Duriello Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar Her ble det Tortellini med kylling/baconfyll druknet i ostesaus. Servert med loff. 2 2 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar Ble Billys Pan Pizza her ☺️ 1 3 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar Maskinfører skrev (5 minutter siden): Ble Billys Pan Pizza her ☺️ Har tidvis gått med en del av de her og. 😁 2 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar Duriello skrev (2 minutter siden): Har tidvis gått med en del av de her og. 😁 De er gode 😄 1 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar (endret) I går rundt middagstider delte de ut Skyr smaksprøver. Ble bare et par av disse til helholdsvis lunch og middag. Den er god, og skal definitivt spises igjen. Og fetaostsalat til nattmat. Hva som er middag er et vanskelig definisjonsspørsmål med slike arbeidstider. Kvitt den gamle crispisalaten rett før den ble for gammel, så må kjøpe mer. Fetaosten har også ligget lenge. Jeg har lyst på noe annet, men har så mye gammelt som må spises opp. Kanskje jeg skulle spørre ChatGPT igjen. Den foreslår Fetaostsalat, Fetaost og spinat fylt kylling, Fetaostpasta, Fetaostomelett eller Fetaost-tzatziki med pitabrød. Mange fristende alternativ. Jeg har noen av ingrediensene. Endret 8. februar av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar (endret) Igår hadde vi en vanvittig god indisk kyllinggryte med hjemmelaget godt krydret yogurt basert indisk saus bla med fersk koriander og Santa Maria Naan brød som var kjempegodt, mye bedre enn deres tortilla. Og basmatiris og salat. Jeg synes en juleøl halvliter fra Oppegård til overs fra jul og litt juleakevitt passet bra med dette, damene drakk cola.... Til Indisk synes jeg øl eller mineralvann er best da det er heftig krydret. Idag har jeg litt av et luksusproblem... Etter jeg ble medlem av Vinoteket, så har vi mye vin å velge mellom. Vi skal ha lammestek og skivet potet og rotfrukter og champinjong sopp med stekt løk, og sansynligvis en hjemmelaget Fløte basert Kantarellsaus på plukket kantarell fra sensommeren/høst. Jeg har en Bordeaux by Fonbadet 2019 dominert av Merlot og cabernet sauvignon. Har en spansk Marqués de Pintueles Rioja Reserva 2018 med Tempranillo og en Chinon, Fabien Demois, 2022 som er fra loiredalen i Frankrike og lagret på betongtank vs den spanske og Bordeaux som er laget på trefat. Tror det blir Bordeaux fordi er så lenge siden jeg har smakt det. Vs Rioja jeg har hatt mye og Chinon også og gjør seg best i og med fransk gryte med lammekjøtt. Endret 8. februar av Gouldfan 3 3 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar (endret) Gouldfan skrev (57 minutter siden): Igår hadde vi en vanvittig god indisk kyllinggryte med hjemmelaget godt krydret yogurt basert indisk saus bla med fersk koriander og Santa Maria Naan brød som var kjempegodt, mye bedre enn deres tortilla. Og basmatiris og salat. Jeg synes en juleøl halvliter fra Oppegård til overs fra jul og litt juleakevitt passet bra med dette, damene drakk cola.... Til Indisk synes jeg øl eller mineralvann er best da det er heftig krydret. Idag har jeg litt av et luksusproblem... Etter jeg ble medlem av Vinoteket, så har vi mye vin å velge mellom. Vi skal ha lammestek og skivet potet og rotfrukter og champinjong sopp med stekt løk, og sansynligvis en hjemmelaget Fløte basert Kantarellsaus på plukket kantarell fra sensommeren/høst. Jeg har en Bordeaux by Fonbadet 2019 dominert av Merlot og cabernet sauvignon. Har en spansk Marqués de Pintueles Rioja Reserva 2018 med Tempranillo og en Chinon, Fabien Demois, 2022 som er fra loiredalen i Frankrike og lagret på betongtank vs den spanske og Bordeaux som er laget på trefat. Tror det blir Bordeaux fordi er så lenge jeg har smakt det. Vs Rioja jeg har hatt mye og Chinon gjør seg best i og med fransk gryte med lammekjøtt. Høres godt ut, når tid kan jeg komma til maten? Sitat Jeg har en Bordeaux by Fonbadet 2019 dominert av Merlot og cabernet sauvignon. Passer bra for min del.. ^-^ Endret 8. februar av Jarmo 1 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar (endret) Fetaostomelett med grønnsaker. Tok råd fra ChatGPT igjen. Sitat Fetaostomelett med grønnsaker (for 1-2 personer): Ingredienser: 2-3 egg (avhengig av hvor stor omelett du ønsker) 50–70 g fetaost (skåret i små terninger eller smuldret) 1/2 løk (finhakket) 1 liten paprika (kan også bruke spinat, tomater eller andre grønnsaker du liker) 1 ss olivenolje eller smør til steking Salt og pepper etter smak Friske urter som basilikum eller oregano (valgfritt) Fremgangsmåte: Forbered ingrediensene: Hakk løk og paprika (eller andre grønnsaker du ønsker å bruke). Hvis du bruker fersk spinat, kan du gjerne ha den i hele blader eller grovhakket. Stek grønnsakene: Varm opp olivenolje eller smør i en panne over middels varme. Stek løk og paprika (eller andre grønnsaker) til de er myke, ca. 3-5 minutter. Hvis du bruker spinat, kan du tilsette den mot slutten av steketiden, så den bare visner litt. Visp eggene: I en bolle, visp eggene sammen med litt salt og pepper. Hvis du vil, kan du tilsette litt melk eller fløte for en ekstra kremet omelett. Hell eggene i pannen: Når grønnsakene er klare, hell de vispede eggene over grønnsakene i pannen. Skru ned varmen til lavt/middels. Smuldre fetaosten: Fordel fetaosten over omeletten jevnt. La omeletten steke i ca. 2-4 minutter til eggene begynner å sette seg rundt kanten, men toppen fortsatt er litt løs. Brett omeletten (valgfritt): Når eggene er nesten ferdige, kan du bruke en spatula til å forsiktig brette omeletten på midten, eller la den stå å steke ferdig som en åpen omelett. Server: Når omeletten er gjennomstekt, ta den av pannen og server med litt frisk basilikum eller oregano på toppen. Det er også godt med en skive ristet brød ved siden av. Dette er en enkel rett, men smakfull, og fetaosten gir en deilig kremet og salt smak. Du kan variere fyllet med det du har i kjøleskapet, som tomater, sopp eller oliven, så du kan gjøre denne omeletten akkurat som du vil. Høres dette ut som noe du kunne tenkt deg til middag? Endret 8. februar av Mannen med ljåen 3 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar Her blir det hjemmelaget pizza. 👍 4 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar I dag hadde vi vegetarlasagne. Det skal vi ha i morgen også, vi laget bevisst en så stor porsjon at vi kan meske oss med denne i to dager. Ikke bli skremt av at det er vegetar. Prøv den. https://vegetarentusiast.no/vinnerlasagne/ 2 3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar (endret) Tunfisksalat Spoiler crispisalat paprika minitomat tunfisk i vann rødløk osteterninger fetaost i olje m oliven og hvitløk oliven agurk broccoli kokt bokhvete Jeg freestyler litt hver gang ut i fra hva jeg har. Endret 8. februar av Simen1 3 2 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 9. februar Del Skrevet 9. februar Ble Kebabtallerken i dag er en som koser seg 😄😻 1 3 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 9. februar Del Skrevet 9. februar Lat idag, laga ostesmørbrød med siste rest av pizzafyll fra igår. 👍 2 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 9. februar Del Skrevet 9. februar Duriello skrev (6 minutter siden): Lat idag, laga ostesmørbrød med siste rest av pizzafyll fra igår. 👍 Ja men er godt det 😄 2 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 9. februar Del Skrevet 9. februar Maskinfører skrev (2 minutter siden): Ja men er godt det 😄 Ja. 😁 2 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 9. februar Del Skrevet 9. februar Duriello skrev (4 minutter siden): Ja. 😁 😄👍 1 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 9. februar Del Skrevet 9. februar Gouldfan skrev (På 8.2.2025 den 16.12): Igår hadde vi en vanvittig god indisk kyllinggryte med hjemmelaget godt krydret yogurt basert indisk saus bla med fersk koriander og Santa Maria Naan brød som var kjempegodt, mye bedre enn deres tortilla. Og basmatiris og salat. Jeg synes en juleøl halvliter fra Oppegård til overs fra jul og litt juleakevitt passet bra med dette, damene drakk cola.... Til Indisk synes jeg øl eller mineralvann er best da det er heftig krydret. Idag har jeg litt av et luksusproblem... Etter jeg ble medlem av Vinoteket, så har vi mye vin å velge mellom. Vi skal ha lammestek og skivet potet og rotfrukter og champinjong sopp med stekt løk, og sansynligvis en hjemmelaget Fløte basert Kantarellsaus på plukket kantarell fra sensommeren/høst. Jeg har en Bordeaux by Fonbadet 2019 dominert av Merlot og cabernet sauvignon. Har en spansk Marqués de Pintueles Rioja Reserva 2018 med Tempranillo og en Chinon, Fabien Demois, 2022 som er fra loiredalen i Frankrike og lagret på betongtank vs den spanske og Bordeaux som er laget på trefat. Tror det blir Bordeaux fordi er så lenge siden jeg har smakt det. Vs Rioja jeg har hatt mye og Chinon også og gjør seg best i og med fransk gryte med lammekjøtt. Hva heter vinen ? 😄 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå