Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Regler for rammebytte/ lov og kappe ramme fra bak hytta på king cab og sveise/skjøte på ny ?

Esp1dalen

Anbefalte innlegg

Heisann! Var så uheldig å kjøpe ein Nissan kingcab 2002 der ramma viste seg å være heilt rusta og masse hull i ramma fra hytta og bakover... Er det noe jeg kan gjøre som er lovlig og ikkje koster skjorta for å få ny rammedel fra hytta og bakover? Kan jeg feks kjøpe ein annen ramme i kappe fra hytta på begge og sveise/skjøte på den nye delen lovlig? Må det fagfolk til? Må det godkjennes? Letter og bytte til en annen ramme? Hva må gjøres dersom jeg må bytte ramme?

- Med vennlig hilsen Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jo, tilbake kjøp på Navara hvor det var råtten ramme under planet. Noen Navara knakk i ramma som følge av rust.

Løsningen er å skjære ut og lappe sammen, eller bytte ramme hvis det virkelig er ille og sveising overgår pris for ny ramme og kabinløft.

Uansett hvor surt det er, så ta den inn på ett karosseri verksted og få prisoverslag og vurdering.

MEN - kan du ta dette tilbake til selger? Hvis bilen er i vesentlig dårligere stand enn antatt så er advokat / Forbrukerrådet veien å gå dersom det er tilbakeholdt informasjon fra selger.

Fagfolk, ja hvis du skal kappe og skjøte ramme så må det være 100% beint og full penetrasjon på sveis så ikke noe jeg ville gjort i garasjen akkurat (sett bort fra sveisen).

Endret av LabWeiler
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...