icer Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Jeg sitter å funderer på å kjøpe meg plexiglass, men vet ikke hvor og hvor mye jeg må ut med for å få tak i plexi. Jeg funderte på å lage PSU'en i plexiglass, og lurte da på hvor mange grader plexiglass tåler før d blir mjukt og hvordan forme det enklest og best mulig. Noen som har linker til sider med plexi til en billig penge? Helst butikk i Bergen der jeg har en søster som bor (hater posten 150kr for å sende en liten pakke ) Når jeg først er igang, er det mulig å få sine egne tegninger på transparent ark å lime på glasset? Hvordan og hvor mye? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Kristian-- Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 microplex har noen fine deksler du kan ha på PSU. Du fjerner det gammle, og setter på det nye som finnes i mange forskjellige farger Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 sliter med å finne plexi jeg å...har tenkt å spørre et skiltmakeri oppe ved nærmeste tettsted.... har ikke spurt nærmeste glassmester enda.... Lenke til kommentar
icer Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 Har lixom ikke lyst å kjøpe PSU cover, har lyst å lage alle moddene på PC'n selv... Men hadde vert litt tøft å ha UV sensitivt film utenpå Coveret og ha katode inni PC'n sånn som jeg så det var gjort på en annen post her enplass.... Lenke til kommentar
diversity Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 hmm.-.. clas ohlson har jo små plexi biter på hmm. 30x20 cm tror jeg.. du kan jo kjøpe deg noen sånne.. men angående forming vet jeg ikke noe Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 gulesider.no og telefon er ein fin ting. slik finn eg det meste av det eg trenger for å lage ting. dei so sel glass ahr garanter plexi. stiker du innom der og leiter litt i reste boksen deira so fin du noko... Lenke til kommentar
fr33_ki|| Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 du får kjøpt plexi oss en glass messter bruk gule sider for å finne din nærmeste glass mester. koster ca 600-800 kr for kvadrat meteren Lenke til kommentar
icer Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Hehe, faren min jobber på en plass der jeg får gratis plexi Får plater på 50*30cm, han hadde ikke sett at de hadde før nå, men uansett TAKK FOR HJELPEN! Lenke til kommentar
Venn0x Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Hehe, faren min jobber på en plass der jeg får gratis plexi Får plater på 50*30cm, han hadde ikke sett at de hadde før nå, men uansett TAKK FOR HJELPEN! U lucky bastard.....U lucky bastard.... Men uannsett så får jeg alt hardware til grossist-pris og det er jo et lite plaster på såret Lenke til kommentar
felge Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Hehe, faren min jobber på en plass der jeg får gratis plexi Får plater på 50*30cm, han hadde ikke sett at de hadde før nå, men uansett TAKK FOR HJELPEN! U lucky bastard.....U lucky bastard.... Men uannsett så får jeg alt hardware til grossist-pris og det er jo et lite plaster på såret hvorfor har du så dritt dårlig data da ???? Lenke til kommentar
Venn0x Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Hehe, faren min jobber på en plass der jeg får gratis plexi Får plater på 50*30cm, han hadde ikke sett at de hadde før nå, men uansett TAKK FOR HJELPEN! U lucky bastard.....U lucky bastard.... Men uannsett så får jeg alt hardware til grossist-pris og det er jo et lite plaster på såret hvorfor har du så dritt dårlig data da ???? fordi selv om jeg får billig hardware, så betyr ikke det at jeg har råd til alt ... har 28.000 på konto så jeg lurte på og ta en masterupgrade snart Sliter litt med dagligdags økonomien her.... Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 glassmestern har plexi. og det er ikke så dyrt som 600-800 jeg kjøpte vell rundt 70x70 til 350 kr ... og det var tjukk plexi Lenke til kommentar
felge Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 glassmestern har plexi.og det er ikke så dyrt som 600-800 jeg kjøpte vell rundt 70x70 til 350 kr ... og det var tjukk plexi jeg betalte 200 !! Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 glassmestern har plexi.og det er ikke så dyrt som 600-800 jeg kjøpte vell rundt 70x70 til 350 kr ... og det var tjukk plexi jeg betalte 200 !! Jeg betalte ikke en dritt for 100x90cm plexi. Den var 12mm tykk Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Prisene pr. kvadrat er vell tykkelsen, så de som sier at de fikk samme mål til litt billigere penge må tenke at den andre personen kunne ha hatt litt tykkere. For å forme eller lage bøy på acryl, plexi så kan man bruke en varmluftspistol eller for folk med stor ovn, så fiv den inn i ovnen og varme den litt. Men du må ha laget en mal i tre, stål eller noe annet for å kunne bøye. Så legg "plexien" på malen og når den blir varmet så presser du bare slik at det blir likt malen så er du ferdig med det. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 jeg skal ha ca 70x60cm plexi, helst i 6-8 mm...siden jeg har chieftech fulltower blir det et ganske stort vindu, og vil ikke at det skal bøyes for lett. hva tror dere prisen kommer på hos en glassmester? skal dit i morgen... Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 6-8 mm var jo endel.. jeg har vell ikke mer en 5 mm (det var blandt det tjukkeste glassmestern hadde) og det bøyer seg ikke noe! Lenke til kommentar
icer Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 Jeg fant en artikkel på BT der han lager en 5.25"Rack og en 5.25" kloss til å bruke som mal til Plexi'en, bare varme opp og presse til den ligger i vater på klossen http://www.bit-tech.net/article/99 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå