genesis Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 leser dere eller ser på erfaringene i det hele tatt før de slipper gjennom? har forstått det slik at vi poster dem til dere, og dere poster dem opp, ikke sant? Jeg mener ikke at en skal finkjemme de argumenter / informasjon det er, men kaste vekk søppela. eks: http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php...product_id=2636 toppkarakter = perfekt ingenting er perfekt. Den bråker og lager varme (det er "allmenn viten", man kan ikke gi den topp da) og det motsatte_ MØKKADISK!!!! SS 16/12-2003 -------------------------------------------------------------------------------- Konge disk P@l 16/12-2003 tilnærmet stryk pga. en feilproduksjon.... (forbrukerfeil?) jeg bare viser til at veldig mange "erfaringer" kommer med et syltunnt helhetsfremstilling..... (det har seg nemlig slik at jeg la inn en erfaring, med utfyllende informasjon for/mot argumentasjon, som aldri kom igjennom, imens Dem her gjør!!) Lenke til kommentar
genesis Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) nok en sak_ brenn i ****** JM 17/12-2003 -------------------------------------------------------------------------------- Beste disken BH 24/5-2003 fra http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php...product_id=1645 "Maxtor DiamondMax Plus 9 120 GB 8 MB" edit_ haha, på Forumet blir HelV. sensurert, men IKKE på fordisen under erfaringer Endret 17. desember 2003 av genesis Lenke til kommentar
Lch Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Produkterfaringene er ikke mye verdt, IMO. Tipper flere av de rapporterte dårlige erfaringene skyldes PEBCAK. Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 erfaringer virker ikke med mindre alle som kjøper produktet skriver en uavhengig av hav de mener. Hvis ikke ender vi opp med en samling erfaringer som ikke er representativ for segmentet. Siden ingen tvinger folk til å skrive kan vi ikke stole på disse og bør i størst mulig grad ignorere de. Basic markedsføringsteori Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Produkterfaringene er ikke mye verdt, IMO. Tipper flere av de rapporterte dårlige erfaringene skyldes PEBCAK. PIBCAK, og ja, tror det meste er det. Dårlig at folk ikke skriver hvilken HW de har brukt utstyret sammen med, f.eks denne disken fungerte ikke med mitt xxxx HK. RAM'en her gjorde min maskin ustabil, har xxxx HK osv. Erfaringene blir ikke særlig gode når det er bare #¤%¤#% dritt, eller : ALT ER PERFEKT, ANBEFALES. Greit nok begge deler, men det er lov å skrive mer enn 4 ord på en erfaring. Kanskje "Erfaringer" skulle hatt minimum 160tegn som SMS? Problemet er vel da blir det DRITT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111-> osv (Elsker det når folk får 1'tall på slutten). Lenke til kommentar
amund Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Vi kikker raskt igjennom produkterfaringene før de legges ut på nett. Dessverre er det litt varierende hva som slippes igjennom og ikke. Selv er jeg veldig usikker på hva vi skal godt og hva vi ikke skal godta. Hva mener dere f.eks. om denne erfaringen: http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php...id=2508&id=5196 Burde denne vært fjernet? Den er svært lite beskrivende, men samtidig forteller den leseren at produktet ikke er så bra som andre påstår. Jeg er enig i at mange erfaringer er forholdsvis unyttige. Ta en titt på erfaringene som er lagt inn på digitalkamera. Der er det tydelig at leserne begrunner sine påstander i større grad. Forslag til hva vi kan gjøre for å få leserne til å begrunne sine påstander bedre? Mvh, Amund Lenke til kommentar
PT Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Hva mener dere f.eks. om denne erfaringen:http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php...id=2508&id=5196 Burde denne vært fjernet? Den er svært lite beskrivende, men samtidig forteller den leseren at produktet ikke er så bra som andre påstår. Slett. Han kommer jo ikke med en begrunnelse for sine utsagn... Lenke til kommentar
swanky Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Vi kikker raskt igjennom produkterfaringene før de legges ut på nett. Dessverre er det litt varierende hva som slippes igjennom og ikke. Selv er jeg veldig usikker på hva vi skal godt og hva vi ikke skal godta. Hva mener dere f.eks. om denne erfaringen: http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php...id=2508&id=5196 Burde denne vært fjernet? Den er svært lite beskrivende, men samtidig forteller den leseren at produktet ikke er så bra som andre påstår. Jeg er enig i at mange erfaringer er forholdsvis unyttige. Ta en titt på erfaringene som er lagt inn på digitalkamera. Der er det tydelig at leserne begrunner sine påstander i større grad. Forslag til hva vi kan gjøre for å få leserne til å begrunne sine påstander bedre? Mvh, Amund Fjern karaktersettingen. Mulig det er meg som er en pessimist, men jeg tror ikke den jevne bruker av hw.no er i stand til å karaktergi brukervennlighet, pris/ytelse, kvalitet OG totalinntrykk på en skala fra 1 til 10. Erfaringene til oss brukere kan jo fremdeles ligge der, men da uten karakterer. Tror også det ville ført til at de som skrev, skrev mer. Nå er det jo mer enn nok av "KANON!!!"/10 av 10. Ellers er dette jo en prisguide, ikke en erfaringsbase. Kan ikke akkurat si at jeg lar dette styre kjøpene mine. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) jepp, det ser ut som de fleste av erfaringene er postet enten i lykkerus, eller i dyp frustrasjon eller dritt-sinne.. karaktergivningen kunne vert fjernet, og det burde være strengere kontroll? Egentlig kunne vel hele greien vert fjernet og, kanskje et drastiskt utspill, men er det noen her som leser folks erfaringer før de handler hardware? Endret 17. desember 2003 av suzze Lenke til kommentar
amund Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Takk for fine tilbakemeldinger! Jeg er enig i at en del erfaringer i grunn utvilsomt kunne sortert i kategorien "bullshit", men jeg synes ikke det er grunn til å kaste ut hele tjenesten med erfaringer på produkter. Spiller det virkelig ingen rolle hvorvidt andre synes produktet er bra eller dårlig når du skal ut å handle noe nytt? Selvsagt må alle erfaringer leses med en spade salt, men har man 10 erfaringer på et produkt, som alle påpeker samme svakheter bør man ta det som et hint :-) Vi skal lage noen retningslinjer internt om hvilke krav vi stiller til erfaringene. Det vil dessuten bli lagt ut litt mer retningslinjer til leserne som legger inn erfaringene, hvor vi ber om skikkelig begrunnelse for det som menes. Jeg har laget et skript som henter ut de best likte produktene: https://prisguiden.no/vis_best_likte_produkter.php Her ser dere for eksempel at Logitech MX300 får bra kritikk av mange. Tar man en nærmere titt er det grunn til å tro at dette er et bra produkt: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...product_id=1590 Poenget mitt er at man ikke bør stole på én enkelt erfaring (eller objektiv test for den saks skyld), men bør gjøre seg opp sin egen mening basert på flere erfaringer/tester. Mvh, Amund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå