Gå til innhold

Dagens middag

*NORGE*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var sykt godt med et realt måltid idag, vi ble gode og mette og har en halv kylling til restemat.

Kona er mett, men jeg skal prøve meg på en Fastelavnsbolle til dessert med kaffe og en god svensk/fransk cognac på 48%

Endret av Gouldfan
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Currywurst-sausen fra forrige gang er ikke dum likevel. Men denne gangen er bratwurst kuttet i biter og pannestekt i kokosolje, og deretter blandet med currywurst-sausen. Servert med hvitløk-nanbrød fordi jeg har fryseren full, og mangler pommes frites. Drysset karri over.

Lite grønnsaker? Tar ei rå gulrot til dessert.

Aner ikke om noen av currywurst-bodene i Berlin serverer på denne måten, men det ble bedre enn forrige gang.
Tror det var feil av meg å drukne pommes fritesen i saus. Bedre å drukne pølsebitene.

Hi2b9SI.jpeg

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (2 timer siden):

Søndagsmiddagen ble en cheeseburger i proteinbrød, med hamburgerdressing, burgerost, crispisalat, ketchup og sprøstekt løk.

Sylteagurk og/eller slangeagurk?

Endret av Jarmo
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Angus californiasteak rester fra i går. Er første gang jeg har prøvd det og det må være noe av det saftigste kjøttstykket jeg noen gang har smakt. Fettkappen på toppen av stykket spesielt, var himmelsk godt! Med litt grønnsaker og fløtegratinerte poteter og en skive loff ved siden av. 

IMG_4541.jpeg

Endret av Iterion
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Iterion skrev (10 minutter siden):

Angus californiasteak rester fra i går. Er første gang jeg har prøvd det og det må være noe av det saftigste kjøttstykket jeg noen gang har smakt. Fettkappen på toppen av stykket spesielt, var himmelsk godt! Med litt grønnsaker og fløtegratinerte poteter og en skive loff ved siden av. 

IMG_4541.jpeg

Entrecote biff? Likner litt. Uansett, ser perfekt ut, ikke steikt for mye.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Jarmo skrev (6 minutter siden):

Entrecote biff? Likner litt. Uansett, ser perfekt ut, ikke steikt for mye.

Nei, var mye mye bedre enn entrecôte biff. Angus tri tip heter det vel. Takk for det. Synes den ble ganske så perfekt stekt ja(medium stekt) og fettkappen ble både sprø og hinsides saftig 🤤

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (57 minutter siden):

Småbiffer av krydret svin indrefilet, fløtesaus, noe grønt og foccacia

IMG_20250309_164023040_HDR.thumb.jpg.9fa94a8fada44f1972cfa7c7854acc44.jpg

Har ingen vane å kritisere deg for noen ting her i huset men svinesteiken din ser ut som litt oversteikt. Kan hende jeg tar feil, er det veldig tørt så steik litt mindre. Et minutt kan gjøre en stor forskjell. Når kjøttsaften trekker seg gjennom (svine)kjøtt så er den ferdig. Tjukkere biff har litt andre regler. Kommer an på om minuttbiff eller tournedos. Glem biff Tartar da..

Endret av Jarmo
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Iterion skrev (4 minutter siden):

Nei, var mye mye bedre enn entrecôte biff. Angus tri tip heter det vel. Takk for det. Synes den ble ganske så perfekt stekt ja(medium stekt) og fettkappen ble både sprø og hinsides saftig 🤤

Ajaijai.. :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...