Gå til innhold

Hastighetsoptimalisering WP - Leverage Browser caching

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg jobber med å  hastighetsoptimalisere en nettside i Wordpress. Et tilbakevendende problem er "Leverage Browser Caching" 

Jeg bruker WP-rocket som gjør jobben med mye annet. Noen her som har et godt tips til hvordan jeg forbedrer dette? 

Det er snakk om ulike scrip og google fonter. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Godt valg av utvidelse for caching i WordPress. WP Rocket er ofte rangert som den beste.

I WP Rocket kan du velge å cache enkelte elementer lokalt, som til eksempel Google Analytics.

Når det gjelder fonter kan et alternativ være å hoste de på egen server.

Jeg tror det er viktig å ikke se seg blind på hva hastighetstester som Pingdom og GTMetrix forteller deg. For et noe over middels avansert nettsted med WordPress vil du sjelden kunne oppnå feilfrie resultater.

Mange av disse tjenesten benytter heller ikke HTTP2 når de skanner nettsiden din, men vil fremdeles gi deg "forbedringer" som rett og slett ikke er anbefalt om du er på en webserver som kjører HTTP2. Om disse implementeres kan du i verste fall risikere at nettstedet ikke fungerer optimalt.

Fokuser på de tingene som utgjør mye for leserens brukeropplevelse, som til eks. optimalisere bilder og grafiske elementer riktig. Prøv nettstedet fra ulike enheter og grafiske lokasjoner.

Brukere i dag er mer utålmodige enn før, og raske sider er svært viktig. Om siden din laster under 2 sekunder er du "innenfor" vil jeg si.

Endret av naldy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...