Jonki Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) Jeg har jo en bassgitar nå, men når jeg plugger Bassen til pcen så blir lyden fryktelig dårlig, hva må til for å få bedre lyd? på forhånd takk Jonki Endret 16. desember 2003 av Jonki Lenke til kommentar
shahin Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) Kjøp billigste mikser (500kr) og koble gjennom denne, lyden blir da mye bedre. Eller kjøp en basseffekt boks/pedal og koble headphone out til line in på lydkortet. Beste er vel studio lydkort osv osv. men hørtes ikke ut som om du ville bruke mange tusen på dette. Endret 16. desember 2003 av shahin Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Kjøp billigste mikser (500kr) og koble gjennom denne, lyden blir da mye bedre. Eller kjøp en basseffekt boks/pedal og koble headphone out til line in på lydkortet. Beste er vel studio lydkort osv osv. men hørtes ikke ut som om du ville bruke mange tusen på dette. jeg vil ikke bruke masse pæng nei, men har Audigy2 og det skulle være brukbart. jeg har oxo hørt en DI box vil gjøre jobben(?) stemmer dette? tenker mest på impedans nivåer osv. jeg har en effektprosessor, men har prøvd uten lissom. får prøve det! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 En DI boks gjør signalet et signal om til et mikrofon-signal som kan kjøres inn på en mic.pre-amp. Har du en effektprosessor, så bruk den. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Bruk effektprosessoren ja. Men som flere andre sier, kjøp en mikser om du skal bruke noe penger. En mikser har du garantert bruk for siden, og blir en god følgesvenn når du skal spille med kamerater også. Ikke alle miksere er voldsomt dyre. Til hjemmebruk og korte kabelstrekk trenger du egentlig ikke en DI-boks. Til pro-bruk bør du enten (I) kjøre gitar->di->mikser->anlegg eller (II) gitar->forsterker->mic->mikser->anlegg. bfisk Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 takker for mange gode råd! jeg bruker effektprosessoren! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå