Apekattsjio Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 (endret) Pcen er fra 2011 med disse specsa Crucial 256gb SSD Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Intel Core i5-2500K Processor Gigabyte GA-Z68AP-D3, Socket-1155 750w psu kjøpte nettopp gigabyte 1050ti OC 4gb skjermkort og byttet ut det gamle MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX. Kortet blir registrert på device manager men etter et par minutter så resetter pcen seg... Viftene går ikke forresten. Det er også ingen Pci-e connector på dette grafikkortet så lurer på om kanskje det er hovedkortet som ikke gir nok strøm via pci-e connectoren? Endret 6. september 2018 av Apekattsjio Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Fant dette angående hovedkortet For optimum performance, if only one PCI Express graphics card is to be installed, be sure to install it in the PCIEX16 slot. men det kan tenkes at det ikke får nok strøm og at det ender opp med og restarte hver gang det prøver og gi mer strøm. Jeg hadde veldig lignende problem da jeg prøvde og kjøre et grafikk kort på en PSU som var for svak, da ble det bare en kontinuerlig loop av restarts. Men med PC så kan det jo være så mange ting, men etter min erfaring så trur jeg dette er strømrelatert Lenke til kommentar
Apekattsjio Skrevet 6. september 2018 Forfatter Del Skrevet 6. september 2018 Fant dette angående hovedkortet For optimum performance, if only one PCI Express graphics card is to be installed, be sure to install it in the PCIEX16 slot. men det kan tenkes at det ikke får nok strøm og at det ender opp med og restarte hver gang det prøver og gi mer strøm. Jeg hadde veldig lignende problem da jeg prøvde og kjøre et grafikk kort på en PSU som var for svak, da ble det bare en kontinuerlig loop av restarts. Men med PC så kan det jo være så mange ting, men etter min erfaring så trur jeg dette er strømrelatert Takk for raskt svar du, hmm kanskje jeg bør kjøpe ny psu først da men mest sannsynlig så ser det ut som at jeg trenger nytt HK, Cpu, Ram og Psu da :O veldig surt men...^^ Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Det kan være noe annet, Jeg kjenner igjen problemet som at det ikke skulle være nok strøm til GPU. Men det kan jo være andre årsaker til at det ikke fungerer, sørg for at det sitter riktig, og i riktig spor. om du har mulighet så test grafikkortet i en annen maskin, kan hende at det også er defekt fra leverandør, det skjer en sjelden gang det også. Lenke til kommentar
supernoob Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 I følge gigabyte sin side så skal det være en 6 pin https://www.gigabyte.com/Graphics-Card/GV-N105TWF2OC-4GD#kf Pcen er fra 2011 med disse specsa Crucial 256gb SSD Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Intel Core i5-2500K Processor Gigabyte GA-Z68AP-D3, Socket-1155 750w psu kjøpte nettopp gigabyte 1050ti OC 4gb skjermkort og byttet ut det gamle MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX. Kortet blir registrert på device manager men etter et par minutter så resetter pcen seg... Viftene går ikke forresten. Det er også ingen Pci-e connector på dette grafikkortet så lurer på om kanskje det er hovedkortet som ikke gir nok strøm via pci-e connectoren? Lenke til kommentar
Apekattsjio Skrevet 6. september 2018 Forfatter Del Skrevet 6. september 2018 https://www.proshop.no/Grafikkort/GIGABYTE-GeForce-GTX-1050-Ti-OC-4GB-GDDR5-RAM-Grafikkort/2572143 Er ikke connector på den, men Så med mine lave teknologiske kunnskaper så har jeg kommet opp med en teori. HK støtter bare pci-e 3.0 med intel cpu på 22nm, mens i5-2500k virker å ha 32 nm. Hvis det stemmer så er det rart pcpicker viser det som kompatibelt Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 https://www.proshop.no/Grafikkort/GIGABYTE-GeForce-GTX-1050-Ti-OC-4GB-GDDR5-RAM-Grafikkort/2572143 Er ikke connector på den, men Så med mine lave teknologiske kunnskaper så har jeg kommet opp med en teori. HK støtter bare pci-e 3.0 med intel cpu på 22nm, mens i5-2500k virker å ha 32 nm. Hvis det stemmer så er det rart pcpicker viser det som kompatibelt Hovedkortet ditt støtter CPUen, men det er mulig at hovedkortet er defekt og ikke klarer å levere nok strøm over PCIe. Det er også mulig at det nye skjermkortet er defekt. https://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-Z68AP-D3-rev-10#support-cpu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå