Gå til innhold

Spill for en som ikke har kost seg siden Oblivion


Anbefalte innlegg

Jepp. Sånn har jeg blitt. Det var moro med CS 1.6, Oblivion, Crysis, FarCry2, Skyrim, Fallout 3 og NV. For 10 år siden spilte jeg mer. Flere titler var bra, og jeg kunne sitte lenge. Spilt Borderlands og det var moro, men etter første runde gjennom historien var jeg lei. De siste 5 årene har det blitt fire fem spill, og noen kjappe runder CS. Siste året har det blitt 20 min CS, og så har jeg vært forsynt. Hadde vært moro å om det fantes en liste med gode spill, som kan spilles solo. Det trenger ikke være nye titler.

 

Jeg er typisk hack and smash. Liker dårlig å bruke masse hjelpemidler og magi. Det krever innsats og læring. Spilt ES spillene med den taktikken. Synes det var greit. Snik, skyt med piler til det dør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er i samme båt som deg. Har fått to barn, og etter det har interessen stilnet. Elsker fortsatt å spille, men sliter med å finne spill som engasjerer meg.

 

Nå om dagen blir det overwatch i noen runder før jeg er lei. Venter på diablo til switch, håper det vekker opp igjen interessen litt.

Lenke til kommentar

Hvis du har Playstation 4, så er jo Bloodborne et greit spill å bryne seg på. Eventuelt Dark Souls serien. Det er de eneste spillene som har gitt meg timesvis med underholdning (og frustrasjon) når jeg spiller alene.

 

(Ellers er jeg bare på for å skyte litt rundt i type Call of Duty, eller Fortnite.)

Lenke til kommentar

Du har jo oppfølgere som Fallout 4, Crysis 2 og 3 og FarCry 3, 4 og 5

Personlig likte jeg rebooten av Wolfenstein-serien med New Order, Old Blood, New Colossus.

RAGE fra ID var en positiv overraskelse utenfor det typiske DOOM-universet, og det holder fremdeles koken. Har også DLC

BioShock-serien er også på høyt nivå.

Dishonored-serien har atmosfære om enn litt mindre adrenalin.

 

Er jo også en myriade av Call of Duty spill og Battlefield.

 

Jeg likte Bad Company 2, BlackOps og Battlefield 3.

 

Sider som http://www.opencritic.com har score-oversikter på nyere titler mens http://www.metacritic.com går lengre tilbake i tid.

 

 

 

Lenke til kommentar

Ser kjempegøy ut, men har ingen å spille sammen med til faste tider.

 

Har vel forstått at det ikke er så gøy solo..

 

Jobber turnus og har som sagt små barn, så har vel forsonet meg med at jeg bør holde meg til single player hovedsakelig.

 

Det er fortsatt gøy alene. Og så kan en spille med andre ved å velge en båt med andre spillere om en vil. Men så møter en også andre i spillet og skravler og slår seg samens etc. Møter mange godt voksne spillere som har jobb, barn og ikke så mye tid til spill som en hadde før.

 

Jeg jobber ikke men har barn og kone. Så er begrenset å mye jeg kan spille også. Og det går veldig bra i Sea of Thieves altså.

 

Start et GamePass abonnement i Windows Store og last ned spillet å prøv i en mnd.  :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Av singleplayer spill så anbefaler jeg Metro serien, Bioshock serien (Da spesielt Infinite), SOMA og Grand theft auto 5. Du har også The last of us om du har playstation. 

 

Ellers kommer det en del nytt og spennende fremover. Metro Exodus skal visst lanseres 22.02.19. The last of us 2 skal visst også lanseres rundt samme tiden. Og så har man selvfølgelig Cyberpunk 2077 som nok ikke lanseres før om et par år men som ser ut til å bli veldig bra.

Lenke til kommentar

Jepp. Sånn har jeg blitt. Det var moro med CS 1.6, Oblivion, Crysis, FarCry2, Skyrim, Fallout 3 og NV. For 10 år siden spilte jeg mer. Flere titler var bra, og jeg kunne sitte lenge. Spilt Borderlands og det var moro, men etter første runde gjennom historien var jeg lei. De siste 5 årene har det blitt fire fem spill, og noen kjappe runder CS. Siste året har det blitt 20 min CS, og så har jeg vært forsynt. Hadde vært moro å om det fantes en liste med gode spill, som kan spilles solo. Det trenger ikke være nye titler.

 

Jeg er typisk hack and smash. Liker dårlig å bruke masse hjelpemidler og magi. Det krever innsats og læring. Spilt ES spillene med den taktikken. Synes det var greit. Snik, skyt med piler til det dør.

 

Jeg anbefaler Destiny 2, kjempemoro. Kan også spilles med en kamerat. 

 

De som klager på spillet er typisk de som har tid til å spille daglig, det er min erfaring :)

Lenke til kommentar

Jeg kan trygt anbefale Elder Scrolls Online. Likte det ikke spesielt bra da det kom, men da de gav det ut på konsoll var veldig mye forbedret. Spiller det på PS4 selv. For å si det sånn har jeg vært en stor fan av serien siden starten med TES: Arena, men ble dypt skuffet over Oblivion, og synes Skyrim er noe av det verste mølet jeg har spilt på lenge. Det er bare en skygge av hva det engang var. Faktisk gav jeg opp serien fullstendig, helt til jeg prøvde Elder Scrolls Online: Morrowind (expansion) på PS4. Da var saken en helt annen.

 

I dag er spillet så godt som perfekt for meg. Jeg spiller nesten utelukkende alene, bare avbrutt av en dungeon nesten daglig med andre folk jeg finner via matchmaking. (Activities -> Daily dungeon -> Random dungeon -> Join, og vent til spillet har laget en gruppe til meg. Deretter er det bare å velge Group -> Join, og vips er jeg i en dungeon med andre folk. Når vi er ferdige slipper spillet meg tilbake der jeg var. Enkelt og greit. Det er full voice over i hele spillet, og NPCer på gaten spaserer rundt og snakker ofte til hverandre. Det gjør at verden føles levende, og er morsom å utforske. Og det beste av alt er at det er helt gratis å spille. Selvsagt med en del begrensninger, men det er absolutt verdt å ta en titt, spesielt hvis du likte Oblivion og Skyrim. Jeg har ikke likt serien siden Morrowind, og bryr meg ikke stort om TES6. Men ESO er knall. :)

 

Ellers har vi jo Divinity: Original Sin 2, eller Pillars of Eternity 2. Begge er single-player rollespill med veldig mye content, og begge kan spilles i noen minutter eller flere timer i strekk.

 

Til sist har vi jo så klart Shroud of the Avatar. Dette er så nært Ultima-serien som vi kommer, og er (selvsagt) laget av Lord Brittish. Har ikke fått lagt inn så mye tid i det selv, men det lover absolutt bra etter noen timer.

Lenke til kommentar

Støtter anbefalingen av Bloodborne. Jeg har spilt en god del spill og det skal mye til for å imponere meg for tiden, men Bloodborne er nok det spillet som har hektet meg mest de siste årene. Hvis du foretrekker en mer medieval fantasy-setting så gå for Dark Souls 3 i stedet, som også er laget av From Software og er nært i slekt med Bloodborne.

 

Det er riktignok spill som krever en del innsats, men nå leser jeg at det er nettopp det du vil ha. Det er ikke spill for de som ikke vil ha en utfordring eller som ikke tåler å prøve og feile.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det mange her ikke innser er at det første steget i å "kurere" deg er å finne ut eksakt hvorfor du ikke har kost deg siden den tid. Hva eksakt er det du føler mangler, og som du er ute etter?

 

Det du sier i åpningspost er ganske vague.

Tja. Multiplayer liker jeg ikke. Spilling er for å koble av for meg. En bra historie, med en drivende progresjon. Et spill må evne å holde på interessen min, og det går stort sett ikke. Jeg er ikke interessert i å bruke 5 timer på å plukke virtuell sopp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Ghost Recon Wildlands er et spill hvor du kan ha det gøy en stund. Arma er noe du kan ha gøy med alltid eller alle spillene du er allerede anbefalt her inne. Kjekk videoene på youtube.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...