Cthulhu Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 Ment å holde i hele produktets levetid.Netatmos smarte røykvarsler har et batteri du aldri trenger å bytte Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 Ubrukelig Nest Protect koster det samme, men med flere funksjoner Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 (endret) Du får tak i lithium batteri som takler lang lagringstid. Endret 8. september 2018 av Toast Is Pimp! Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 Kan man kjøpe vanlig lithium batteri og sette i vanlig røykvarsler.F.eks Røykvarlser fra Jula / Clas Olson (-h) 99kr Lithium batteri på obs 99-199kr? Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 Til info, så har det i mange år vært røykvarslere med 10 års levetid. Det er ganske vanlig Tek ... 2 Lenke til kommentar
Hans Traust Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 Helt borkastet..hvorfor skal man betale nesten tusen lappen for noe møl!..som ikke er utprøvt nok heller, ta heller turen på Ebay eller Clas Olson Lenke til kommentar
Robinw Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 Kan man kjøpe vanlig lithium batteri og sette i vanlig røykvarsler. F.eks Røykvarlser fra Jula / Clas Olson (-h) 99kr Lithium batteri på obs 99-199kr? Det kan du! De selger forresten 9v lithium batteri og på jula/clas 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 Netatmo Smart Smoke Alarm er utstyrt med et spesialbatteriTakk for at dere ikke nevner noe som helst om hva som er spesielt med dette batteriet. Var overhode ikke det jeg lurte på da jeg så overskriften. /s 2 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 9. september 2018 Del Skrevet 9. september 2018 1000kr x 12 = 12000kr 12000kr : 10år = 1200kr per år. Koster nok å sikre huset om en skal bruke så mange laken på varslere... Lenke til kommentar
Iki Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 1000kr x 12 = 12000kr 12000kr : 10år = 1200kr per år. Koster nok å sikre huset om en skal bruke så mange laken på varslere... Om huset brenner ned så tror jeg du taper mer penger. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Kvifor produseres det ikkje røykvarslere med ei kort ledning og støpsel slik at heile røykvarslaren kan ta nettstraum frå f.eks eit lampepunkt? Då hadde ein kun trengt eit lite oppladdbart batteri for å sikre at røykvarslaren fungerer dersom du slår av alt lyset eller straumen går. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Kvifor produseres det ikkje røykvarslere med ei kort ledning og støpsel slik at heile røykvarslaren kan ta nettstraum frå f.eks eit lampepunkt? Då hadde ein kun trengt eit lite oppladdbart batteri for å sikre at røykvarslaren fungerer dersom du slår av alt lyset eller straumen går. Nest Protect selges med tilkobling til strøm eller kun batteri Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 (endret) Kvifor produseres det ikkje røykvarslere med ei kort ledning og støpsel slik at heile røykvarslaren kan ta nettstraum frå f.eks eit lampepunkt? Då hadde ein kun trengt eit lite oppladdbart batteri for å sikre at røykvarslaren fungerer dersom du slår av alt lyset eller straumen går. 1: Sensorelementet i røykvarsleren har uansett begrenset levetid om man designer røykvarsleren slik at den ikke kan brukes forbi en pålitelig levetid er det en god ting. 2: I en brannsituasjon kan det skje mye rart med elanlegget, ikke bare bortfall. Å teste for å sikre seg mot alt mulig av merkelige situasjoner på tilførselen er fordyrende. 3: Oppladbare batterier og ladeelektronikken koster. En røykvarsler bruker så lite strøm at et batteri for hele levetiden kan fort koste mindre. 4: Kabling er lite plasseringsvennlig. Utover å være upopulært er det lite ønskelig at man plasserer røykvarslere på suboptimale steder bare fordi det er der man finner kontakter. Det finnes forøvrig kablede røykvarslere. Meg bekjent bruker de kablingen kun for kommunikasjon. Selve sensoren og sirenen går fortsatt på batteri. Disse bruker ikke nettspenning med gjerne uart over 4-20mA loop (Dette er et vanlig industrielt PLC interface) Endret 10. september 2018 av sverreb Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Om huset brenner ned så tror jeg du taper mer penger. Vell, jeg betaler ikke så mye, men jeg har fremdeles 12 varslere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå