videre mens folk bestemmer seg

 

Hvorfor risikerer du å bli drapsmann i tillegg?

- Jo, for når du endelig får hjelp så har vi ikke den annonserte varen på lager!

 

Så hvem sin feil er det at vi ikke har varer på lager?

- Jo, det er selvsagt MIN (selgeren) feil! Jeg burde jo skjønne bedre enn å annonsere varer jeg ikke har på lager. Det at alle kampanjer blir lagd av en tulling i området rundt oslo, som aldri sjekker om vi i det hele tatt kan få tak i varene som blir annonsert, har jo ingenting med saken å gjøre. Feilen ligger selvsagt heller ikke hos avd. ledern min som bestiller inn varer, dette skjønner jo alle. Egentlig har jeg MASSE varer på lager, jeg vil bare se hvor lenge jeg klarer å la være å selge dem uten å bli drept!

 

:angry: HATER avd. ledern min!

 

 

Sorry folkens, måtte bare få det ut... Har vært en jævli dag på jobb :cry:

Endret av leirpytt
Lenke til kommentar
Du får levert tilbake ALLE produkter som er kjøpt på elkjøp. Det er kun spill/filmer/software som må ha forseglingen i orden.

 

Før var det hvertfall slik at hygieniske produkter ikke hadde 30 dagers returrett, men det kan sikkert ha blitt endret på etter at jeg sluttet der

 

Nesten kjøpe den dyreste barbermaskinen de har og barbere meg en måned og returnere den da, bare for morro skyld og for å prøve den...

 

Men grunnen til at Elkjøp ikke legger om de treige linjene sine til serveren, er jo at de har leid linje mellom deres butikk og hoved sentralen osv. Skulle de kjøre bredbånd der måtte de lagt om alle butikker og utstyret hos sentralen etter hva data ansvarlig hos Elkjøp Norge fortalte meg den gangen. Vi hadde samme problem. Trykke inn på maskinen og så vente 5 minutter før teksten kom opp på det verste...

 

Avdelingen jeg jobbet på i 3 år hadde samme problemene, selv om vi fikk splitter nye maskiner på flere ghz med windows 2000 osv hjalp det ingenting da det var samme nettverk lokalt og samme leide telefon linje til lørenskog sin hovedserver. Tror faktisk det ble enda verre jeg etter at alle pc'er fikk Windows og skulle ut på intranettet, før var det bare dos og elguide...

 

Men jeg føler med deg i massevis, orket ikke mer til slutt jeg, selv om jobben min ikke var salg engang...

 

Heldigvis er de fleste kunder tålmodige og forståelsesfulle, men noen er altlid det motsatte, og grekk og skru. Helt siden 3 år tilbake da jeg begynnte på som selger var det samme regla. Trekke kølapp, vente, vente mer, neste, og så hadde vi ikke det kunde skulle ha på lager...

 

Men det lønner seg allikevel å handle på elkjøp stort sett pga prisgarantien :yes:

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at jeg har kjøpt en vare på Elkjøp som de påsto var "ny" (Siemens SL55). Esken så åpnet ut, men det mente selgeren var gjort på butikken.

 

Når jeg kom hjem oppdaget jeg derimot var det både telefon-nr i listen og gamle SMS'er. Jeg føler meg lurt, selv om telefonen så helt ny ut (tom. plashinne over display).

 

Gjorde ikke mer med det, men likevel...

Lenke til kommentar
Jeg er ganske sikker på at jeg har kjøpt en vare på Elkjøp som de påsto var "ny" (Siemens SL55). Esken så åpnet ut, men det mente selgeren var gjort på butikken.

 

Når jeg kom hjem oppdaget jeg derimot var det både telefon-nr i listen og gamle SMS'er. Jeg føler meg lurt, selv om telefonen så helt ny ut (tom. plashinne over display).

 

Gjorde ikke mer med det, men likevel...

Om telefonen er under 30 dager gammel, ta den med tilbake og si at du ikke vil ha en brukt telefon. Vis dem telefon nummer og gamle sms'er.

 

Om du betalte full pris / pris som om den skulle være ny. Skal du ha en ny telefon

Lenke til kommentar
Får vel stikke innom en tur.. Eneste problemet er at folka i Elkjøp-butikken der jeg bor må være verdens treigeste. Aldri at man slipper å stå i kø.

Det er må bare være den Elkjøp-butikken i landet med de mest inkompetente og minst serviceinnsitlte ansatte! Hater å handle der, evt reklamere på ting.

Derfor gidder jeg ikke stå i kø en halvtime for å vente på at den gamle kjerringa bak disken blir ferdig med å snakke i telefonen dersom jeg ikke har noen "sak".

Åh, handler du også på Elkjøp i Tønsberg?! Hehe :D

Lenke til kommentar
Tolsen, det er vel ikke tilfeldigvis El-kjøp i Steinkjer du snakker om (mtp. kvaliteten på servicen og turen til Tr.heim for å bytte)?

Neida, men ikke så langt unna..

 

Ertsås & Weie (Elkjøp) på Levanger, eller "sett oss og vente" som folk på Levanger kaller butikken.. Du burde absolutt ta deg en tur når du først drar forbi, og sjekke det høye servicenivået ;)

Makan til ubrukelig service, men de har jo noen bra priser da. F.eks spindel med 50 stk 700 meg Verbatim plater til 129,- :thumbs:

Endret av tolsen
Lenke til kommentar
Får vel stikke innom en tur.. Eneste problemet er at folka i Elkjøp-butikken der jeg bor må være verdens treigeste. Aldri at man slipper å stå i kø.

Det er må bare være den Elkjøp-butikken i landet med de mest inkompetente og minst serviceinnsitlte ansatte! Hater å handle der, evt reklamere på ting.

Derfor gidder jeg ikke stå i kø en halvtime for å vente på at den gamle kjerringa bak disken blir ferdig med å snakke i telefonen dersom jeg ikke har noen "sak".

Du sier elkjøp er inkompetente, hvorfor handler du der da?

Er helt enig med deg, og personlig har jeg sluttet og handle der...

Lenke til kommentar
Du sier elkjøp er inkompetente, hvorfor handler du der da?

Er helt enig med deg, og personlig har jeg sluttet og handle der...

Fordi de hadde et godt tilbud syntes jeg, dessuten handla jeg ikke på den butikken jeg har rakka ned på men i en større butikk hvor de virket å ha litt mer peil (de visste iallefall hva et skjermkort er..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...