tolsen Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) Hei! Handlet et skjermkort hos Elkjøp for en ukes tid siden.. (Hercules Ati Radeon 9600 np) Dum som jeg var sjekket jeg ikke ting godt nok ut før jeg handlet, og nå i ettertid ser jeg at jeg absolutt heller burde ha kjøpt et 9600 pro eller XT kort.. Derfor lurer jeg på om noen vet om returretten hos Elkjøp gjelder for et skjermkort som er brukt? Eller er kravet at det ikke skal være brukt og innpakningen ikke åpnet? T Endret 16. desember 2003 av tolsen Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) Skal kunne returnere for det om det er åpnet ja,men veit ikke om det gjeld med datating også...då får stikke innom dæm og høre Endret 16. desember 2003 av Shuttle Lenke til kommentar
Raw Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 På elkjøp kan du levere tilbake brukte varer ja, å få tilbake ALLE pengene du betalte Dette er utprøvd før Har hatt div trådløse nettverk hjemme til prøve, men fant ut at det de solgte ikke var bra nok, så det var bare å levere det tilbake å få igjen cash. Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 jeppz dt går ann og retunere dt! har retunert mange ting der og aldri hatt problemer med dt! Lenke til kommentar
tolsen Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Får vel stikke innom en tur.. Eneste problemet er at folka i Elkjøp-butikken der jeg bor må være verdens treigeste. Aldri at man slipper å stå i kø. Det er må bare være den Elkjøp-butikken i landet med de mest inkompetente og minst serviceinnsitlte ansatte! Hater å handle der, evt reklamere på ting. Derfor gidder jeg ikke stå i kø en halvtime for å vente på at den gamle kjerringa bak disken blir ferdig med å snakke i telefonen dersom jeg ikke har noen "sak". Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 [quote name='kake_fredrik' date='17/12/2003 : 00:43'] jeppz dt går ann og retunere dt! har retunert mange ting der og aldri hatt problemer med dt! [/quote] Greit det funker med mobiler og sånt,men kosn er det med datating...veit mange som plagdes med og få byttet det på el-kjøp Lenke til kommentar
tolsen Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Takk for hjelpa! Stikker nedover med kortet i morra den dag Skal vedde på at de nekter å ta imot.. Det er så typisk dem. Har hatt problemer med dem før, men dersom det blir probs denne gangen skal jeg ringe Elkjøps hovedkontor (eller noe slikt) mens jeg er der så skal de nok få høre Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Tror det skal gå greit å bytte skjermkortet. Om kortet er uskadet, om esken er uskadet og at du har tatt vare på alt som var i esken, også antistatisk pose, klistremerker. Kan være litt verre om det er bundlet med endel spill og slikt da. Ergo, å bytte spill, programvare etc byr nok på samme problem. Men er det en ren hardware hvor eneste CD som følger med er drivere, så skulle det ikke være noe stort problem. Hva med å ringe inn til Elkjøp hovedkontoret og forhøre seg med deres kundesenter der før du stikker innom butikken? Lenke til kommentar
Froddo Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Fint hvis trådstarter kommer med en tilbakemelding på dette da jeg er i akkurat samme situasjon Lenke til kommentar
tolsen Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) Etter 1 time i telefonen fikk jeg endelig snakka med kundeservice og de sa at jeg hadde krav på å få returnert kortet selv om det hadde vært i bruk Stikker og leverer det senere i dag.. Så da er det bare å se seg ut et nytt og bedre kort (denne gangen et IKKE np kort) Endret 17. desember 2003 av tolsen Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 FYI har det ingenting å si hva som er bundla med varen, det være seg spill, programvare eller noe annet. Så lenge dette returneres i original innpakninga så har El-kjøp sagt seg nødt til å ta det tilbake, nettopp gjennom returordningen deres. Dette er en av grunnene til at jeg faktisk kjøper ting på elkjøp (når det kommer til spill o.l. da. Ville aldri funnet på og kjøpt hardware der... Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) Er i allefall ikke noe problem å returene spill og programvare om pakken er uåpnet. Men om den er åpnet og testet så er det mulighet for at noen uærlige sjeler har kopiert det og utnytter denne tjenesten som faktisk er meget fin. Håper i allefall at ingen utnytter situasjonen slik at den tjenesten må stoppes eller strammes enda mere inn. Men skjønner tankegangen din ja. Synes også at det hadde vært kongebra om man kjøper ett spill på elkøp, kommer hjem og tester det og etter 1-2 timer finner man ut at nei dette spillet sugde stort, bytte til ett annet mere morro spill. Det hadde vært kuult det, demo spill på høyt plan. [Edit - skrive feil rettet] Endret 17. desember 2003 av Zimon Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 jeppz dt går ann og retunere dt! har retunert mange ting der og aldri hatt problemer med dt! Kva med og låne med deg eit nytt tastatur fra Elkjøp og sjekke om E tasten din fønker med eit nytt eit? Det er seriøst verdt pengene.... Lenke til kommentar
diversity Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 jeg kjøpte et anlegg fra elkjøp.. og returnerte hele sulamitten.. (det er snakk om surround anlegg med 6 høyttalere+forsterker) de sa ingenting. det var brukt i 2 uker. Tror det skal gå greit så lenge du har original embalasje Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Har også returnert masse. Bla.a 2 skjermkort (radeon 9600pro) og sånne ratt og pedaler til bilspill.. Måtte jo prøve det ut, og jeg tror flere har gjort det samme for jeg så at esken med ratt/pedaler var ordentlig 'brukt' Lenke til kommentar
tolsen Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 Puh! Akkurat kommet inn døra uten skjermkort men med 1295,- mere i baklomma.. Fikk selvsagt ikke returnert kortet til den lokale Elkjøp-butikken så jeg måtte dra inn til Trondheim (300,- i bompenger og bensin ).. Ikke no problem å få returnert varer, og ifølge dem var det bare bullshit at jeg måtte levere tilbake til samme butikk som jeg handla fra. Han i kassa spurte ikke engang hvorfor jeg returnerte kortet. Så nå er jeg på utkikk etter nytt skjermkort Lenke til kommentar
tolsen Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 Lurer egentlig på hva Elkjøp gjør med slike brukte varer, de kan vel ikke selge dem som om de var nye? Har heller aldri sett at Elkjøp har solgt brukte varer. Noen som vet? Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 En Elkjøp butikk er en Elkjøp butikk. Kommer du med varen i "samme stand som da du kjøpte den" og kvittering skal de uansett ta den tilbake uten spørsmål. 30 dagers angre / bytte retten gjelder på alle varer utenom cd plater, filmer, spill osv og hygieniske produkter som nesehårsfjernere, barbermaskiner osv... Det kan hende du får spørsmål om hvorfor, f.eks var ikek bra nok, ikke fornøyd osv. Selv om varen ikke fungerer skal du ha penger igjen. Du kunne jo ha fått et defekt produkt / DOA da du kjøpte. De er glade for å få kortet i antistatisk pose ja. Men om du kjøper f.eks en microbølgeovn og returnerer den uten eske kan de ikke nekte å ta den tilbake og gi deg alle penger igjen. Når det gjelder manualer, strømforsyning, cd/drivere osv kan de trekke et lite beløp som erstatning om dette mangler Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Lurer egentlig på hva Elkjøp gjør med slike brukte varer, de kan vel ikke selge dem som om de var nye? Har heller aldri sett at Elkjøp har solgt brukte varer.Noen som vet? Er varen defekt/doa blir den returnert/skrotet og nye produktene havner i butikken igjen. Er det byttet/returner på angre/30 dagers fristen havner de i de valige Elkjøp butikkene som såkallte B-varer... De blir da solgt til litt billigere.. Ofte er B-varer uten eske og kan ha eventuelle mangler. B-varer selges med FULL garanti OG 30 dagers returrett (dette var nytt i fjor en eller annen gang) Nytt da var også 30 dagers retur rett på komplette stasjonære og bærbare datamaskiner. JA du kan kjøpe en 25.000 kroners laptop, ha den 30 dager og returnere den Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Di blir solgt som B varer....altså varer så blir returnert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå