Simen1 Skrevet 19. januar Del Skrevet 19. januar (endret) Vegetar taco-suppe! En suksess her hjemme - dette må jeg lage flere ganger. Omtrent like mye arbeid som vanlig taco, men sterkere krydret enn jeg vanligvis lager det. Droppet frisk koriander siden jeg ikke er noe glad i det. Brukte jarlsberg som ostetilbehør denne gangen, men vurderer å teste med parmesan neste gang. Endret 19. januar av Simen1 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 19. januar Del Skrevet 19. januar :utakt skrev (På 21.12.2023 den 19.14): "Vegetarisk tacosuppe" Jeg vet ikke helt om det var så veldig "taco", men det var uansett veldig godt. https://trinesmatblogg.no/recipe/vegetarisk-tacosuppe/ Vis skjult innhold Simen1 skrev (13 minutter siden): Vegetar taco-suppe! En suksess her hjemme - dette må jeg lage flere ganger. Omtrent like mye arbeid som vanlig taco, men sterkere krydret enn jeg vanligvis lager det. Droppet frisk koriander siden jeg ikke er noe glad i det. Brukte jarlsberg som ostetilbehør denne gangen, men vurderer å teste med parmesan neste gang. Ikke sant den var god? Vi må lage den her igjen snart. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. januar Del Skrevet 19. januar (endret) Javisst, i dag husket jeg ikke helt hvor jeg så oppskrifta først, men når jeg ser tilbake på det så var det sannsynligvis ditt innlegg som var årsaken til at jeg bokmerket den. Tusen takk for tipset! Anbefales til dere andre i tråden også! Endret 19. januar av Simen1 2 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 22. januar Del Skrevet 22. januar Chili sin carne https://meny.no/oppskrifter/vegetar/chili-sin-carne Greit, men vær forsiktig med kakaoen! Fulgte oppskriften i dag, og kakaosmaken var i overkant tydelig. Vi måtte trikse og mikse for å dempe den. Sånn er det noen ganger, når man lager ting for første gang. 1 Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) Skrevet 22. januar Del Skrevet 22. januar I dag har Cassidy Tvillingene hatt kylling og ris til middag, og vi har drukket vann til.🍗🍗🍗🍗🍚🍚💧💧 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 4. februar Del Skrevet 4. februar Løksuppe i dag. https://www.matprat.no/oppskrifter/kos/fransk-loksuppe/ 1 Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) Skrevet 4. februar Del Skrevet 4. februar I dag har Cassidy Tvillingene spist kyllinglår og pommes frites til middag, og vi har drukket brus til.🍗🍗🍗🍗🍟🍟🥤🥤 1 Lenke til kommentar
Alkan Skrevet 4. februar Del Skrevet 4. februar 10 minutes ago, :utakt said: Løksuppe i dag. https://www.matprat.no/oppskrifter/kos/fransk-loksuppe/ Det er sikkelig digg! Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar Svinefilet, ovnsbakte rotgrønnsaker og saus. Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar I dag har Cassidy Tvillingene hatt Fish and Chips til middag, og vi har drukket brus til.🐟🐟🍟🍟🥤🥤 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp Skrevet 9. februar Del Skrevet 9. februar Dagens seine middag ble rikelig med sushi med en god hvitvin til Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) Skrevet 9. februar Del Skrevet 9. februar I dag har Cassidy Tvillingene spist hamburgere og pommes frites til middag, og vi har drukket brus til.🍔🍔🍟🍟🥤🥤 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 12. februar Del Skrevet 12. februar Minestronesuppe og rundstykker. Godt, godt. https://www.godt.no/oppskrifter/suppe/8420/enkel-minestrone-suppe 1 Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) Skrevet 12. februar Del Skrevet 12. februar I dag har Cassidy Tvillingene hatt kylling og ris til middag, og vi har drukket vann til.🍗🍗🍗🍗🍚🍚💧💧 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 12. februar Del Skrevet 12. februar Plukkfisk ( potetstappe, torsk og loek ), spagetti, stekt poelse og godt stekt loek. Kjempegodt! Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 25. mars Del Skrevet 25. mars De siste dagene har vi hatt den obligatoriske fredagstacoen, biff med grønnsaker og fløtepoteter (lør), grønnsakssuppe (søn) og i dag hadde vi ovnsbakt ørretfilet, ris og salat. Lever godt for tiden! 😅 Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) Skrevet 25. mars Del Skrevet 25. mars I dag har Cassidy Tvillingene spist fleskepannekaker til middag, og vi har drukket vann til.🥞🥞🥓🥓💧💧 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 25. mars Del Skrevet 25. mars (endret) En pytt i panne blanding, med stekt komle, mais, spagettiskruer og poteter, med Falukorv og Bretangesaus. Chili, hvitloek, ost og fennikkel i sausen. Kjempegodt! Endret 25. mars av Karltorbj 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. mars Del Skrevet 25. mars Jeg fant opp en rett her en dag: Grønnsaksgrateng. Jeg er sikkert ikke den første som finner den opp, men her er nå uansett oppskriften: - Kutt opp f.eks søtpotet, kålrot, gulrot etc i ca 2 cm tykke skiver og legg i en stor ildfast form - Fortsett med broccoli kuttet i passe grove biter, løk i båter, hvitløk, purre, etc alt etter hva man har. - Hell på 3 dl matfløte - Krydre med salt og pepper, eventuelt muskat eller andre krydre om man vil - Dryss raspet ost av ønsket type over det hele - Stek midt i ovnen på 200-220°C i ca 30 minutter til osten blir gylden og det bobler godt også på midten Veldig enkelt, gode justeringsmuligheter alt etter smak og behag og hva man har i kjøleskapet og ikke minst veldig godt! 3 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 26. mars Del Skrevet 26. mars @Simen1 Det hørtes godt ut! Så enkelt, men det er det med å komme på ideen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå