Gå til innhold

Dagens middag

*NORGE*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da ble det servering Istad.

Som sagt fløtesaus er kjempelett, bare litt smør og ingredienser og steke om du har sopp i og helle i litt og litt fløte i ca 2-3 omganger koke opp godt og krydre med salt og pepper litt buljong eller kraft, og en spiseskje Maismel i bittelitt vann til tykkelse. Ferdig kokt på lav varme på 5-10 minutter.

20250319_193157407.thumb.JPG.08aab7e3f3df89c6f2a3db659eac276a.JPG20250319_193708447.thumb.JPG.0db3753137d28ac8fdfdfac3831d3348.JPG

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (5 timer siden):

Mandag og tirsdag ble det kyllingfilet, bretagnesaus, quinoa og salat tilbehør.

IMG_20250318_150523212.thumb.jpg.d880fce6b9636ec78560ae56a10dc36d.jpg

Prøvd kylling med rosepeppersaus? Jeg personlig bruker ikke vanlig brystfile, kun lårfile som er noe saftigere. Men som sagt, smak og behag.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (2 timer siden):

3nFaEuU.jpeg

Ovnsbakt seifilet med ovnsbakt rettich, gulrot, løk, hvitløk avokadoolje og fiskekrydder, Sandefjordsaus, gresk yoghurt (Rema har ikke tyrkisk yoghurt) og blomkålris.

Dette saa bra ut. Den mest lukserioese seibiffen, jeg noen gang har sett.

Filén ser fersk ut. ikke frossenmat.

Har du fisket den selv?

Endret av Karltorbj
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Fisken er Godehav naturell seifilet, solgt i aluminiumform, redusert pris pga. dato på Rema. Kjøpte to pakker i går, frøs den ene umiddelbart, og spiste den andre i dag.

Butikken solgte den som kjølevare, kanskje har den aldri vært frosset. Jeg tilberedte den i ildfast form med avokadoolje og fiskekrydder fra importbutikken. Siden jeg ikke ante hva jeg driver med, penslet jeg olje på fisken og strødde krydder over. Så innså jeg at det burde blandes, så jeg klinte krydderet inn i olja med pensel. Burde selvsagt laget marinade, og latt det stå en stund etter å ha penslet det på. Får bli neste gang. Marinaden burde fått bedre tid til å trekke inn i fisken.

Grønnsakene ble også ovnsbakt i ildfast form, unntatt blomkålrisen, som ble dampet med avokadoolje og vann i stekepanne.

Jeg aner ikke hva jeg driver med, så jeg har tett kontakt med ChatGPT og ser YouTube-videoer.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Shin Ramyun Black-nudler, kyllinglår med skinn, to egg, litt vårløk og chili crisp.

Steiker låret i panne til den får gyllen farge, så i ovnen på 180 C i 25-30 minutt. Juicy! Koker nudler etter pakka, egg åtte minutt og server med litt chili crisp på toppen.

Hurtigversjonen er med ferdigsteikt kylling frå kjøleskapet. Ferdigsteikt frå butikken går, men fort gjort å kjøpe kyllingbryst, steike og ha restar i kjøleskapet. Dei på butikken er ganske tørre greier. Lår er kanskje ikkje heilt nødvendig med så mykje smak i suppa. Bryst er heilt ok og litt enklare sidan du slepp bein. Helst med skinn, men utan fungerer det òg.

IMG_2879.jpeg

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar

2M5LP4F.jpeg

Hadde noen ovnsbakte grønnsaker fra i går, serverte det med sjaslik og litauisk grillsaus. Har ikke trædd kjøttet på grillspyd, for det var forhåndsstekt og trengte bare å varmes opp i ildfast form.
Den lokale polske importbutbukken selger slikt kjøtt i ferskvaredisken noen ganger. Da hamstret jeg og frøs det.

Endret av Mannen med ljåen
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...