Gå til innhold

Dagens middag

*NORGE*

Anbefalte innlegg

Mmmmmm hmmm hmmmmmm. Hmmmmm hmmmmmm.
Mmhmmmm hmmm mmmmm mmmmmm.

(Etter tannlegebesøk blir det polsk grønnsakssuppe, for smertestillende skal ikke tas på tom mage. ) 
Jemy-Jemy-Zupa-Jarzynowa-z-Miesem-Wieprz

God suppe, spesiellt med en klatt tyrkisk yoghurt oppi. Godt jeg har et nødlager i henhold til regjeringens anbefaling. Ferdig suppe på pose er flott nå.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dag laget jeg den retten som står på etiketten til dette produktet: (Kjøpt på Meny, tror jeg)

whMtf_Smoky_Harissa_Sauce_Al_Fez_450g._1

450g kylling og en paprika kuttes opp og stekes i panne, og glassets innhold tømmes oppi og småkoker  i 20 minutter. Servert med ris i mitt tilfelle, selv om pakken anbefaler couscous. Og den for meg obligatoriske tyrkiske yoghurten. Denne thailandske sausen passer også: (STERK! Kjøpt i asiatisk importbutikk.)

DoubleSeahorseGroundChilliandGarlicOil-F

En aldeles nydelig middag. Men optimistisk å lage enkel oppskrift til fire voksne personer. Barn, kanskje.

To voksne kan spise seg god og mett.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Fant oppskriften på youtube: The BEST Fried Cabbage with Bacon 🥓

Smaker godt.
IMG-20250129-161856.jpg

Serverer med pølse.

Morsom historie: Jeg spurte ChatGPT hva jeg kunne lage med kål og bacon. Jeg spesifiserte mengdene jeg hadde. Den foreslo noe som minner om denne retten, men med sinnsyke mengder bacon. Den trodde jeg ville bruke opp hele pakken.  Men det var ChatGPT som inspirerte meg til å søke etter en skikkelig oppskrift på samme rett. Det fant jeg på YouTube. Visstnok vanlig i Irland.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (34 minutter siden):

Stekt kyllingfilet og salat (salat, cherrytomat, paprika, agurk, mais, ananas, vårløk og Toscanakrydder). 

Brukte en krydderblanding for kylling på kyllingfileten. 

Nom nom. 

Kjoepte du kyllingfileten paa Coop Mega?

Saa de hadde tilbud i morges.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hadde jeg bare hatt enten 60%-sedler eller 100%-sedler og de hadde hatt 40%-sedler å gi meg i vekslepenger... :roll:

/s

Prosenter sier meg null og niks. Kilopriser sier derimot alt. Jeg kjøpte fryst kyllingfilet fra Nortura for 103 kr/kg for et par uker siden og hamstret fem pakker. Får sikkert brukt det i løpet av en måned eller to.

Endret av Simen1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (7 timer siden):

Hadde jeg bare hatt enten 60%-sedler eller 100%-sedler og de hadde hatt 40%-sedler å gi meg i vekslepenger... :roll:

/s

Prosenter sier meg null og niks. Kilopriser sier derimot alt. Jeg kjøpte fryst kyllingfilet fra Nortura for 103 kr/kg for et par uker siden og hamstret fem pakker. Får sikkert brukt det i løpet av en måned eller to.

Prisen foer avslaget, kan vaere interessant.

Tror de er litt rause der.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (På 14.1.2025 den 15.02):

Spiste salat i dag, med masse fetaost, crispysalat, cherrytomat, svarte oliven og olivenolje. Droppet skinke i dag.

Kombinerer to oster, da Apetina Salatost kommer med smakfulle urter og krydder.

Deilig! Jeg kjører ofte samme. Jeg liker også å ha spinat i denne salaten, og ofte bytter jeg feta med Østavind-ost skåret i små terninger. Jeg krydrer med nykvernet pepper og litt provence-inspirert krydder.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...