Gå til innhold

Dagens middag

*NORGE*

Anbefalte innlegg

Fersk fisk er også helgemiddag, Torsk eller Kolje eller Sei, eller om det er tilbud på ordentlig fersk Laks.

Torsk osv vil jeg ha potet noe krispy grønt feks asparges eller salat og hollaindes saus til 

Til ovnsbakt laks er det veldig godt med fersk Tagliatelle pasta og grønn pesto og sitron.. anbefales.

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mannen med ljåen skrev (40 minutter siden):

Hva er de riktige dagene, egentlig? 

Komletorsdag, fredagstaco, lørdagspizza...?

Vi spiser det som passer best, det hender at hentemat kommer også på tale. Pizza, kebab osv. Livet har sine lyster ;)

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Jarmo skrev (17 minutter siden):

Entrecôte med peppersaus og tilbehør i dag. Njam, njam...

Tips: Coop Ekstra har i falle fall her, beste ferdiglaget peppersaus. Toro ferdig peppersaus med næringsinnhold, oppskrifter og informasjon  publisert av matoppskrift.no.

Den er god ja. 😋

Har du testet denne, fra Rema?

Screenshot_20250315_161500_Chrome.jpg

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Til de ikke for fine kjøttstykkene bruker jeg alltid denne sausen:

Chili Bearnaise - 130ml Eldorado | Meny.no

Kjøper de på 10 kroners tilbud på spar i større kvantum og de har lang holdbarhet. Så ligger alltid noen bokser klar. 

Funker helt fett for hverdags biffen eller løvbiff. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Mens vi snakker om saus, jeg fant denne i en importbutikk, og er spent på om den tilsvarer sausen i rettene på kinesisk restaurant. 

medium.jpg

Meny ser også ut til å ha den.

Men det blir ikke peppersaus i dag, for klokken er snart plov!

Plov med rettich i stedet for gulrot, av logistiske årsaker. Ikke like godt, men det var det jeg hadde. Glemte majones. Mister tre Boris-poeng, men ellers bra.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Det er veldig lett å lage fløte basert peppersaus, jeg liker med grønn pepper skikkelig 80 talls indrefilet biff, bare det at kona er litt allergisk mot grønn pepper.

Som denne men jeg foretrekker indrefilet til. Tomat stekte eller rå passer veldig til samt potet i en eller annen variant.

Fint med noen hele grønne pepper korn på også, og pepper mix..

https://www.matprat.no/oppskrifter/kos/pepperbiff/

Endret av Gouldfan
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

https://www.frosta.pl/produkty/ryby/przysmak-rybny-z-serem-i-ziolami/

FRoSTA-Przysmak-rybny-z-serem-i-ziolami- Google Translate fra polsk:

Sitat

Fiskedelikatesse med ost og urter

Panert seifilet kombinert med fløyelsostsaus og urter. Komponer med favorittpålegget ditt og server som et næringsrikt måltid eller rask matbit. Det tar bare noen få minutter å tilberede et velsmakende måltid for hele familien. Fisk og ost får en ny dimensjon med FRoSTA!

Servert med chana dal med tyrkisk yoghurt. Har lagt i bløt og kokt større mengder chana dal, så jeg kan fryse resten, og ikke trenger å gjenta hele prosessen.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

I går ble det Indrefilet i sous vide i 4-5 timer. Ble helt fantastisk mør og hadde en del fett som ga en skikkelig bra smak. 

Servert med søtpotet fries og den typiske chilli bernais sausen som nevnt tidligere. Kjempe måltid. 

Jeg kjøpte 500 gram så jeg har del 2 klar i dag men denne har fått en "salt brine" i 24 timer. Spent på forskjellen da gårsdagens stykke allerede var så bra og full av smak! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Idag har kona bursdag så det blir Entrecote med kantarell saus til... Og rettelse fersk pasta fettuce og grønnsaker.

Jeg må lage all mat og drikke all vin 😉 for kona er operert og sykmeldt og tar det med ro..

Jeg elsker å lage mat, men håper bonus sønnen tar oppvasken.

Så blir det kjøpt kake til, skal se om jeg får tatt et bilde når maten er ferdig.

Puh også må jeg prøve å levere svensk selvangivelse, håper det går greit.

Endret av Gouldfan
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...