Gå til innhold

Dagens middag

*NORGE*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IMG_20241029_200231_edit_758875610797739.thumb.jpg.427dd7bcdd02265e39790d307a2785ad.jpg

Biff, brekkbønner og grønsaksgrateng.

Sistnevnte består av gul løk, rød løk, sellerirot, potet, søtpotet, lett matfløte, et egg, cheddar, salt og pepper og litt frisk oregano som jeg tilfeldigvis hadde.

Endret av Simen1
  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
:utakt skrev (På 29.10.2024 den 8:18 PM):

80-tallet ringte og bestilte terteskjell med fiskepudding, reker og amerikansk blanding i hvit saus til middag i dag. 

Det er 1 juledags tradisjon hos familien min så lenge jeg kan erindre....

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (11 minutter siden):

Det er 1 juledags tradisjon hos familien min så lenge jeg kan erindre....

Den var ny! I vår familie er menyen 1. juledag rester etter julaften. Ribbe, medisterkaker og julepølse, runde 2.

Middagen i dag ble bergensk fiskesuppe (Toro suppepose). Hadde oppi en del gulrot, potet og sellerirot, og selvfølgelig fisk. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
:utakt skrev (8 minutter siden):

Den var ny! I vår familie er menyen 1. juledag rester etter julaften. Ribbe, medisterkaker og julepølse, runde 2.

Middagen i dag ble bergensk fiskesuppe (Toro suppepose). Hadde oppi en del gulrot, potet og sellerirot, og selvfølgelig fisk. 

Imorgen blir det fransk lammegryte med lammehalser fra orientalske butikken i biter og Chorizo i biter, Rotfrukt og gulrøtter og rødløk. Kokt in nesten som Fårikål i timevis men med Chinon rødvin i og til...

Lammet fra den arabiske butikken ved Oslovägen i Strømstad er den beste. Bedre mye bedre enn fryst eller fersk fårikål lamm i Norge, og billig. 129kr for to nakker.

Endret av Gouldfan
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (4 minutter siden):

Imorgen blir det fransk lammegryte med lammehalser fra orientalske butikken i biter og Chorizo i biter, Rotfrukt og gulrøtter og rødløk. Kokt in nesten som Fårikål i timevis men med Chinon rødvin i og til...

Lammet fra den arabiske butikken ved Oslovägen i Strømstad er den beste. Bedre mye bedre enn fryst eller fersk fårikål lamm i Norge, og billig. 129kr for to nakker.

Jeg inviterer meg selv på middag, ok? 😁

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (24 minutter siden):

Godt en har kjøleskap ellers ville maten vært sur 😀

Kjøleskap? 😆 Jeg har oppbevart maten ute, kaldere der nå. 👍🙂 (Godt tildekket selvfølgelig)

Edit* Må påpeke at dette definitivt var siste dag roastbeef var spisbar. 🫣

Endret av Duriello
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Duriello skrev (8 minutter siden):

Kjøleskap? 😆 Jeg har oppbevart maten ute, kaldere der nå. 👍🙂 (Godt tildekket selvfølgelig)

Edit* Må påpeke at dette definitivt var siste dag roastbeef var spisbar. 🫣

Det er bra Roastbiff er alltid spisbart 😀 beste pålegget som fins 😀

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...