Gå til innhold

[Løst] Hjelp til å sette opp regler i Ubiquity Secirity gateway for å koble Huawei Q22 til nettverksswitch


Toriam

Anbefalte innlegg

Jeg har følgende oppsett i dag:
Altibox FMG (Bridge mode) LAN 3 --> USG Pro 4 (Wan 1 inn, LAN 1 ut) --> Unifi Switch 48 POE port 38

Gateway IP 190.168.100.1
Network Broadcast IP 190.168.100.255
Network IP Count 254
Network IP Range 190.168.100.1 - 190.168.100.254
Network Subnet Mask 255.255.255.0

IGMP snooping enabled

DHCP range 190.168.100.20 - 190.168.100.254

Internett fungerer helt fint.

Jeg har 2 Huawei Q22 dekoder koblet til LAN1 og 2 på FMG routeren og alt fungerer der.

Jeg ønsker nå å få satt opp regler i nettverket slik at jeg kan koble tunerne inn i switchen som brukes ellers til pcer i huset. Jeg har lagt en cloud control'er slik at jeg kan konfiguere huset via nettet.

Jeg er mer eller mindre en noob når det kommer til hvor jeg må lage reglene og hva som må stå i den.

Jeg har prøvet å koble dekodere direkte i switchen min og det fungerer ikke, bare direkte inn i FMG. Jeg mistenker at tunerene ikke liker subnettet jeg har satt opp men at det ville virket med default subnet noe jeg ikke har lyst til å ha.

Portene i switchen vil da bli 2 og 18 (hele huset er patchet inn i switchen)

Er det noe som klan hjelpe en noob med hvor i Unifi settingene jeg må sette hva, hva jegg må opprette osv så hadde det vært flott!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Først. Sett op en range som du kan dele en subnettadresse til samt at du bør bruke interne adresser og ikke bruke offentlige ip-adresser.

 

Sett opp 192.168.1.0 med 255.255.255.0

Del ut ip-adresser fra 192.168.1.20 og oppover.

 

42d2bd0a98aa7e649e05c39b77fc29a0.png

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Lag et Vlan (VLAN Only for TV og sett det på switchporten du tar signalet inn på fra FMG, sett samme VLAN på switchportene du kobler dekodere til.

 

Gjøres under settings Network og Add network

Hei!

Beklager fryktelig seint svar men det kan være jeg trenger hjelp med teskje. I dag så har jeg en kabel fra FMG modem til wan port 1, som så går inn i fordelingsswitch. for å få det over å virke så må jeg trekke en ny kabel fra fmg modem til switch eller bruke wan 2 porten som er ledig på routeren? Merk også at jeg har planer om å bruke wan2 til en linje antenna til naboen og ha et eget nettverk der.

 

Håper du kan hjelpe meg videre.

Lenke til kommentar

Jeg fant ut av det.

 

Her er det som fungerte for meg:

1: fiber modem er satt i bridge mode slik at LAN2 er det eneste som gir IP og de andre gir bare TV

1: Jeg laget et tv_VLAN under "Networks" i settings i USG Pro 4:

 

post-83026-0-30096400-1538423315_thumb.png

 

2: Jeg satte så port 4 som går til tuner og port 36 på switch spesifikt til til tv vlan istedet for all som er standard:

 

post-83026-0-97596600-1538423281_thumb.png

 

3: Jeg patchen så en kabel fra en av tv portene på FMG modem til port 36 og fra port 4 til dekoder.

4: Først fikk jeg bare svart bilde på tv'en men etter å ha skrudd av og på dekoder så kom bildet opp og all funksjonalitet virker.

 

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Jeg fant ut av det.

 

Her er det som fungerte for meg:

1: fiber modem er satt i bridge mode slik at LAN2 er det eneste som gir IP og de andre gir bare TV

1: Jeg laget et tv_VLAN under "Networks" i settings i USG Pro 4:

 

network.png

 

2: Jeg satte så port 4 som går til tuner og port 36 på switch spesifikt til til tv vlan istedet for all som er standard:

 

from tv port modem.png

 

3: Jeg patchen så en kabel fra en av tv portene på FMG modem til port 36 og fra port 4 til dekoder.

4: Først fikk jeg bare svart bilde på tv'en men etter å ha skrudd av og på dekoder så kom bildet opp og all funksjonalitet virker.

Jeg prøver å finne ut hva slags utstyr jeg trenger og forstår jeg deg riktig her så er port 4 på switchen slik at du går utenom USG ikke sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...