Gouldfan Skrevet fredag kl 16:17 Del Skrevet fredag kl 16:17 Da blir kyllingen delt og servert.... Nydelig. 2 3 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet fredag kl 16:42 Del Skrevet fredag kl 16:42 (endret) Det var sykt godt med et realt måltid idag, vi ble gode og mette og har en halv kylling til restemat. Kona er mett, men jeg skal prøve meg på en Fastelavnsbolle til dessert med kaffe og en god svensk/fransk cognac på 48% Endret fredag kl 16:51 av Gouldfan 3 2 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet fredag kl 17:09 Del Skrevet fredag kl 17:09 Her ble det svenske kjøttboller med potetstappe idag. En kinder bueno til dessert. 😂 3 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet fredag kl 17:27 Del Skrevet fredag kl 17:27 Da er det dessert her i Sverige.. Semle og kaffe og en Cognac Bossard Xo. 2 4 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet fredag kl 17:29 Del Skrevet fredag kl 17:29 Gyros i pita på menyen i dag. Stikkord: kylling i biter, tzatziki, grønnsaker, søtpotetfries, grove pitabrød Nå er jeg altfor mett. 2 3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet fredag kl 18:25 Del Skrevet fredag kl 18:25 Hjemmelaget lasagne med karbonadedeig, massevis av krydder, hakkede tomater, tomatpure og smakfull ost. Det ble ingen baguett eller salat til i dag. 2 3 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet fredag kl 20:04 Del Skrevet fredag kl 20:04 Hjemmelaget hamburgere med salat og tilbehør i dag. Pytt i panna i morgen, har samlet en del rester av alt mulig så. Litt rensing av fryseboxene. 1 4 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet lørdag kl 08:42 Del Skrevet lørdag kl 08:42 I går laget jeg ca 1.5kg med langtidsstekt spicy kyllingfilet, godt inspirert av det asiatiske kjøkkenet, og skal kose meg med rester i dag, i morgen og helt sikkert på Mandag også. Passer like så godt med ris, pasta, i tacolefse som på brødskiva. 3 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet lørdag kl 14:46 Del Skrevet lørdag kl 14:46 (endret) Currywurst-sausen fra forrige gang er ikke dum likevel. Men denne gangen er bratwurst kuttet i biter og pannestekt i kokosolje, og deretter blandet med currywurst-sausen. Servert med hvitløk-nanbrød fordi jeg har fryseren full, og mangler pommes frites. Drysset karri over. Lite grønnsaker? Tar ei rå gulrot til dessert. Aner ikke om noen av currywurst-bodene i Berlin serverer på denne måten, men det ble bedre enn forrige gang. Tror det var feil av meg å drukne pommes fritesen i saus. Bedre å drukne pølsebitene. Endret 8 timer siden av Mannen med ljåen 1 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Søndagsmiddagen ble en cheeseburger i proteinbrød, med hamburgerdressing, burgerost, crispisalat, ketchup og sprøstekt løk. 2 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Kjøttkakemiddag i dag. Kjøttkaker i brun saus, gulrøtter, poteter, surkål og tyttebær. 2 3 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden (endret) Mannen med ljåen skrev (2 timer siden): Søndagsmiddagen ble en cheeseburger i proteinbrød, med hamburgerdressing, burgerost, crispisalat, ketchup og sprøstekt løk. Sylteagurk og/eller slangeagurk? Endret 6 timer siden av Jarmo 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden :utakt skrev (28 minutter siden): Kjøttkakemiddag i dag. Kjøttkaker i brun saus, gulrøtter, poteter, surkål og tyttebær. Bankers et par ganger i mnd. Bruker kålstuing med, av og til også.. 1 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Har et digert glass med deilige, polske sylteagurker, men så glemte jeg det. 🤦♂️ 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Småbiffer av krydret svin indrefilet, fløtesaus, noe grønt og foccacia 1 2 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden (endret) Angus californiasteak rester fra i går. Er første gang jeg har prøvd det og det må være noe av det saftigste kjøttstykket jeg noen gang har smakt. Fettkappen på toppen av stykket spesielt, var himmelsk godt! Med litt grønnsaker og fløtegratinerte poteter og en skive loff ved siden av. Endret 6 timer siden av Iterion 2 2 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Iterion skrev (10 minutter siden): Angus californiasteak rester fra i går. Er første gang jeg har prøvd det og det må være noe av det saftigste kjøttstykket jeg noen gang har smakt. Fettkappen på toppen av stykket spesielt, var himmelsk godt! Med litt grønnsaker og fløtegratinerte poteter og en skive loff ved siden av. Entrecote biff? Likner litt. Uansett, ser perfekt ut, ikke steikt for mye. 1 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Jarmo skrev (6 minutter siden): Entrecote biff? Likner litt. Uansett, ser perfekt ut, ikke steikt for mye. Nei, var mye mye bedre enn entrecôte biff. Angus tri tip heter det vel. Takk for det. Synes den ble ganske så perfekt stekt ja(medium stekt) og fettkappen ble både sprø og hinsides saftig 🤤 1 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden (endret) Simen1 skrev (57 minutter siden): Småbiffer av krydret svin indrefilet, fløtesaus, noe grønt og foccacia Har ingen vane å kritisere deg for noen ting her i huset men svinesteiken din ser ut som litt oversteikt. Kan hende jeg tar feil, er det veldig tørt så steik litt mindre. Et minutt kan gjøre en stor forskjell. Når kjøttsaften trekker seg gjennom (svine)kjøtt så er den ferdig. Tjukkere biff har litt andre regler. Kommer an på om minuttbiff eller tournedos. Glem biff Tartar da.. Endret 5 timer siden av Jarmo 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Iterion skrev (4 minutter siden): Nei, var mye mye bedre enn entrecôte biff. Angus tri tip heter det vel. Takk for det. Synes den ble ganske så perfekt stekt ja(medium stekt) og fettkappen ble både sprø og hinsides saftig 🤤 Ajaijai.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå